Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

2.5 tdi nie odpala

Silniki wysokoprężne
maestro100

Post autor: maestro100 » 03 paź 2013, 09:28

BARANINA pisze:napinacz strzelił tak ze pompa jest całkowicie przestawiona
Czyli moje na wierzchu :> .

Tu masz zdjęcie gdzie się wkręca blokadę wału (zamiast niej wystarczy lusterko i sprawne oko- otwór w wale musi być ustawiony centralnie do otworu w bloku).

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/704 ... 41168.html

Prawa góra ze zdjęcia- widać trzpień wkręcony w blok pod kolektorem wydechowym (strona kierowcy- normalnie jest tam wkręcona zaślepka). Pamiętaj że wał korbowy obraca się dwa razy szybciej niż wałki rozrządu, a więc blokada musi być wtedy wkręcona, gdy wycięcia z tyłu wałków pokrywają się z płaszczyzną głowic (przy okazji sprawdzisz wiedzę mechaniora który wymieniał rozrząd <uoee> ).

BARANINA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 wrz 2013, 22:48
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: BARANINA » 03 paź 2013, 09:47

no dokładnie Twoje na wierzchu :) ciesze sie ze to było tylko to ale mam jeszcze jedno pytanie czy jak nie bede ruszał rozrzadu głównego a pompe ustawie na blokade czyli wiertło :> to czy musze cos kombinowac z katem wtrysku na pompie?bo powiem szczerze ze nie mam o tym pojecia w sensie wiem o co chodzi ale nie mam przyzadu do ustawiania.do tej zaslepki mozna sie bez problemu dostac czy jest jakis kłopot?pozdrawiam i ogromne dzieki za pomoc
baranina

maestro100

Post autor: maestro100 » 03 paź 2013, 11:12

Powiem tak. Do wstępnego ustawienia pompy wystarczy obracać wałem tak, aby wycięcia w wałkach rozrządu pokrywały się z powierzchnią głowic. Wtedy blokujesz pompę (np. wiertłem), napinasz pasek i kontrujesz koło pasowe pompy (3-y śruby imbusowe 6). Silnik musi zagadać.
Niestety do poprawnego ustawienia kąta wtrysku musisz podpiąć VAG-a, celem kontroli i ewentalnej jego korekcji (również na kole pompy- ustawienie typowo mechaniczne niestety).

Ale to jest droga na skróty. Jak chcesz mieć pewność że mechianior nic nie sknocił, lepiej zastosować blokady i sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu- tak dla świętego spokoju.
BARANINA pisze:do tej zaslepki mozna sie bez problemu dostac czy jest jakis kłopot?
Nie wiem jak jest w a6, ale u mnie w a4 z tego co pamiętam to opuszczałem drążek stabilizatora sportowego zawieszenia :], bo nie było jak ręki włożyć.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 03 paź 2013, 12:27

viewtopic.php?t=58380 Temat dotyczącu ustawiania kątów przez VAG
Inny silnik, ale VAG chyba tak samo działa :)
Ostatnio zmieniony 03 paź 2013, 12:27 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.

BARANINA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 wrz 2013, 22:48
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: BARANINA » 03 paź 2013, 12:27

no tak ale ja tak rozumuje ze skoro rozrzad glowny nie był ruszany,sruby od regulacji konta wtrysku tez nie wiec jak nastawie główny rozrzad na znaki na pompe zaloze blokade do niej nowy pasek i napiczacz bez ruszania srub regulacyjnych to kat powinien byc taki jak przed przeskoczeniem paska a autko wtedy chodzilo idealnie.
baranina

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 03 paź 2013, 12:30

Nie jestem pewien czy dobrze piszę, ale komputer też dostosowuje kąty względem zużycia pasków

BARANINA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 wrz 2013, 22:48
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: BARANINA » 03 paź 2013, 12:48

mozesz miec racje ale mam nadzieje ze bedzie ok bo z tym juz sam sobie nie poradze ech...
baranina

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 03 paź 2013, 13:40

Jeśli masz kabel i trochę cierpliwości to sobie poradzisz. czytałem że każdy może ustawiać tylko trzeba próbować do skutku aż się uda. Instrukcji nie brakuje na forach więc myślę że i z tym sobie poradzisz <okok>

BARANINA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 wrz 2013, 22:48
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: BARANINA » 03 paź 2013, 14:05

dzieki za wsparcie,dzisiaj o 16 jade po czesci i składam wieczorem lub jutro rano napisze o skutkach mam nadzieje ze bedzie radosc i sliczny mruk silnika :>
baranina

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 03 paź 2013, 21:09

BARANINA,
odkręcasz korek wlewu oleju i kręcisz walem az zobaczysz napis na wałku OT .
potem szukasz otworu w wale wkręcasz blokadę w blok ,luzujesz trzy śruby na kole walka napędzającego pompe, sciagasz koło zamachowe pompy(4 srobki),wkładasz blokadę w koło pompy dobrze dobrane wiertko i kat wtryski będzie książkowy.
po napieciu paska dokręcasz trzy poluzowane sruby na kole walka rozrządu. <okok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

BARANINA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 wrz 2013, 22:48
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: BARANINA » 03 paź 2013, 22:34

witam,no i stało sie,sprawdziłem wszystkie znaki tak jak doradziliscie i okazało sie ze wszytkie znaki sie zgadzaja prócz znaków na lewej głowicy(strona kierowcy)sciagnałem pokrywe i okazało sie ze 6 krzywek połamanych 2 pestki zmielone,sciaganalem głowice 3 zawory krzywe ech.okazało sie ze jak ktos wymieniał rozrzad nie dokrecił sruby na kole wałka odkrecilem go bez uzycia wiekszej siły wiec mam do roboty głowice ale wiem juz przynajmniej co było przyczyna nie odpalania.pozdrawiam wszytkich dziekuje za wsparcie i dorady i odezwe sie jak juz audiczka zagada,martwi mnie juz teraz wogole jak ja ustawie kąt wtrysku skoro na wałku nie ma klina tylko jest storzek...
baranina

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 03 paź 2013, 22:41

BARANINA pisze:martwi mnie juz teraz wogole jak ja ustawie kąt wtrysku skoro na wałku nie ma klina tylko jest storzek...
to akurat nie jest żaden problem <lol> jak będziesz tak daleko to daj znac <okok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: 2.5 tdi nie odpala

Post autor: citrin » 04 paź 2013, 06:47

BARANINA pisze:.Kupiłem od niej ten samochod sciagnałem pokrywy zaworów i okazało sie ze wałki śa całkowicie nowe.

To jest twój pierwszy post w temacie........

To ja czegoś nie rozumiem........ <nerwus>


:]

[ Dodano: 2013-10-04, 06:52 ]
BARANINA pisze:.zawiozła audiczke do mechanika który stwierdził ze do wymiany sa wałki rozrzadu i dlatego nie odpala
A mechanik zaglądał pod spódnicę i wiedział co jest.....a ty bierny i oporny

Czy jak to było ?

BARANINA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 wrz 2013, 22:48
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: BARANINA » 06 paź 2013, 01:43

witam koledzy po przerwie.A wiec juz pisze co i jak,dzisiaj poskładałem audiczke i mruczy az miło narescie jestem sczesliwy.dziekuje wszystkim za pomoc i zarazem zamykam temat mojego problemu.Pozdrawiam wszystkich
baranina

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja