Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Słabe hamulce z tyłu

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
lipek90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 18 kwie 2009, 23:56
Lokalizacja: kłodzko

Słabe hamulce z tyłu

Post autor: lipek90 » 13 cze 2013, 21:03

Witam drodzy koledzy. Mam taki problem słabe a prawie zerowe hamulce z tyłu. Ręczny jest super, trzyma dobrze na 4 ząbki (blokuje rolki). Układ był odpowietrzony nic nie pomaga. Teraz zrobiłem juz nawet uszczelnienie pompy hamulcowej wszystkie gumki nowe i przy samej pompie na tył ciśnienie jest takie marne że ledwo wypływa płyn a gdzie do mocnego tryśnięcia. Z przodu jest wszystko ok i hamulce dobre a z tyłu do tego stopnia ze tarcze rdzewieją (a szkoda bo założone TRW tarcze i klocki) jakieś pomysły co zrobić?? i jeszcze jedno nurtujące pytanie czy w pompie wszystkie 3 tłoczki maja być w tym samym kierunku ustawione bo to mnie zastanawia ze u mnie jeden jest inaczej. Proszę o pomoc i z góry dziękuje

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 15 cze 2013, 13:39

masz walnieta pompe ABS-u

lipek90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 18 kwie 2009, 23:56
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: lipek90 » 17 cze 2013, 06:13

Kolego może i masz racje (oby nie) tylko na taki zdrowy rozsądek co ma do tego pampa ABS skoro już na nią wychodzi słabe ciśnienie bo tak jak wspominałem że na tył z pompy hamulcowej ledwo leci płyn wiec nie bardzo rozumiem co ma do tego pompa ABS. czy ktoś jeszcze pomoże?

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 17 cze 2013, 08:49

na pompe bedzie wchodzic dobre cisnienie ale z pompy na tył juz jest owiele mniejsze, jak na moje oko wyglada na uszkodzona pompe abs-u

lipek90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 18 kwie 2009, 23:56
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: lipek90 » 19 cze 2013, 00:26

Kolego chyba się nie rozumiemy. Ja mówię że u mnie już z pompy hamulcowej wychodzi MAÂŁE prawie znikome ciśnienie, z tej pompy hamulcowej na której jest mocowany zbiorniczek z płynem a nie o pompie ABS-u.

keri11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 07 sie 2010, 16:24
Lokalizacja: kielce

Post autor: keri11 » 09 lip 2013, 17:08

padło uszczelnienie drugiej sekcji...czytaj na tył
wymiana pompy na nową lub....wymiana gumek...jesli nie ma korozji i wżerów

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 03 paź 2013, 22:36

panowie, nawet jeśli jeden obwód pompy hamulcowej jest uszkodzony to układy w naszych autach są dzielone na krzyż, więc tylko jedno koło z tyłu i jedno z przodu by słabo hamowało,


ja proponuję taką rzecz zrobić.
iść do sklepu i kupić dwa dodatkowe odpowietrzniki,
potem kupić litr płynu wężyk fi 4mm.
w domu odkręcamy przewody od tynych zacisków na pompie ABS, i zakręcamy w ich miejsce odpowietrzniki, nakładamy wężyk i luzujemy drugi koniec wkładając do naczynia w które będziemy zbierać płyn, pompujemy jednocześnie zwracając uwagę by nie brakło płynu w zbiorniczku. jak będzie jużdość nisko, poziom płynu wlewamy nowy płyn, i pompujemy ENERGICZNIE na odkręconym dopowietrzniku, dotąd, aż zacznie wypływać czysty płyn. jeśli płyn już świeży zacznie wypływać a mimo to pedał nie będzie szybsiej wpadał w podłogę, lub nie będzie znacząco szybciej wypływał przechodzimy do drugiego dopowietrznika, powtarzamy czynność aż i tu zacznie wypływać czysty płyn.
robimy przerwę żeby jeśli przez lata sięjakieś syfy wytrąciły w pompie ABS żeby nowy płyn je przeżarł, i po godzinie lub dwóch wracamy ponownie, powtarzamy czynność,
i zakręcamy najpierw jeden przewód( w tym miejscu warto zapewnić sobie pomoc drugiej osoby ) i odpowietrzamy to jedno koło, potem ponownie wykręcamy odpowietrznik i zakręcamy przewód hamulcowy( odpowietrznik z tyłu powinien być odkręcony z wężykiem już zanurzonym w płynie) wtedy nie zapowietrzymy pompy ABS przy podłączaniu przewodu ponieważ wypływający płyn nie pozwoli się dostać powietrzu do wnętrza ABS'u.
potem odpowietrzamy drugie koło też do momentu aż zacznie wypływać nowy płyn,
jeśli to procedura nam nie pomoże.
to najprawdopodobniej czeka nas wymiana pompy ABS :|

ja niedawno przeszedłem prze to co prawda w coupe B3 i teraz zanim mi jeszcze podochodziły graty wszystkie do uleczenia hamulców w sensie tarcze, klocki, przewody hamulcowe, płyn Girling,itp to mimo tragicznego stanu tylnych tarcz któe są skorodowane, wybruzdowane, i zużyte, to tył naprawdę mocno hamuje, a przód mimo żę mały bo tylko 256mm w nienajgorszym stanie hamulce naprawdędobrze działają o czym miałem okazję się przekonać przy hamowaniu ze 150kmh do niemal 30kmh.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga