W MMI nie pokazuje mi ciśnienia.
Na ekranie pojawiają się takie ekrany.
Co może być nie tak??
Kontrola ciśnenia nie działa.
- lyngso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 19 lut 2012, 11:58
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubuskie
Witam,
Wszystko jest prawidłowo. System tylko monitoruje spadek ciśnienia w kołach. Fizycznie nie pokazuje jakie jest. To taka uboższa wersja.
Pierwszy ekran mówi o tym, żeby po sprawdzeniu i potwierdzeniu prawidłowości ciśnienia zapisać dane w celu monitoringu.
Drugi ekran potwierdza, że we wszystkich 4 kołach ciśnienie odpowiada wartości zapisanej w pamięci.
Jeśli ciśnienie w którymś z kół spadnie dostaniesz komunikat ale sam bedziesz musiał sprawdzić w którym kole.
Pozdrov
Wszystko jest prawidłowo. System tylko monitoruje spadek ciśnienia w kołach. Fizycznie nie pokazuje jakie jest. To taka uboższa wersja.
Pierwszy ekran mówi o tym, żeby po sprawdzeniu i potwierdzeniu prawidłowości ciśnienia zapisać dane w celu monitoringu.
Drugi ekran potwierdza, że we wszystkich 4 kołach ciśnienie odpowiada wartości zapisanej w pamięci.
Jeśli ciśnienie w którymś z kół spadnie dostaniesz komunikat ale sam bedziesz musiał sprawdzić w którym kole.
Pozdrov
Dzięki za pomoc.lyngso pisze:Witam,
Wszystko jest prawidłowo. System tylko monitoruje spadek ciśnienia w kołach. Fizycznie nie pokazuje jakie jest. To taka uboższa wersja.
Pierwszy ekran mówi o tym, żeby po sprawdzeniu i potwierdzeniu prawidłowości ciśnienia zapisać dane w celu monitoringu.
Drugi ekran potwierdza, że we wszystkich 4 kołach ciśnienie odpowiada wartości zapisanej w pamięci.
Jeśli ciśnienie w którymś z kół spadnie dostaniesz komunikat ale sam bedziesz musiał sprawdzić w którym kole.
Pozdrov
Można to rozszerzyć to opcji full

- lyngso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 19 lut 2012, 11:58
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubuskie
Witam,
Pewnie można. Najprawdopodobniej potrzebne będzie aktywowanie tej funkcji przez VCDS no i nie obejdzie się bez czujników ciśnienia, przynajmniej tak mi sie wydaje. Nie wiem jak to jest realizowane w Audi, gdzieś kiedyś przeczytałem, że system dokonuje pomiarów toczenia się poszczególnych kół i na tej podstawie wysyła komunikat o nieprawidłowym ciśnieniu. Wartość ciśnienia w poszczególnych kołach najprawdopodobniej muszą zmierzyć czujniki i przesłać do jednostki sterującej, tak myślę ale nie wiem jak to realizuje Audi.
Mi wystarcza obecny system monitorowania, bo tak na logikę co mi da wiedza na temat ciśnienia w poszczególnym kole ?
Jeśli ciśnienie spadnie to i tak trzeba koło dopompować a sprawdzenie wszystkich kół nie zajmie dużo czasu.
Natomiast jeśli ciśnienie sprawdzane jest przez dodatkowe czujniki to tylko sprawa sie komplikuje w przypadku zmainy kół z letnich na zimowe i odwrotnie. Trzeba by kupic 2 zestawy czujników. Ewentualna usterka to znowu kłopot bo pewnie pojawi sie komunikat o tym i będzie wkurzał do czasu wymiany czujnika
To tylko moja opinia, zrobisz kolego jak zechcesz.
Pozdrov
Pewnie można. Najprawdopodobniej potrzebne będzie aktywowanie tej funkcji przez VCDS no i nie obejdzie się bez czujników ciśnienia, przynajmniej tak mi sie wydaje. Nie wiem jak to jest realizowane w Audi, gdzieś kiedyś przeczytałem, że system dokonuje pomiarów toczenia się poszczególnych kół i na tej podstawie wysyła komunikat o nieprawidłowym ciśnieniu. Wartość ciśnienia w poszczególnych kołach najprawdopodobniej muszą zmierzyć czujniki i przesłać do jednostki sterującej, tak myślę ale nie wiem jak to realizuje Audi.
Mi wystarcza obecny system monitorowania, bo tak na logikę co mi da wiedza na temat ciśnienia w poszczególnym kole ?
Jeśli ciśnienie spadnie to i tak trzeba koło dopompować a sprawdzenie wszystkich kół nie zajmie dużo czasu.
Natomiast jeśli ciśnienie sprawdzane jest przez dodatkowe czujniki to tylko sprawa sie komplikuje w przypadku zmainy kół z letnich na zimowe i odwrotnie. Trzeba by kupic 2 zestawy czujników. Ewentualna usterka to znowu kłopot bo pewnie pojawi sie komunikat o tym i będzie wkurzał do czasu wymiany czujnika

To tylko moja opinia, zrobisz kolego jak zechcesz.
Pozdrov