Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Osłabła po czipie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
error
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 10 lip 2012, 14:41
Lokalizacja: Słupsk

[A6 C5] Osłabła po czipie

Post autor: error » 18 wrz 2013, 20:19

witam, dokładnie 3 miesiace temu robiłem czipa w legalnej firmie z hamownią i wykresami, wydaje mi sie ze autko troche osłabło,nie ciągnie juz tak jak odrazu po czipie, jakie mogą byc przyczyny? mam gwarancje na czipa, myslicie ze gdybym podjechał do nich to mogli by cos poprawić? miał ktos podobną sytuacje?pozdrawiam i prosze o info
było:
Fiat 126p,Golf II,Golf III,Audi 80 B3,Opel Calibra
teraz:
Audi A6 C5 1.8T

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 18 wrz 2013, 21:32

Na hamownie wio i porównać wykres obecny z poprzednim tym po zmianie programu. Ewentualnie przyzwyczaiłeś się do mocy i Ci się wydaje że za mało masz kucyków <lol>

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 18 wrz 2013, 23:13

Hamownia to pit. Logi zrobic i porownac z tymi po chipie bo takie powinienes miec

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Re: [A6 C5] Osłabła po czipie

Post autor: mwx » 19 wrz 2013, 10:00

error pisze:,nie ciągnie juz tak jak odrazu po czipie, jakie mogą byc przyczyny?
1. Przyzwyczaiłeś się
2. Coś nie wytrzymało zwiększonej mocy i się popsuło

error
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 10 lip 2012, 14:41
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: error » 19 wrz 2013, 10:37

a co mogło by sie zepsuć ? niemam interfejsa :( nie wiem, podjade do nich i zobaczymy to chyba bedzie najlepsze wyjscie

[ Dodano: 2013-09-19, 10:42 ]
schiller pisze:Hamownia to pit. Logi zrobic i porownac z tymi po chipie bo takie powinienes miec
kolego nie miałem robionych logów po czipie poniewaz nie mam vaga
było:
Fiat 126p,Golf II,Golf III,Audi 80 B3,Opel Calibra
teraz:
Audi A6 C5 1.8T

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 19 wrz 2013, 11:03

error pisze:a co mogło by sie zepsuć ? niemam interfejsa :( nie wiem, podjade do nich i zobaczymy to chyba bedzie najlepsze wyjscie

[ Dodano: 2013-09-19, 10:42 ]
schiller pisze:Hamownia to pit. Logi zrobic i porownac z tymi po chipie bo takie powinienes miec
kolego nie miałem robionych logów po czipie poniewaz nie mam vaga
Mógł zlecieć jakiś wężyk od wyższych ciśnień w dolocie? pojawiły się nieszczelności?

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 19 wrz 2013, 12:26

Ty nie alr tuner powinien zrobic przed i po chipowaniu

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 19 wrz 2013, 13:36

Skruszałe gumowe gumy w dolocie to dobry trop, w końcu mają pewno 15 lat. Zarówno te przed i za turbo. Są wrażliwe na zbyt mocne dokręcanie opasek. Obejrzyj dokładnie całość od filtra do kolektora - ściskaj, nasłuchuj syków.
Ja ostatnio jedną wymieniałem, bo nadgorliwie kiedyś dokręciłem <luzik>

Jak mocno podkręcałeś silnik?

error
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 10 lip 2012, 14:41
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: error » 19 wrz 2013, 17:28

w serii pokazała 152 i (200nm) a po czipie 180 i (268nm)
dzwoniłem dzis do tej firmy i powiedzieli że z czipem nie mogło sie nic stać bo jest zakładany na stałe i sie nic nie zmienia i że to raczej coś w aucie sie zepsuło ze trzeba szukac. Najrozsądniej było by zrobić logi ale nie mam vaga i nikogo w pobliżu z nim.
było:
Fiat 126p,Golf II,Golf III,Audi 80 B3,Opel Calibra
teraz:
Audi A6 C5 1.8T

mario6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:09
Lokalizacja: kraków

Post autor: mario6 » 19 wrz 2013, 18:07

schiller pisze:Ty nie alr tuner powinien zrobic przed i po chipowaniu

logowanie auta przed i po chipie u tunera? hehe dobre sobie <figielek>

U tunera hamownia mówi czy jest sens zakładania chipa czy trzeba auto porobić i przyjechać innym razem ;P
No chyba, że masz na myśli kompleks gdzie pan Janek chipuje auta a obok jego brat ma warsztat z diagnostyką i mechaniką pojazdową
albo sytuacje w której za grubą kasiorę firma przygotowuje w aucie cały osprzęt.


U error'ka samochodzik pokazał prawie serie (NM mu troche wcieło) więc nie było przeciwwskazań do chipa i takowy słusznie został założony ;)

error jeśli odczułeś wyraźną zmianę w mocy to jak już niektórzy pisali przekop dolocik i poszukaj którędy doładowanie ucieka.
Często lubi się ukruszyć i spaść ten cieniutki wężyk od DV'ki do kolektora dolotowego.


Szkoda, że nie możesz błędów sczytać... :(
AEB + Q + 280 NM - Milutko ;)

error
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 10 lip 2012, 14:41
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: error » 19 wrz 2013, 19:53

przejże ten ukłąd dolotowy, i posprawdzam to podciśnienie, jedyny wężyk który przychodzi mi na mysl to ten od dv do kolektora bo go widac a gdzie reszta wężyków sie znajduje?
było:
Fiat 126p,Golf II,Golf III,Audi 80 B3,Opel Calibra
teraz:
Audi A6 C5 1.8T

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 19 wrz 2013, 23:08

No patrzcie znawca sie znalaz. Koles kazdy szanujacy sie tuner zrobi logi przed pierwszym hamowaniem chocby dlatego zeby byc pewny ze ten silnik na probie na rolkach sie nie rozleci. Zakladac chipa? Nieby w jaki sposob tobie ZAKlADALI chipa. Mozesz opisac na czym to polega bo mnie zaciekawiles


Wracajac do tematu bez logow nie ma sensu zaczynac bo przeczyn moze byc zbyt wiele

mario6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:09
Lokalizacja: kraków

Post autor: mario6 » 20 wrz 2013, 11:19

error
Cienkich wężyków masz jeszcze dwa które idą od n75 z tym, że one są raczej solidne ale za Twoje problemy odpowiedzialny może być też sam n75 który bardzo lubi sie wysypać po chipie(niestety bez kabla to takie szukanie i zgadywanie).
Może pożycz od kogoś sprawny i podmień na próbę.



schiller pisze:No patrzcie znawca sie znalaz. Koles kazdy szanujacy sie tuner zrobi logi przed pierwszym hamowaniem chocby dlatego zeby byc pewny ze ten silnik na probie na rolkach sie nie rozleci. Zakladac chipa? Nieby w jaki sposob tobie ZAKlADALI chipa. Mozesz opisac na czym to polega bo mnie zaciekawiles


Wracajac do tematu bez logow nie ma sensu zaczynac bo przeczyn moze byc zbyt wiele

Jak chcesz o coś zapytać to po prostu to zrób a nie trollujesz... :| i jeszcze wymuszasz pisanie nie na temat :|

W przypadku silnika AEB (jak u mnie czy errora) jest ciut inaczej niż AWT(brak map sensora) więc po udanym hamowaniu (wynik blisko serii) pracownik wyciąga komputer, wlutowuje podstawkę i zakłada kość eprom z nowymi mapami a potem znów hamuje..

Jak masz jakieś pytania odnośnie chipa to napisz na PW bo nie będę koledze tematu zaśmiecał.

PS. Na prawdę słyszałeś o tym żeby jakiś samochód który "na kołach" dojechał na hamownie w celu chipa sie na niej rozleciał??
AEB + Q + 280 NM - Milutko ;)

error
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 10 lip 2012, 14:41
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: error » 20 wrz 2013, 11:41

i po problemie! węzyk od podciśnienia pękł i zsunął sie z zaworka dv, jak to zobaczyłem az mi sie gęba ucieszyła :) autko lata <okok> ale posprawdzam jeszcze te wężyki od n75,apropo kabla, zamówiony już niebieski viaken za 36zł z przesyłką teraz musze sie wszystkiego uczyć...pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za rady
było:
Fiat 126p,Golf II,Golf III,Audi 80 B3,Opel Calibra
teraz:
Audi A6 C5 1.8T

mario6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:09
Lokalizacja: kraków

Post autor: mario6 » 20 wrz 2013, 12:33

error pisze:i po problemie! węzyk od podciśnienia pękł i zsunął sie z zaworka dv, jak to zobaczyłem az mi sie gęba ucieszyła :) autko lata <okok> ale posprawdzam jeszcze te wężyki od n75,apropo kabla, zamówiony już niebieski viaken za 36zł z przesyłką teraz musze sie wszystkiego uczyć...pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za rady

To super :) ciesze się, że pomogłem :)
AEB + Q + 280 NM - Milutko ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja