Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ABC 2.6 150 KM] Układ chłodzenia

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
bartekis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:07
Lokalizacja: Keflavik/Islandia

[ ABC 2.6 150 KM] Układ chłodzenia

Post autor: bartekis » 17 wrz 2013, 04:38

Witam :)

Przymierzam się do zakupu C4, jednak podczas jazdy testowej wyszło jedno małe ''ale''. Wskaźnik temperatury ledwo się podnosi, prawie wcale i załącza się wentylator. Dmuchawa daje normalnie ciepłe powietrze. Sprzedawca mówi o jakimś czujniku, ale wolę się upewnić :)

Emide
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 24 lis 2011, 17:05
Lokalizacja: Nielbark

Post autor: Emide » 17 wrz 2013, 07:03

raczej termostat zaciął się w pozycji otwartej.

przemoprzem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 12 paź 2011, 10:39
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Staszów

Post autor: przemoprzem » 19 wrz 2013, 08:42

No ale jak obieg cały czas otwarty to jakim cudem wentylator się załącza?

Jak wskaźnik się nie podnosi to może być uwalony - dosyć często jak jest uszkodzony to chodzi kiedy chce. 4 pinowy czujnik ma elektronikę w środku i z czasem pewnie jakieś luty puszczają i nie chodzi jak trzeba. Jeśli jest czujnik 3 pinowy zamiast 4 pionowego to wtedy on jest bardziej "mechaniczny" i nie ma właśnie +12V na tym jednym brakującym pinie.

Sprawdź VAGiem jaka jest temperatura silnika - dla ecu jest czujnik dwu pionowy za lewą głowicą w rurce wodnej. Ten dla zegarów jest za prawą głowicą (strona pasażera).

A ten wentylator to chodzi od razu? Nie wiem jak jest w ABC, u mnie w AAH+ASB oba są elektryczne - steruje pracą czujnik/włącznik termiczny w chlodnicy. W ABC może być wiskoza - tego nie wiem. ÂŻeby się nie okazało, że wentylator elektryczny spięty na krótko bo silnik się przegrzewa. Jaka temperatura oleju? Też leży czy normalna - ok 90-110*C?

bartekis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:07
Lokalizacja: Keflavik/Islandia

Post autor: bartekis » 19 wrz 2013, 13:35

Temperatura oleju też bardzo niska. Coś tam może i się podnosi, ale jeśli już to niewiele. Wentylator nie chodził jak odpaliłem silnik, dopiero załączył się po krótkiej jeździe. Z dmuchawy ciepłe powietrze leciało dość szybko, ale wskaźniki jednak nie chcą się podnosić.

przemoprzem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 12 paź 2011, 10:39
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Staszów

Post autor: przemoprzem » 19 wrz 2013, 13:48

No to jak i olej zimny to może faktycznie termostat. Tylko z tym wentylatorem dziwne, że silnik zimny a on chodzi. Mam aah i automat - nie wiem jak jest w abc. Ale w sumie jakby termostat był otwarty to i tak silnik powinien się zagrzać na postoju z czasem, bo na niepracującym wentylatorze chłodnica nic praktycznie nie daje. Podczas jazdy oczywiście temperatura leci wtedy w dół.

Co do ogrzewania - u mnie w AAH silnik jeszcze ciepły nie jest, a z dmuchawy już leci w miarę ciepłe - wystarczy że silnik ma te ok 50*C i do ogrzewania to wystarczy, a dla silnika to dużo za nisko do normalnej pracy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga