Witam
Przymierzam się do zakupu C4, jednak podczas jazdy testowej wyszło jedno małe ''ale''. Wskaźnik temperatury ledwo się podnosi, prawie wcale i załącza się wentylator. Dmuchawa daje normalnie ciepłe powietrze. Sprzedawca mówi o jakimś czujniku, ale wolę się upewnić
[ ABC 2.6 150 KM] Układ chłodzenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 12 paź 2011, 10:39
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Staszów
No ale jak obieg cały czas otwarty to jakim cudem wentylator się załącza?
Jak wskaźnik się nie podnosi to może być uwalony - dosyć często jak jest uszkodzony to chodzi kiedy chce. 4 pinowy czujnik ma elektronikę w środku i z czasem pewnie jakieś luty puszczają i nie chodzi jak trzeba. Jeśli jest czujnik 3 pinowy zamiast 4 pionowego to wtedy on jest bardziej "mechaniczny" i nie ma właśnie +12V na tym jednym brakującym pinie.
Sprawdź VAGiem jaka jest temperatura silnika - dla ecu jest czujnik dwu pionowy za lewą głowicą w rurce wodnej. Ten dla zegarów jest za prawą głowicą (strona pasażera).
A ten wentylator to chodzi od razu? Nie wiem jak jest w ABC, u mnie w AAH+ASB oba są elektryczne - steruje pracą czujnik/włącznik termiczny w chlodnicy. W ABC może być wiskoza - tego nie wiem. ÂŻeby się nie okazało, że wentylator elektryczny spięty na krótko bo silnik się przegrzewa. Jaka temperatura oleju? Też leży czy normalna - ok 90-110*C?
Jak wskaźnik się nie podnosi to może być uwalony - dosyć często jak jest uszkodzony to chodzi kiedy chce. 4 pinowy czujnik ma elektronikę w środku i z czasem pewnie jakieś luty puszczają i nie chodzi jak trzeba. Jeśli jest czujnik 3 pinowy zamiast 4 pionowego to wtedy on jest bardziej "mechaniczny" i nie ma właśnie +12V na tym jednym brakującym pinie.
Sprawdź VAGiem jaka jest temperatura silnika - dla ecu jest czujnik dwu pionowy za lewą głowicą w rurce wodnej. Ten dla zegarów jest za prawą głowicą (strona pasażera).
A ten wentylator to chodzi od razu? Nie wiem jak jest w ABC, u mnie w AAH+ASB oba są elektryczne - steruje pracą czujnik/włącznik termiczny w chlodnicy. W ABC może być wiskoza - tego nie wiem. ÂŻeby się nie okazało, że wentylator elektryczny spięty na krótko bo silnik się przegrzewa. Jaka temperatura oleju? Też leży czy normalna - ok 90-110*C?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 12 paź 2011, 10:39
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Staszów
No to jak i olej zimny to może faktycznie termostat. Tylko z tym wentylatorem dziwne, że silnik zimny a on chodzi. Mam aah i automat - nie wiem jak jest w abc. Ale w sumie jakby termostat był otwarty to i tak silnik powinien się zagrzać na postoju z czasem, bo na niepracującym wentylatorze chłodnica nic praktycznie nie daje. Podczas jazdy oczywiście temperatura leci wtedy w dół.
Co do ogrzewania - u mnie w AAH silnik jeszcze ciepły nie jest, a z dmuchawy już leci w miarę ciepłe - wystarczy że silnik ma te ok 50*C i do ogrzewania to wystarczy, a dla silnika to dużo za nisko do normalnej pracy.
Co do ogrzewania - u mnie w AAH silnik jeszcze ciepły nie jest, a z dmuchawy już leci w miarę ciepłe - wystarczy że silnik ma te ok 50*C i do ogrzewania to wystarczy, a dla silnika to dużo za nisko do normalnej pracy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga