Problem ze zmianą biegów w tiptronicu.
Problem ze zmianą biegów w tiptronicu.
Witam wszystkich.
Moja a6 2.5 98r 150km odkąd ją mam dość ciężko zmieniała biegi, ruszała z jedynki dość ociężale (musiała się dopiero wkręcić na obroty).
Po kompleksowej wymianie rozrządu trochę się pogorszyło. Co do ruszania nic się nie zmieniło, ale biegi praktycznie się nie zmieniają i muszę je zmieniać manetką. Czasem na rozgrzanym silniku zmieniają się po odjęciu nieco gazu lecz przy zimnym nie ma na to szans. Zamierzam się wybrać do jakiegoś warsztatu lecz wcześniej chciałem zaczerpnąć waszych opini na ten temat. Może ktoś miał podobne problemy lub są podobne tematy to proszę o pomoc:) Domyślam się, że naprawa nie będzie tania, ale mam nadzieję, że nie będę musiał wymienić skrzyni, bo raczej wsadze manuala;p
Pozdr
Moja a6 2.5 98r 150km odkąd ją mam dość ciężko zmieniała biegi, ruszała z jedynki dość ociężale (musiała się dopiero wkręcić na obroty).
Po kompleksowej wymianie rozrządu trochę się pogorszyło. Co do ruszania nic się nie zmieniło, ale biegi praktycznie się nie zmieniają i muszę je zmieniać manetką. Czasem na rozgrzanym silniku zmieniają się po odjęciu nieco gazu lecz przy zimnym nie ma na to szans. Zamierzam się wybrać do jakiegoś warsztatu lecz wcześniej chciałem zaczerpnąć waszych opini na ten temat. Może ktoś miał podobne problemy lub są podobne tematy to proszę o pomoc:) Domyślam się, że naprawa nie będzie tania, ale mam nadzieję, że nie będę musiał wymienić skrzyni, bo raczej wsadze manuala;p
Pozdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Po pierwsze sprawdz czy są jakies błędy w skrzyni i silniku,zmień olej w skrzyni albo chociaż jedz na sprawdzenie poziomu.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Tak jak piszesz,ale z drógiej strony dawać skrzynię do remontu a może wymiana oleju wystarczy.grzałka pisze:ciężko wyrokować, wydać tysiaka na wymianę oleju a potem zmieniać skrzynię bo nie pomogło.
MakoUSM, jak myślisz o manualu żeby włożyć kiedyś to chyba na twoim miejscu teraz bym się za to zabrał żeby w koszty nie wchodzić.
taki zupełnie wystarczy,MakoUSM pisze:Jeden błąd na drzwiach i tyle. Choć komp średniej klasy z firmy "garaż". Pewnie ludzie, którzy się zajmują skrzyniami powinni mieć już lepszy...
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 wrz 2013, 20:55
- Lokalizacja: Lubuskie
Czesc, wymiana na manuala to koszt minimum 3tys i trzeba polowac na czesci, bo duzo ludzi w Polsce to robi, a automat to automat. Sprobuj zrobic co sie da tanim kosztem. Ja bym zaczal od znalezienia kogos w okolicy z porzadnym kompem i sprawdzil bledy. Wymiany oleju tez nie trzeba robic w aso, nie jest to wcale takie skomplikowane, a olej mozna kupic za 150zl. Mowimy o 15 letnim samochodzie, wiec trzeba sie liczyc z kosztami, zeby koszt napraw nie dorownal wartosci samochodu.
A ile masz najechane w tym aucie?
A ile masz najechane w tym aucie?
Co do manuala to 3,5tys, bo sie dowiedzialem u mechanika. Mam nadzieje, ze w 2tys sie zmieszcze zwymiana oleju i co tam jeszcze wyjdzie. Nakrecone mam 235, wiec nie wydaje mi sie to zbyt wiele. Co do bledu to wczesniej go nie bylo, a tez tak skrzynia chodzila.
Niczym wybiore sie to jakiegos warsztatu to chcialem sie dowiedziec co inni o tym mysla i dzieki za wasze odpowiedzi. Zawsze warto zaczerpnac wiedzy u bardziej doswiadczonych zeby potem u speca nie wyjsc na zielonego w temacie:P poczekam jeszcze troche i zdam szczegolowa relacje z wszystkiego:)
Niczym wybiore sie to jakiegos warsztatu to chcialem sie dowiedziec co inni o tym mysla i dzieki za wasze odpowiedzi. Zawsze warto zaczerpnac wiedzy u bardziej doswiadczonych zeby potem u speca nie wyjsc na zielonego w temacie:P poczekam jeszcze troche i zdam szczegolowa relacje z wszystkiego:)
Witajcie podepnę się pod temat tiptronica, ostatnio kupilem A6 c5 po długim przestoju. W samochodzie skrzynia biegów zmieniała biegi z OPÓÂŹNIENIAMI dosyć dużymi najgorzej było miedzy 2-3 biegiem obroty około 2300 i dopiero załączał się 3 bieg jakiś szarpnięć czy tym podobnych nie zauważyłem. Ogólnie nie było w tym samochodzie czuć tych 180 KM powiem,że chyba w A4 110 KM( manual ) czułem o wiele większe przyspieszenie. Stwierdziłem, że trzeba zacząć od wymiany filtra i oleju w mojej skrzyni i też tak uczyniłem. Kupiłem filtr olej i zabrałem się za wymianę
już podczas spuszczania starego oleju się przeraziłem jak zobaczyłem jaki przepracowany jest ten olej i kolor to można powiedzieć czarny nie jak nowy olej bursztynowo - żółty. Po demontażu miski i starego filtra znowu zonk w misce olejowej na dnie powinny być 6 magnesów i okazało się że są tylko wcześniej musiałem takie błotko wygrzebać
z dna miski olejowej. Na filtrze oleju był rok prod. 2001 lipiec wiec skoro auto mam z 2001 roku pomyślałem nikt wcześniej nie zmieniał oleju w tej skrzyni
przebieg 157 tyś nie wiem czy oryginalny
Ale wracając do tematu po wymianie oleju uzupełnieniu jego ostatecznego stanu przyszedł czas na jazdę próbną byłem pozytywnie zaskoczony dynamiką i przyspieszeniem teraz było czuć,że ten samochód nabiera prędkości. Oraz przy spokojnej jeździe miejskiej biegi zmieniał już przy 1600 - 1800 obrotów byłem zadowolony ze swojej pracy i że koszty nie poszły w błoto lecz następnego dnia problem powrócił nadal przeciąga biegi zmienia je teraz tak około 2100 - 2300 przy spokojnej jeździe dodam co może być tego przyczyną
Szkoda ze poprawa była tylko na pierwsze 50 km
dodam ze silnik i skrzynia nie ma żadnych błędów.
Proszę o poradę
Pozdrawiam






Proszę o poradę

Pozdrawiam
SZYMI
Kolego wcześniej opisałem jaka jest teraz różnica :P a co do wymiany to oczywiście, że robiłem dynamiczna wymianę myślałem ze to jasna sprawa skoro spuściłem cały olej ze skrzyni i wymontowana została miska olejowa do czyszczenia ITP. również czyściłem zawory w skrzyni bo tez były zabrudzone. A właśnie co do zaworów mam znowu pytanie:
są 3 zaworki zielone i 3 czarne może mi ktoś opisać który zawór za co odpowiada?? stojąc za skrzynia biegów patrząc na zawory u mnie były w takiej kolejności od prawej strony pierwszy ZIELONY drugi, trzeci i czwarty CZARNY piąty i szósty ZIELONY. I właśnie ten pierwszy od prawej zielony mi się coś nie podobał ponieważ był luźny w swoim gnieździe za co on odpowiada
Bardzo proszę o jakąś rozsądną radę, ale nie taką jedź do sewisu AUDI
Pozdrawiam serdecznie :D
są 3 zaworki zielone i 3 czarne może mi ktoś opisać który zawór za co odpowiada?? stojąc za skrzynia biegów patrząc na zawory u mnie były w takiej kolejności od prawej strony pierwszy ZIELONY drugi, trzeci i czwarty CZARNY piąty i szósty ZIELONY. I właśnie ten pierwszy od prawej zielony mi się coś nie podobał ponieważ był luźny w swoim gnieździe za co on odpowiada

Bardzo proszę o jakąś rozsądną radę, ale nie taką jedź do sewisu AUDI

Pozdrawiam serdecznie :D
SZYMI
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wymiana dynamiczna, nie polega na demontażu miski i wylaniu tego co w niej siedzi, a na podaniu pod ciśnieniem oleju, przez system chłodzenia oleju skrzyni, i wymianie tym sposobem całego oleju, który jest w skrzyni, tak jak Ty to zrobiłeś, to wymieniłeś statycznie - tylko olej z miski - a zostało pełno starego w konwerterze, i całej hydraulice skrzyni
- to raz.
Dwa - wiadomo, że wszystkie zawory, są ciśnieniowe - Ameryki nie odkryłeś - ale jest jeden główny - taki który reguluje ciśnienie napływające z pompy, reszta zajmuje się regulacją ciśnienia w poszczególnych sekcjach skrzyni - jakich - nie mam pojęcia, i pewnie wiedzę na ten temat mają tylko Ci którzy takie skrzynię naprawiają.
W 5HP24 to zawór właśnie pierwszy z lewej - zielony, i jest jakby sam (inne są obok w grupach 4 i 3 szt) u Ciebie ten zawór o którym mowa, jest w innym miejscu i jest sam jak palec
- z rysunku wynika, że jest w górnej części płyty zaworów - nie widać go od dołu.
Chwilowa poprawa, jak najbardziej mogła być spowodowana tym, że poprawiły się warunki pracy skrzyni z racji nowego oleju, ale czy kolejna coś da - tego nie wie nikt

Dwa - wiadomo, że wszystkie zawory, są ciśnieniowe - Ameryki nie odkryłeś - ale jest jeden główny - taki który reguluje ciśnienie napływające z pompy, reszta zajmuje się regulacją ciśnienia w poszczególnych sekcjach skrzyni - jakich - nie mam pojęcia, i pewnie wiedzę na ten temat mają tylko Ci którzy takie skrzynię naprawiają.
W 5HP24 to zawór właśnie pierwszy z lewej - zielony, i jest jakby sam (inne są obok w grupach 4 i 3 szt) u Ciebie ten zawór o którym mowa, jest w innym miejscu i jest sam jak palec

Chwilowa poprawa, jak najbardziej mogła być spowodowana tym, że poprawiły się warunki pracy skrzyni z racji nowego oleju, ale czy kolejna coś da - tego nie wie nikt




Pozdrawiam
SZYMI
Wymieniajac olej statycznie dwa razy uzyskujemy 95% efektu dynamicznej, a teraz wymieniles ok 70% oleju. Dynamiczna polega na przeplukaniu calego ukladu nowym olejem tak zeby wszystkie brudy z zakamarkow zeszly i wtedy wymianie podlega jakies 99% oleju ze skrzyni. Nie wszystkie zaklady robia taka wymiane, bo trzeba miec sprzet do tego. W moich okolicach facet powiedzial mi przez tel, ze jak chce przyjsc ze swoim olejem i filtrem to zebym przyniosl jakies 10l to spokojnie wystarczy.
Zdawaj relacje na bierzaco, bo jestem ciekawy jak Ci to tam wyjdzie. Oby wyszlo:)
Zdawaj relacje na bierzaco, bo jestem ciekawy jak Ci to tam wyjdzie. Oby wyszlo:)