Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi S6 C5 spalanie wzrosło błędy sond

Silniki benzynowe
długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 17 wrz 2013, 20:50

Kaiser26, Ja jak pisałem nie mam katów tylko strumienice(tak już kupiłem)i jest ładne bulgotanie,bo jak zostawisz wybebeszone katy to będzie ciulowy odgłos jak by ktoś w pustą puszkę pierdział-jak już Zagór pisał.Dobrze że u ciebie jest tak jak u mnie że masz tylko dwie sondy :) U mnie puki co błędów nie wywala ale jeszcze spalania nie miałem okazji sprawdzić(ilość km przejechanych na zbiorniku gazu) a co do spotu to u nas(w lubinie) ma coś być teraz w niedzielę o 15.00(jak byś chciał to daj cynk)
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Kaiser26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
Lokalizacja: Legnica/Portsmouth

Post autor: Kaiser26 » 18 wrz 2013, 20:01

Ok więc byłem u mechanika wreszcie z tymi sondami.
Wymieniłem od razu obydwie. Skasowaliśmy błędy.
Zrobiłem przejażdżkę Legnica-Złotoryja-Legnica. Jestem bardzo szczęśliwy bo spalanie przy spokojnej jeździe jak wszyscy ok 100km/h pokazało 10,3l . Po samym mieście spokojniutko 15-16. Przy 130 stałej 10.8 więc jest o 0.5L lepiej niż jak zakupiłem. Może to obydwie nowe sondy mają na to wpływ? W każdym razie najgorsze już za mną.

Teraz wybebeszam katy i wspawujemy w nie rurki żeby nie "rzęcholiło" :)


Napomknę jednakże też o zawieszeniu... Mam do wymiany 3 wahacze i końcówkę drążka. Zawieszenie CAÂŁE było robione początkiem lutego przez poprzedniego właściciela TYLKO na częściach Lemforder. Okazuje się, że albo pechowe egzemplarze albo Lemforder gówno wart tyle co najtańszy chińczyk bo przejechane na tym było 35 tysi km i to głównie austrady/krajówki 90%. 10% może po Legnicy na dojazdówki...

Cieszy mnie też, że z LPG wszystko w porzadku i nie było powodu do obaw.
Mam te stare sondy jak chcecie to wrzucę fotki jak wyglądają, to może znawcom coś to pomoże na przyszłość:)

[ Dodano: 2013-09-18, 20:10 ]
Acha odnośnie spota to jedyna siostrzyczka mojej siostry ma ślub w sobotę/niedizela poprawiny. A skoro czterocyfrową sumę wrzucamy do koperty to chociaż dziabnę tam porządnie:)
Na pewno się zgadamy oby przed zmianą na zimowe kółka:) ;p

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 18 wrz 2013, 21:17

Dobrze że wszystko wruciło do normy.Ja na razie sond nie ruszam bo mi ich błędów nie wywalało i nie wywala już zadnych po wymianie przepływomierza.Wymyję przepustnicę,zaadoptuję i wtedy zobaczę i jak coś to do gaziarza i potem zobaczę co dalej a na spot musisz koniecznie kiedyś wpaść,czy to na zimówkach czy letnich <lol> bo puki co to nie mam z kim się wymieniać na żywo informacjami i spostrzeżeniami w temacie V8 <mysli>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Kaiser26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
Lokalizacja: Legnica/Portsmouth

Post autor: Kaiser26 » 19 wrz 2013, 00:13

Hmmm... Wiesz co jestem całkiem fajnie obsługiwany u gazownika koło dworca przy Wrocławskiej. A to mianowicie dlatego, że fachmen jest wieeelkim fanm Audi i sam zakupił kilka tygodni temu S6 PLUS C4 Avant manual. Zawsze jak tam jestem to roboty 5 minut a przegadamy z godzinę:) Wpadnij do niego jak coś, on od 8-16 więc przez 8 godzin możesz mieć fanatyka hehe
PS Raz jak byłem u niego filtry zmienić i ze mną też kolega peugeot'em 406. Ja wymieniłem 3 filtry a on tylko 2 u siebie. On zapłacił 150 a ja 100:) Usłyszałem, że "Ci z Ingolstadt" tak płacą. Kumpel więcej nie przyjechał bo zły, ja coraz częściej tam bywam heh

[ Dodano: 2013-09-19, 00:15 ]
No nagadałem się a pointą miało być, że polecam ci gościa chociaż na pogaduchy bo z usług to ciężko coś powiedzieć wymieniając tylko co jakiś czas te 3 pierdoły. A, że fan Audi i gaduła to można posiedzieć <okok>

Vesoly
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:36
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Vesoly » 19 wrz 2013, 02:29

co do Lemforderow, to pewnie masz w aucie podrobki, dlatego tak szybko zdechly - powaga, cala polska jest zalana tym syfem i ciezko dostac oryginaly, lepiej kupowav febi, ale tez jest duzo prawdopodobienstwo trafienia na chinszczyzne
Show me what you got.

Kaiser26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
Lokalizacja: Legnica/Portsmouth

Post autor: Kaiser26 » 21 wrz 2013, 00:13

Hm mam fakturę na 649EU za całość czyli 8 wahaczy kupione w Holandii w sklepie stacjonarnym. Tam też oszukują?:( :[

[ Dodano: 2013-09-26, 22:47 ]
Katalizatory wybebeszone i wspawane rurki w te stare obudowy. Wszystko wygląda jak wcześniej. Samochód mruczy pięknie i czysto.
Moc? Hm jak dla mnie dostał +50 kucy, ale wiadomo to subiektywne wrażenia po 3 dniowym ujeżdżaniu lanosa:)
Mocowo musiałbym na hamownię podjechać i być może to zrobię dla porównania.
Polecam to rozwiązanie na dzień dzisiejszy, zobaczymy jak w przyszłości będzie się spisywał i czy jakichś błędów nie będzie o czym w razie problemów od razu poinformuję :>

[ Dodano: 2013-09-26, 22:51 ]
ACHA w aucie miałem tylko ori wahacze z zatartymi znaczkami więc wiadomo... Po prostu może wadliwa seria, ale za to jak na nowej zawieszce fajnie się jeździ:) Oprócz dwóch górnych zmieniliśmy też dwa dolne i obydwie końcówki drążków tak "na przyszłość":)

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 30 wrz 2013, 10:59

Kaiser26, co do spalania to te wartości co podałeś wyżej wziołeś podczas jazdy obserwując fisa czy tak ci pokazywało spalanie średnie.Ja właśnie jestem po przeczyszczeniu i adoptowaniu przepustnicy,sprawdziłem dolot(jest ok)W tym czasie odpiołem aku żeby się komp zresetował.Po wszystkim pojechałem do Twardogóry(jakieś 110km odemnie) i przy jezdzie 120-130 komputer pokazywał 8.9-9.5(wiadomo raz górka raz dołek) ale spalanie średnie po całej jezdzie pokazało 11.5 (wiadomo że jazda przez miasto miała na to wpływ,a przejeżdżałe przez 3 "metropolie" :> ).
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Anielski

Post autor: Anielski » 03 paź 2013, 20:56

Słucheja mie <lol> dla mnie kody,to zagadka...mam wywalić sondy,czy co???

P 0134 Bank1 sonda brak aktywności
P1113Bank1 sonda1 za duża wew.rezystancja
P1130Bank2 Powietrze adaptacyjne mieszanki (mult) system zbyt ubogi
P1128Bank1 Powietrze adaptacyjne mieszanki (mult) system zbyt ubogi

te błędy były też tydzień temu i zostaly skasowane u mechanika ....,ale po wizycie i zostawieniu na noc auta u gazownika pojawiły się ponownie.
Już w innym temacie pisalem ,że widnieje problem w momencie przełączania na gaz... :[ zostawiłem im auto na noc...grzebali ,ustawiali i co jedynie wiem,to całkowicie wyłączyli adaptację...zadławi się przez chwilę przy przełączeniu na gaz( wcześniej było gorzej.....),ale dlaczego i z jakiej przyczyny są owe błędy???

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 03 paź 2013, 21:31

Anielski, Jeśli błędy pojawiają się tylko na lpg, to do gazownika i niech poprawia.
Może napisz coś więcej o swojej instalacji lpg, co masz zamontowane. Zrób fotkę spod maski, bo może jest jakiś błąd montażowy.

Anielski

Post autor: Anielski » 04 paź 2013, 06:57

Skopiowałem z innego tematu.Fotki dodam później.
Wysłany: 2013-09-16, 13:37
Podepnę się pod temat,by nie zakładać kolejnego związanego z problemem LPG,a więc:
Instalacja założona jakieś 8kkm na podzespołach:
Parownik-silver-tur
Komp-nero6
wtryski -czerwone Hana
,takie info mam w papierach...,a więc dalej.
Po przejechaniu 3 kkm od założenia instalki w momecie przelączenia na gaz potrafi zgasnąć,przydusić się ,a obroty spadają prawie do zera...
Kilka wizyt u gazownika co ją montował niezbyt pomogły.Zmieniał coś w ustawieniach ( z pewnością mapa gazu sama się zmieniała,więc ją poprawiał i mówił,że to wina gazu ;) .Później pogrzebał coś w ustawianiach i zauważyłem ,że zmienił czas przełączania się gazu( co powodowało,że więcej jeździłem na paliwie niż na gazie ,ponieważ czasami robię krótkie odcinki,więc śmigałem więcej na benzynie...
Teraz zrobił myk i ustawił ,by gaz się przełączał przy 40 st C,i można powiedzieć ,że jest trochę lepiej,ale nie do końca mnie to zadowala...
ÂŚwiece nowe ,przewody stare,ale nie sądzę by była to wina przewodów,ponieważ jakieś 5kkm było ok,dopiero po czasie zaczęły występować w/w problemy...
Problem pojawia się tylko w momencie przełączenia na gaz,po kolejnych km jak już jest cieplejszy silnik tego problemu nie ma...,No ,ale się rozpisałem... ;p

Teraz wył jest adaptacja o czym już wspomniałem...
Tylko co ma poprawić,bo już kombinował na wszystkie sposoby...

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 04 paź 2013, 08:46

Wprowadzić korektę od temp LPG - chyba że sterownik takiej nie ma :( - nie znam tego wynalazka - drugim rozwiązaniem, jest podniesienie temp przełączania :( - ale jak sam zauważyłeś objawi się to zwiększonym zużyciem Pb.
Generalnie wywalać nic nie musisz - chyba, że gość nie ogarnie tematu - to wywalaj LPG, niech oddaje kasę i jedź do kogoś kto włoży odpowiednie komponenty i ogarnie strojenie sterownika.

Generalnie jest ubogo - i to już w zakresie CL, więc w OL na pewno jest podobnie - jak będzie tak dalej - szykuj kasę na robotę głowic :(

Anielski

Post autor: Anielski » 04 paź 2013, 15:31

Troszkę wyprostuję sprawę.Po ostatniej wizycie u gazownika błędy owszem były,ale dlatego,że nie zostały wcześniej skasowane.Dzisiaj kolejny test,a więc:
Błędy skasowane i jazda na benzynie-sonda 1 brak aktywności ,sonda 2 bez błędów i to samo na gazie,czyli widać ,że mieszanka OK.Kolega wyżej pisał bym nic nie wywalał....Jak nie wywalał skoro 1 sonda nie trybi i już nie zatrybi...skończyła pewnie swoje życie i trzeba ją wywalić.
Mófta ;p jaką kupić.Bosh z ori wtyczką,Bosh do montażu samemu kabelków( bo takie też mają) czy inną jakąś uniwersalną też do montażu kabelków.Wspomnę,że taką uniwersalną założyłem jakieś półtora roku temu ,właśnie sonde1 i już padła franca <lol>
Mam nadzieję,że po wymianie sondy nie zobaczę więcej mechanika ;p w najbliższym czasie <okok>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 04 paź 2013, 15:54

Kupić i zmienić dwie - Bosch z wtyczkami.

Anielski

Post autor: Anielski » 04 paź 2013, 17:51

Na pierwszy ogień pójdzie pierwsza...,a co sądzicie o NGK?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 04 paź 2013, 18:37

Masz wymienić obie regulacyjne - to V-ka więc jak wymieniasz sondy to obie, świece też w obu głowicach chyba :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja