Witam. Proszę o porady jak mam uzdatnić TEN zegar by działał w mojej A6 C4 AEL? Jeśli chodzi o obroty i prędkość to powinno działać od razu po podłączeniu? (jeśli będę chciał oryginalne niższe skale to przekładam całe wkłady z obrotomierza i prędkościomierza?) Czy trzeba kodować zegary na 5cio cylindrowy silnik? Proszę o pomoc
>> AUDI A6 2.6 V6 Z 1995 ROKU. POCHODZI Z DEMONTAÂŻU Z NIEMIEC. 100% SPRAWNY.<<
>> AUDI A6 2.6 V6 95R ZEGARY LICZNIK 4A1919880TX <<
Mam stację lutowniczą z gorącym powietrzem więc przelutowanie pamięci eeprom to nie problem dla mnie jeśli trzeba
MYÂŚLę ÂŻE:
Trzeba przełożyć obrotomierz by skala była do 5tyś a nie 7 tyś.
Prędkościomierz zostawiam do 280km a nie 240km jak jest w oryginale
Manetkę zrobię ale piny nie wiem jeszcze dokładnie jak trzeba podłączyć - od razu tempomat robię za jedną robotą
Sygnał spalania trzeba podłączyć ale nie wiem czy będzie prawidłowo pokazywał ???? - programowanie VAGiem????
Jeśli ktoś wie coś o tym jak i gdzie podłączyć czujniki i manetki to proszę o info
[A6 C4] Zegary AC i BC z benzyny do 2.5 TDI silnik AEL
[A6 C4] Zegary AC i BC z benzyny do 2.5 TDI silnik AEL
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2013, 19:20 przez grembol7, łącznie zmieniany 3 razy.
grembol7, Ten licznik nie będzie u Ciebie działał. Nie wsadzisz licznika z 5 cylindrowego do swojego. Co do reszty to jeżeli u CIebie nie miałeś AC wcześniej to będziesz miał non stop komunikat o złym ciśnieniu oleju, brak płynu do spryskiwaczy, brak klocków. Czyli ogólnie wszystkie błędy Ci będzie pokazywał. Co do BC musisz od ECU pociągnąć jeden pin. Jeżeli tego nie zrobisz to będzie Ci pokazywało tylko czas od odpalenia auta oraz prędkość średnią. Spalanie oraz ilość kilometrów na baku będzie - 2000
Tutaj masz rozpiske pinów oraz jak to wszystko zgrać do kupy (niestety po niemiecku)
http://home.arcor.de/audi100c4/audi_c4a/
A tutaj wątek z naszego forum :
viewtopic.php?t=22831
Tutaj masz rozpiske pinów oraz jak to wszystko zgrać do kupy (niestety po niemiecku)
http://home.arcor.de/audi100c4/audi_c4a/
A tutaj wątek z naszego forum :
viewtopic.php?t=22831
Domyślam się że masz na myśli że nie wsadzę do mnie z 6cio cylidra (ja mam 5 cio cyl. AEL) A nie wystarczy jakoś przestawić liczby cylindrów? w zegarach zworką albo VAGiem przeprogramować?KL4K50N pisze:- Ten licznik nie będzie u Ciebie działał. Nie wsadzisz licznika z 5 cylindrowego do swojego.
Mam kontrolkę z ciśnienia oleju więc trzeba będzie ją podłączyć pod któryś pin tylko który? i czy tylko podpiąć czy trzeba zmieniać sygnał jakoś?KL4K50N pisze:- Co do reszty to jeżeli u CIebie nie miałeś AC wcześniej to będziesz miał non stop komunikat o złym ciśnieniu oleju,
do tego trzeba mieć pompkę z czujnikiem - nie wiem czy taką mam ale to nie problem dokupić ale interesuje mnie to czy instalacja elektryczna ma ten dodatkowy kabelek już w sobie czy trzeba od pompki ciągnąć kabelej dodatkowo?KL4K50N pisze:- brak płynu do spryskiwaczy,
tutaj też pewnie trzeba kabelek wsadzić w odpowiedni pin odpowiedniej kostki ale nie wiek jaki i gdzieKL4K50N pisze:- brak klocków.
czyli trzeba podłączyć odpowiednie sygnałyKL4K50N pisze:- Czyli ogólnie wszystkie błędy Ci będzie pokazywał.
No spoko ale który? Domyślam się że chodzi o sygnał spalania? I tu moja wątpliwość czy jeśli już podłączę ten sygnał to czy wskazania spalania będą poprawne? I czy jeśli nie będą czy da się to jakoś przeprogramować VAGiem?KL4K50N pisze:- Co do BC musisz od ECU pociągnąć jeden pin.
viewtopic.php?t=22831
hasek pisze: czujnika oleju z 14pinu dużej zielonej wtyczki wpięty do 12pinu AC.
znalazłem bardzo przydatny link rozpiska pinów na wtyczkachhasek pisze:Z zielonej przepiąłem tylko ciśnienie oleju, natomiast zużycie klocków, kontrola płynu chłodniczego, ładowanie, rezerwa paliwa - działały bezpośrednio po podłączeniu głównych wtyczek - zielonej i czerwonej.
Lub tak jak kiedyś ja zrobiłem w swojej 80B3 - na pin odpowiedzialny za kontrolkę poziomu płynu zmasowałem do budy auta. Wtedy AC myśli, że jest cały czas płyn i nie ma komunikatu o jego braku.grembol7 pisze:do tego trzeba mieć pompkę z czujnikiem
Sygnał spalania masz pod pinem nr 49grembol7 pisze:No spoko ale który?
Tutaj masz kodowania do zmiany licznika :
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=70205
Liczniki rozebrałem i wyczyściłem. Do nowego dałem stary obrotomierz do 5tyś (nowy był 7tyś) ale zostawiłem nowy prędkościomierz do 280km (stary240). Wymieniłem wszystkie żarówki i ściemniacz musiałem ze starego dać bo tamten nie działał. Dziś bawię się z VAGiem i będę programował zegar na 00350 kanada (kanada bo ponoć ma fajny gong :D ) 5cylindrów diesel (silnik AEL)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 lut 2012, 19:49
- Lokalizacja: podkarpacie
Ja do swojej fury wsadziłem eskowe zegary biale z ac/bc
Obrotomierz mimo ze skala z benzyny,dobrze pokazuje,
Przekodowanie koniecznie,ale nie polecam na kanade
Po czasie ten gong mie zaczyna troche denerwować.
Jak chcesz swój przebieg i swoje orotomierz to musisz ten eprom przelutować ze swoich licznikow,ale nie wiem czy wtedy musiełbyś i prędkościomierz też przelożyć.
Noi kontrolka świec żarowych jest czerwona ale nie spiralka. Ważne że dziala i prezentuje sie ok
Obrotomierz mimo ze skala z benzyny,dobrze pokazuje,
Przekodowanie koniecznie,ale nie polecam na kanade
Po czasie ten gong mie zaczyna troche denerwować.
Jak chcesz swój przebieg i swoje orotomierz to musisz ten eprom przelutować ze swoich licznikow,ale nie wiem czy wtedy musiełbyś i prędkościomierz też przelożyć.
Noi kontrolka świec żarowych jest czerwona ale nie spiralka. Ważne że dziala i prezentuje sie ok
Jest mi ktoś w stanie powiedzieć jakie maksymalne obroty i na biegu jałowym ma silnik AEL?? Najlepiej z zegara RPM i z 28go kanału na klimatroniku bo mi na jałowym pokazuje 600 ? trochę mało mi się wydaje ale 5 cylindrów robi swoje więc może i tak będzie ale jaki maksylane? bo mi teoretycznie przed 4000tyś się zegar zatrzymuje a na klimatroniku nie sprawdzałem...
Jest jakieś niższe ograniczenie obrotów jeśli auto stoi i się je gazuje tylko a nie jedzie?
Bardzo proszę o sprawdzenie i podanie mi tych obrotów np. w takiej formie
JAÂŁOWY z zegara 700RPM z klimatronika 600RPM
MAX z zegara 4500 z klimatronika 4300
ODP z innego forum:
Jest jakieś niższe ograniczenie obrotów jeśli auto stoi i się je gazuje tylko a nie jedzie?
Bardzo proszę o sprawdzenie i podanie mi tych obrotów np. w takiej formie
JAÂŁOWY z zegara 700RPM z klimatronika 600RPM
MAX z zegara 4500 z klimatronika 4300
ODP z innego forum:
Arwam pisze:na jałowym jeśli nic Ci nie obciąża to minimalnie 733rpm, maksymalnie 920rpm chyba, ale nie jestem pewien, a max obroty silnika powinny być w przedziale 5000-5400rpm
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga