Audi A6 2,4 B quattro - falowanie obrotów
Audi A6 2,4 B quattro - falowanie obrotów
Witam.
Mam u siebie w samochodzie taki problem, albowiem gdy stoję np. na światłach, mam wciśnięty pedał sprzęgła i hamulca obroty zamiast stać na 1 falują trochę w dół i za chwilę się podnoszą i tak cały czas jak się zatrzymam.
Może mi ktoś pod powiedzieć dlaczego tak się dzieje ?
Mam u siebie w samochodzie taki problem, albowiem gdy stoję np. na światłach, mam wciśnięty pedał sprzęgła i hamulca obroty zamiast stać na 1 falują trochę w dół i za chwilę się podnoszą i tak cały czas jak się zatrzymam.
Może mi ktoś pod powiedzieć dlaczego tak się dzieje ?
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Kolego tu masz trochę o przepustnicy i jak sprawdzić: viewtopic.php?t=59975, tak jak marzol radził do sprawdzenia wężyki od układu podciśnienia i układu doprowadzania wtórnego powietrza, o tym jak te układy wyglądają masz tu: viewtopic.php?t=55194 oraz sprawdzenie stanu odmy - jak cała i kompletna to tylko wyczyścić i przedmuchać - i działania eżektora - ten na ogół po tylu latach do wymiany. Koszt w ASO nie duży a na pewno ożywi silnik Dodatkowo sprawdź szczelność dolotu powietrza.
Błędy na VAGu jakieś są ?
Błędy na VAGu jakieś są ?
Mam nadzieje że za te pytanie autor tematu mi wybaczy, ale jakie obroty masz gdy włączysz autko np. po nocy ?
Zauważyłem ostatnio u siebie, że jak odpalę auto po nocy to obroty wskakują na 1.1 (auto bez biegu, nie w ruchu) i się utrzymują, jak przejadę jakiś odcinek i zatrzymam się, zrzucę bieg to obroty już utrzymują się poniżej 1.0 tak jak powinno być.
Coś nie halo ? czy tak powinno być np ze względu na zimny silnik ? Mam małe doświadczenie z wolnossącymi silnikami, całe życie diesel.
Zauważyłem ostatnio u siebie, że jak odpalę auto po nocy to obroty wskakują na 1.1 (auto bez biegu, nie w ruchu) i się utrzymują, jak przejadę jakiś odcinek i zatrzymam się, zrzucę bieg to obroty już utrzymują się poniżej 1.0 tak jak powinno być.
Coś nie halo ? czy tak powinno być np ze względu na zimny silnik ? Mam małe doświadczenie z wolnossącymi silnikami, całe życie diesel.
W związku z Twoim pytaniem, mam po nocy tak samo jak opisałeś Ty.
U mnie z kolei jest tak, że gdy zatrzymuje się na każdych światłach albo gdzie kolwiek te obroty falują raz w dół a raz do góry. Nie ma reguły i pojawia się to ciągle.
Błędy były jednak jak oczyściłem i z kalibrowałem przepustnice to skasowały się automatycznie i w tej chwili nie ma żadnych błędów.
U mnie z kolei jest tak, że gdy zatrzymuje się na każdych światłach albo gdzie kolwiek te obroty falują raz w dół a raz do góry. Nie ma reguły i pojawia się to ciągle.
Błędy były jednak jak oczyściłem i z kalibrowałem przepustnice to skasowały się automatycznie i w tej chwili nie ma żadnych błędów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 17 gru 2010, 13:47
- Lokalizacja: pomorskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
xoslox, Dzięki bardzo. Przypuszczałem że jest to celowy zabieg, aby auto nabrało jak najszybciej właściwej (najkorzystniejszej do ekslopatacji) temperatury. W lato auto wskakiwało na wyższe obroty na sekundę po odpaleniu, teraz ten czas z przyczyn oczywistych wzrósł.
Odnośnie falowania obrotów, może świece do wymiany ?
Odnośnie falowania obrotów, może świece do wymiany ?