Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Problem ze zmianą biegów w tiptronicu.

Układ napędowy i skrzynie biegów
MakoUSM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 27 wrz 2013, 12:08
Lokalizacja: Ustronie Morskie

Problem ze zmianą biegów w tiptronicu.

Post autor: MakoUSM » 27 wrz 2013, 20:35

Witam wszystkich.

Moja a6 2.5 98r 150km odkąd ją mam dość ciężko zmieniała biegi, ruszała z jedynki dość ociężale (musiała się dopiero wkręcić na obroty).
Po kompleksowej wymianie rozrządu trochę się pogorszyło. Co do ruszania nic się nie zmieniło, ale biegi praktycznie się nie zmieniają i muszę je zmieniać manetką. Czasem na rozgrzanym silniku zmieniają się po odjęciu nieco gazu lecz przy zimnym nie ma na to szans. Zamierzam się wybrać do jakiegoś warsztatu lecz wcześniej chciałem zaczerpnąć waszych opini na ten temat. Może ktoś miał podobne problemy lub są podobne tematy to proszę o pomoc:) Domyślam się, że naprawa nie będzie tania, ale mam nadzieję, że nie będę musiał wymienić skrzyni, bo raczej wsadze manuala;p

Pozdr

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 27 wrz 2013, 21:03

Po pierwsze sprawdz czy są jakies błędy w skrzyni i silniku,zmień olej w skrzyni albo chociaż jedz na sprawdzenie poziomu.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

MakoUSM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 27 wrz 2013, 12:08
Lokalizacja: Ustronie Morskie

Post autor: MakoUSM » 27 wrz 2013, 21:41

Jeden błąd na drzwiach i tyle. Choć komp średniej klasy z firmy "garaż". Pewnie ludzie, którzy się zajmują skrzyniami powinni mieć już lepszy... Zastanawiam się czy dynamiczna wymiana coś pomoże?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 28 wrz 2013, 00:01

ciężko wyrokować, wydać tysiaka na wymianę oleju a potem zmieniać skrzynię bo nie pomogło. podejrzewam, że z wymianą na manuala zamkniesz się w kwocie dwa razy większej ale masz pewność, że będzie ok.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 28 wrz 2013, 12:54

grzałka pisze:ciężko wyrokować, wydać tysiaka na wymianę oleju a potem zmieniać skrzynię bo nie pomogło.
Tak jak piszesz,ale z drógiej strony dawać skrzynię do remontu a może wymiana oleju wystarczy.
MakoUSM, jak myślisz o manualu żeby włożyć kiedyś to chyba na twoim miejscu teraz bym się za to zabrał żeby w koszty nie wchodzić.
MakoUSM pisze:Jeden błąd na drzwiach i tyle. Choć komp średniej klasy z firmy "garaż". Pewnie ludzie, którzy się zajmują skrzyniami powinni mieć już lepszy...
taki zupełnie wystarczy,
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Kamilverso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 28 wrz 2013, 20:55
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Kamilverso » 28 wrz 2013, 21:28

Czesc, wymiana na manuala to koszt minimum 3tys i trzeba polowac na czesci, bo duzo ludzi w Polsce to robi, a automat to automat. Sprobuj zrobic co sie da tanim kosztem. Ja bym zaczal od znalezienia kogos w okolicy z porzadnym kompem i sprawdzil bledy. Wymiany oleju tez nie trzeba robic w aso, nie jest to wcale takie skomplikowane, a olej mozna kupic za 150zl. Mowimy o 15 letnim samochodzie, wiec trzeba sie liczyc z kosztami, zeby koszt napraw nie dorownal wartosci samochodu.
A ile masz najechane w tym aucie?

MakoUSM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 27 wrz 2013, 12:08
Lokalizacja: Ustronie Morskie

Post autor: MakoUSM » 29 wrz 2013, 20:36

Co do manuala to 3,5tys, bo sie dowiedzialem u mechanika. Mam nadzieje, ze w 2tys sie zmieszcze zwymiana oleju i co tam jeszcze wyjdzie. Nakrecone mam 235, wiec nie wydaje mi sie to zbyt wiele. Co do bledu to wczesniej go nie bylo, a tez tak skrzynia chodzila.
Niczym wybiore sie to jakiegos warsztatu to chcialem sie dowiedziec co inni o tym mysla i dzieki za wasze odpowiedzi. Zawsze warto zaczerpnac wiedzy u bardziej doswiadczonych zeby potem u speca nie wyjsc na zielonego w temacie:P poczekam jeszcze troche i zdam szczegolowa relacje z wszystkiego:)

settimo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 wrz 2013, 18:06
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: settimo » 11 paź 2013, 21:14

Witajcie podepnę się pod temat tiptronica, ostatnio kupilem A6 c5 po długim przestoju. W samochodzie skrzynia biegów zmieniała biegi z OPÓÂŹNIENIAMI dosyć dużymi najgorzej było miedzy 2-3 biegiem obroty około 2300 i dopiero załączał się 3 bieg jakiś szarpnięć czy tym podobnych nie zauważyłem. Ogólnie nie było w tym samochodzie czuć tych 180 KM powiem,że chyba w A4 110 KM( manual ) czułem o wiele większe przyspieszenie. Stwierdziłem, że trzeba zacząć od wymiany filtra i oleju w mojej skrzyni i też tak uczyniłem. Kupiłem filtr olej i zabrałem się za wymianę :) już podczas spuszczania starego oleju się przeraziłem jak zobaczyłem jaki przepracowany jest ten olej i kolor to można powiedzieć czarny nie jak nowy olej bursztynowo - żółty. Po demontażu miski i starego filtra znowu zonk w misce olejowej na dnie powinny być 6 magnesów i okazało się że są tylko wcześniej musiałem takie błotko wygrzebać :( z dna miski olejowej. Na filtrze oleju był rok prod. 2001 lipiec wiec skoro auto mam z 2001 roku pomyślałem nikt wcześniej nie zmieniał oleju w tej skrzyni :( przebieg 157 tyś nie wiem czy oryginalny :( Ale wracając do tematu po wymianie oleju uzupełnieniu jego ostatecznego stanu przyszedł czas na jazdę próbną byłem pozytywnie zaskoczony dynamiką i przyspieszeniem teraz było czuć,że ten samochód nabiera prędkości. Oraz przy spokojnej jeździe miejskiej biegi zmieniał już przy 1600 - 1800 obrotów byłem zadowolony ze swojej pracy i że koszty nie poszły w błoto lecz następnego dnia problem powrócił nadal przeciąga biegi zmienia je teraz tak około 2100 - 2300 przy spokojnej jeździe dodam co może być tego przyczyną ?? Szkoda ze poprawa była tylko na pierwsze 50 km :( dodam ze silnik i skrzynia nie ma żadnych błędów.
Proszę o poradę :)
Pozdrawiam
SZYMI

MakoUSM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 27 wrz 2013, 12:08
Lokalizacja: Ustronie Morskie

Post autor: MakoUSM » 12 paź 2013, 13:31

Czyli jest trochę lepiej, ale nie wiele, tak? Opisz różnice.
Nie robiłeś dynamicznej?

settimo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 wrz 2013, 18:06
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: settimo » 12 paź 2013, 19:50

Kolego wcześniej opisałem jaka jest teraz różnica :P a co do wymiany to oczywiście, że robiłem dynamiczna wymianę myślałem ze to jasna sprawa skoro spuściłem cały olej ze skrzyni i wymontowana została miska olejowa do czyszczenia ITP. również czyściłem zawory w skrzyni bo tez były zabrudzone. A właśnie co do zaworów mam znowu pytanie:
są 3 zaworki zielone i 3 czarne może mi ktoś opisać który zawór za co odpowiada?? stojąc za skrzynia biegów patrząc na zawory u mnie były w takiej kolejności od prawej strony pierwszy ZIELONY drugi, trzeci i czwarty CZARNY piąty i szósty ZIELONY. I właśnie ten pierwszy od prawej zielony mi się coś nie podobał ponieważ był luźny w swoim gnieździe za co on odpowiada ??
Bardzo proszę o jakąś rozsądną radę, ale nie taką jedź do sewisu AUDI :(
Pozdrawiam serdecznie :D
SZYMI

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 13 paź 2013, 09:07

On jest jakby sam jeden ?? - to zawór regulacji ciśnienia.

settimo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 wrz 2013, 18:06
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: settimo » 14 paź 2013, 09:25

Nie jest sam zawór jest ich sześć i każdy z nich to zawór ciśnieniowy:) Jak uważacie to krótka poprawa była spowodowana tym, że olej był czysty a teraz znowu się zabrudził ?? zrobić kolejna wymianę może ten brud się wypłucze ?? szkoda, że dosyć drogi interes z tą wymianą jest <uoee>
SZYMI

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 paź 2013, 10:23

Wymiana dynamiczna, nie polega na demontażu miski i wylaniu tego co w niej siedzi, a na podaniu pod ciśnieniem oleju, przez system chłodzenia oleju skrzyni, i wymianie tym sposobem całego oleju, który jest w skrzyni, tak jak Ty to zrobiłeś, to wymieniłeś statycznie - tylko olej z miski - a zostało pełno starego w konwerterze, i całej hydraulice skrzyni :( - to raz.
Dwa - wiadomo, że wszystkie zawory, są ciśnieniowe - Ameryki nie odkryłeś - ale jest jeden główny - taki który reguluje ciśnienie napływające z pompy, reszta zajmuje się regulacją ciśnienia w poszczególnych sekcjach skrzyni - jakich - nie mam pojęcia, i pewnie wiedzę na ten temat mają tylko Ci którzy takie skrzynię naprawiają.
W 5HP24 to zawór właśnie pierwszy z lewej - zielony, i jest jakby sam (inne są obok w grupach 4 i 3 szt) u Ciebie ten zawór o którym mowa, jest w innym miejscu i jest sam jak palec ;) - z rysunku wynika, że jest w górnej części płyty zaworów - nie widać go od dołu.
Chwilowa poprawa, jak najbardziej mogła być spowodowana tym, że poprawiły się warunki pracy skrzyni z racji nowego oleju, ale czy kolejna coś da - tego nie wie nikt :(

settimo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 wrz 2013, 18:06
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: settimo » 14 paź 2013, 13:17

<luzik> Zagór dzięki za wyczerpującą odpowiedz teraz juz będę wiedział dokłądnie jaka jest róznica miedzy wymianą dynamiczną a statyczną, ktoś mnie kiedyś w błąd wprowadził mówiąc mi że dynamiczna to spuszczenie całego oleju a statyczna to tylko 70% spuszczenia starego oleju. Czyli z wymiana dynamiczna samemu w garażu nie jest to taki proste bo jak pod duzym ciśnieniem włać olej do skrzyni przez chłodnicę ?? myślę, ze wcześniejsi właściciele auta zaniedbali wymianę oleju i dlatego teraz tak jest. Chyba ze robili wymiany tak jak to opisałeś bez zdejmowania miski i wymiany filtra. Chociaż dla mnie to trochę głupie żeby filtra nie zmienić. Może po prostu wezę kompresorem wydmucham stary olej z chłodnicy i rurek oprowadzających olej do skrzyni. Może coś to poprawi, skoro na samym początku było fajnie, pewnie do czasu gdy olej się nie pomieszał z resztkami starego i zabrudził :( i jeszcze dodam, że przy mojej wymianie weszło 5,8 litra a ile wchodzi przy dynamicznej?? jestem po prostu ciekaw ile zostało starego oleju. Moja skrzynia to 5HP19.
Pozdrawiam
SZYMI

MakoUSM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 27 wrz 2013, 12:08
Lokalizacja: Ustronie Morskie

Post autor: MakoUSM » 14 paź 2013, 17:01

Wymieniajac olej statycznie dwa razy uzyskujemy 95% efektu dynamicznej, a teraz wymieniles ok 70% oleju. Dynamiczna polega na przeplukaniu calego ukladu nowym olejem tak zeby wszystkie brudy z zakamarkow zeszly i wtedy wymianie podlega jakies 99% oleju ze skrzyni. Nie wszystkie zaklady robia taka wymiane, bo trzeba miec sprzet do tego. W moich okolicach facet powiedzial mi przez tel, ze jak chce przyjsc ze swoim olejem i filtrem to zebym przyniosl jakies 10l to spokojnie wystarczy.
Zdawaj relacje na bierzaco, bo jestem ciekawy jak Ci to tam wyjdzie. Oby wyszlo:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja