Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Przekaźnik 372 cały czas cyka a auto nie odpala co jest?

Elektryka
ODPOWIEDZ
abkub1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 19 cze 2012, 02:25
Lokalizacja: Myszków

PrzekaÂźnik 372 cały czas cyka a auto nie odpala co jest?

Post autor: abkub1 » 23 wrz 2013, 21:43

Witam
zakładam nowy temat bo nie otrzymałem żadnej informacji na naszym forum.
A więc do rzeczy.
Podczas porannego odpalania przekaÂźnik pompy paliwa 372 po przekręceniu na zapłon cyknie raz znaczy że podpompował paliwo z pompki i pompke tez słychać że pracuje a po tym jak zaczynam kręcić rozrusznikiem to ten przekaÂźnik cały czas cyka i auto nie chce odpalić. Po dłuższym kręceniu zapala mi się kontrolka że brakuje oleju poprostu świeci pulsacyjnie. czasami muszę próbować kręcić po trzy albo cztery razy żeby w końcu odpalił i to jeszcze z więlką biedą :(
Tak zaczeło mi się dziać po tym jak szlak mi trafił czujnik położenia wału którego wymianiłem. Po wymianie na nowy czujnik położenia wału przekaÂźnik 372 cyka. Auto było podłączane pod vaga i jedyne błędy jakie wyskakują to to że coś jest nie tak z przepustnicą i że przepływka jest zepsuta. Z tym mam problem juz od ponad roku ale to nigdy nie wpływało na odpalanie ponieważ autko do momentu zepsucia się czujnika położenia wału odpalało za pierwszym razem i bez żadnego problemu nawet nie musiałm długo kręcić.
Kiedyś rozebrałem ten przekaÂźnik ale nic nie widać było żeby były styki zaśniedziałe czy też w środku zwoje popalone poprostu przekaÂźnik jak nowy. Kilka dni temu kupiłem nowy taki przekaÂźnik i niestety dalej jest to samo więc to cykanie przekaÂźnika to nie jest wina tego przekaÂźnika ale od czegoś innego. Jak jest silnik ciepły to odpala czasami bez żadnego problemu a czasami po kilku sekundach z cykaniem zanim silnik zacznie pracować. Podczas jazdy czasami nagle silnik się wyłączy tak jak bym wyłączył zapłon i ten przekaÂźnik cyka pomimo tego że auto cały czas jedzie na biegu dopiero po cofnięciu kluczyka i ponowny zapaleniu silnika wszystko działa poprawnie. proszę was o pomoc bo nie wiem już co mam robić. Kilka dni temu wogóle nie mogłem auta odpalić aż po 5 minutach kręcenia akumulator padł. Cewki są sprawne a poziom paliwa jest więcej jak rezerwa. Troche dużo tego napisałem ale musiałem wszystko opisać tak żeby każdy wiedział o co kaman. Jeśli ktoś miał takie kiedys objawy i doszedł do tego co jest nie tak to proszę o odpowiedÂź. Propozycje co mam sprawdzić też będą mile widziane. Autko to c5 sedan 1.8 bez turbo na sekwencji.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez abkub1, łącznie zmieniany 3 razy.
Jak się nie ma co się lubi
to się lubi co się ma :-p
Oprócz czterech kółek AUDI mam tez dwa kółka o nazwie Yamaha yzf600r Thundercat

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 24 wrz 2013, 00:35

Kolego, przekaźnik może 'cykać' z trzech powodów. 1. Albo na jego cewkę nie przychodzie 12V (jest duży spadek w obwodzie przez co za małe napięcie odkłada się na przekaźniku), 2. albo wymusza to cykanie sterownik silnika i 3 to błąd sterownia modułu LPG (sterownik powinien rozłączyć przekaźnik pompy aby ta nie pracowała niepotrzebnie).

Dlaczego cyka, cóż może podczas wymiany czujnika położenia wału jakiś element elektryczny został uszkodzony, bądź nie podłączony.
Co możesz zrobić - przejrzyj czy w komorze silnika przypadkiem nie ma czegoś nie podpiętego. Możesz pomierzyć jak wygląda sterowanie na przekaźniku - tzn wyciągasz przekaźnik i sprawdzasz czy w gnieździe na konektorze nr 15 (S3) jest +12V (po stacyjce - możesz spróbować uruchomić silnik i sprawdzić jak nisko spada napięcie). Sprawdź też czy na styku T (S3) w tym gnieździe pojawia się masa (czy na stałe po przekręceniu stacyjki, czy też pojawia się okresowo)

Możesz, jeżeli masz jakiegoś zaufanego gazownika, podjechać podłączyć się do sterownika LPG jakimś interfejsem diagnostycznym.

abkub1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 19 cze 2012, 02:25
Lokalizacja: Myszków

Post autor: abkub1 » 24 wrz 2013, 18:26

a może to być wina przez niesprawny kabel badź cały czujnik położenia wału? Bo nie do końca wiem jakiej firmy jest ten czujnik ale napewno nie maxgear bo uprzedzałem w sklepie motoryzacyjnym że nie chce z maxgeara i zamówili mi z lepszej firmy. Może właśnie czujnik położenia wału wrzuca jakiś błąd do kompa że silnik nie startuje tak jak powinien?

A co do LPG to auto jest na sekwencji i auto zawsze odpala z benzyny a nie z gazu także tutaj LPG chyba nie ma za duzo do przeszkadzania.... <mysli> Tym bardziej jakiś czas temu miałem regeneracje listwy wtryskowej bo dwa tłoczki juz się troszku trzaskały. Mam zaprzyjaźnionego mechanika LPG który ma warsztat od wielu lat i zawsze co mi się złego działo to on naprawiał a było tego praktycznie ze dwa razy jak coś mi naprawiał. To co pisałeś o tych stykach to popatrze pojutrze bo jutro cały dzień w pracy będę także napewno twoich sugestii nie opuszcze sprawdzić . Pozdrawiam <okok>

[ Dodano: 2013-10-06, 15:45 ]
Problem rozwiązany! <lol>
A więc całym winowajcą niemorznością odpalania auta był czujnik położenia wału.
Wczoraj z ciekawości postanowiłem przełożyć nowy (4 miesięczny) czujnik położenia wału na stary. Na szczęście nie wyrzuciłem go ponieważ on jest dobry ale jedynie do 70 stpni celcjusza temperatury cieczy w silniku. Na tym nowym czujniku od samego początku jak tylko go założyłem ciężko odpalał a jak przyszły niskie temperatury dwa razy się zdarzyło że wogóle nie odpalił pomimo dłuuuugiego kręcenia ponieważ cały czas odcinał zapłon i dlatego przekaźnik 372 pompy paliwa cykał i dopiero jak się rozgrzał to zaczynał działać. Wczoraj do pracy musiałem jechać skuterkie bo auto nie odpaliło i dlatego postanowiłem po powrocie z pracy zamienić na ten stary czujnik. Pomimo że autko było wyziębione i słabym akumulatorem odpalił beż kręcenia nawet 2 sekund. prawdopodobnie jak zamawiałem ten czujnik położenia wału w sklepie motoryzacyjnym to zamiast do mojego silnika 1.8 125bhp to może zamówili do silnika z turbiną albo z więkrzym motorem dlatego szwankował. Fakt faktem że auto odpalało bez problemu czasami jak było już zagrzane ale jak postało przynajmniej 3 godziny to znów zaczynało się kręcenie silnika przez dłuuugie sekundy zanim załapał. Także wina lezy po stronie czujnika położenia wału.
Dla tych co tez mają problem z odpalaniem i cykaniem przekaźnika 372 proponuje wam wymienić pierwsze co to czujnik położenia wału. Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi w tej sprawie <okok>
Jak się nie ma co się lubi
to się lubi co się ma :-p
Oprócz czterech kółek AUDI mam tez dwa kółka o nazwie Yamaha yzf600r Thundercat

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga