Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Tiptronic stuka przy hamowaniu - dolewka

Układ napędowy i skrzynie biegów
SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

[ TIP+Q] Tiptronic stuka przy hamowaniu - dolewka

Post autor: SoloZiP » 09 wrz 2013, 11:28

Witam, sprawa wygląda tak:

Od dłuższego czasu przy hamowaniu słysze stuknięcie (chyba w skrzyni) jest to przed samym zatrzymaniem samochodu tak jakby w momencie redukowania z 2 na 1szy bieg. Ogólnie jeśli chodzi o zmianę biegów to wydaję mi się że wcześniej jakoś lepiej te biegi wchodziły, bardziej płynnie.

Podłączałem pod vaga - błędów w skrzyni nie wykazuje.

Podejrzewam że może brakować oleju w skrzyni, nie wiem czy kiedykolwiek olej był zmieniany ale obstawiam że nie w każdym razie ani ja ani poprzedni właściciel tego nie robił.

Na początku myślałem żeby zrobić wymianę statyczną oleju w tipie ale czytałem sporo tematów na ten temat i niektórzy odradzają bo może wypłukać się jakiś brud i zapchać jakieś kaniliki, zdecydowałem że najlepszym wyjściem będzie dolewka tylko nie wiem jaki olej dolać żeby nic się nie stało :(

Na stronie ZF jest napisane że olej do mojej skrzyni (czyli 5HP-19) to ZF Lifeguardfluid5

http://www.zf.com/na/content/media/unit ... en0700.pdf

Problem w tym że nie można nigdzie dostać takiego oleju, na allegro jest ZF Lifeguardfluid6 albo olej Ravenol niby odpowiednik ZF lifeguardluid5.

Co radzicie zalać? Napewno ktoś z was robił samą dolewkę więc pytam co zalewaliście?

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2013, 13:09 przez SoloZiP, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pycho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 01 gru 2012, 11:42
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: pycho » 09 wrz 2013, 12:54

Jak przy remoncie skrzyni dostałem polecenie od gościa który pracuje w firmie zajmującą się automatami i mi ją robił, żeby kupić olej do tiptronica i aby był żółty. Kupiłem FEBI-ego 14738 http://allegro.pl/olej-przekladniowy-de ... 05142.html i powiedział że jest git.

Pzrd

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 09 wrz 2013, 13:15

Skoro miałeś remont skrzyni to raczej miałeś przy okazji wymianę oleju i to pewnie dynamiczną, a mi chodzi konkretnie o dolewkę czy jak zmieszam olej który jest w skrzyni (czyli PRAWDOPODOBNIE ZF lifeguardfluid5, prawdopodobnie bo nie wiem czy kiedyś ktoś zmieniał olej w tej skrzyni) z Febi czy też Mobilem (dawnym esso) czy nie będzie kichy jakiejś, a może robiłeś tylko dolewkę?

Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 09 wrz 2013, 13:19

Lej ATF Fluid lub Castrol typowy do automatów. Nie będziesz mieć problemów.

Ja na Twoim miejscu zrobiłbym wymianę statyczną - przy okazji wymienisz filtr olejowy w skrzyni.
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

Awatar użytkownika
pycho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 01 gru 2012, 11:42
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: pycho » 09 wrz 2013, 13:32

Nie wiem czy dobrze mu radzisz lać jakikolwiek olej aby do automatów. Wiem jedno, że na pewno przy dolewce musi być ten sam kolor oleju co w skrzyni, np. żółty, czerwony i olej do tipa, bo np do DSG jest już inny. Przy wymianie statycznej raczej też trzeba się tego stosować bo zejdzie Ci z niej max 8 litrów a zostanie jeszcze ok 2. Mówię o 5HP24 ale ta sama zasada będzie u Ciebie, że wszystkiego nie wyciągniesz.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem

Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 09 wrz 2013, 13:44

Jak zrobiłem wymianę statyczną (skrzynia 5HP-19) przy 225tyś wlali mi ATF Fluid. Potem pękła mi rurka od chłodnicy oleju i dolałem Castrola przy 230yś - dolałem sporo bo 3,5L i do tej pory odpukać nic złego się nie stało (obecnie mam 280tyś).
Oczywiście najlepiej było by wlać olej tego samego producenta i o tych samych parametrach - to niezaprzeczalne.

Jeżeli chodzi o Castrol to producent zapewnia, że ten olej jest mieszalny z wszystkimi olejami stosowanymi w samochodach osobowych z automatycznymi skrzyniami biegów.

W tej chwili nie pamiętam symbolu - podrzucę wieczorem.


Castrol transmax DEX III Multivehicle:
http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... 45#7263368
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2013, 09:42 przez Pittip, łącznie zmieniany 3 razy.
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 09 wrz 2013, 14:23

Pittip, mówisz że zalali ci ATF fluid ale jaki? Bo wszystkie oleje do skrzyń automatycznych to ATF (automatic transmission fluid), może chodzi ci o ten olej firmy Ravenol?

Jeżeli chodzi o Castrol, to napewno go nie wleje, już miałem w silniku i dziękuje za taki olej, poza tym Castrol nie ma w swojej ofercie prawdziwego syntetyku tylko tzw olej hydrokrakowany, w moim silniku nie wytrzymywał temperatury spalania i zostawiał duży osad, no i Castrol niestety jest często podrabiany.

Przy okazji, może znasz jakiś dobry warsztat w woj. lubelskim zajmujący się skrzyniami automatycznymi? Bo widzę że też jesteś z lubelskiego, pozdrawiam.

Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 09 wrz 2013, 14:59

W lubelskim nie znam nic nawet nie szukałem. Kiedyś gdy potrzebowałem wymienić olej(praktycznie odrazu po zakupie auta) to na naszym forum znalazłem informacje o ASB Sopa i ASB Długołęka. Obydwa daleko - wybrałem Długołękę.

Nie powiem Ci jakiej Firmy ATF mi wlali w Długołęce - to było w 2010 i na fakturze mam ATF Fluid.

Co do olejów silnikowych Castrola to również słyszałem złe opinie zwłaszcza w dieslu i do swojego auta też raczej nie zaryzykowałbym. Ale w skrzyni (odpukać) sobie chwalę.

Daj znać co postanowisz no i czy stuki zniknęły.

Powodzenia :)
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 09 wrz 2013, 19:00

SoloZiP, skąd wiesz że Castrol nie ma syntetyków. Bzdura, ja w Omedze mam olej 5w40 hydrokrakowany, natomiast do Vento lałem Edge 0w30 pełny syntetyk też od Castrola. Zawsze olej kupowałem w Berlinie. Na opakowaniach jest napisane które są syntetykami, a które hydrokrakowane. Uważam że mówienie że Castrol nie ma syntetyków jest nadużyciem. Omega przejechała 160tys. na Castrolu, Vento 150tys. i żadnych skutków ubocznych nie zauważyłem.

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 10 wrz 2013, 20:58

brakowało jakieś pół litra oleju, po dolewce zniknął objaw "przeciągania" biegów, ale wciąż jest objaw stukania przy hamowaniu

zastanawiam się teraz czy wymieniać olej bo w którymś temacie była mowa że jeśli olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany (a podejrzewam że u mnie jest taka sytuacja) to po wymianie świeży olej może wypłukać jakieś stare brudy, które z kolei mogą zapchać jakieś kanaliki co powoduje do uszkodzenia skrzyni lub konwertera, co o tym myślicie? wymieniać czy nie wymieniać?

Awatar użytkownika
pycho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 01 gru 2012, 11:42
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: pycho » 11 wrz 2013, 07:23

Dobrze że jeden objaw zniknął. Jakim olejem dolewałeś? Spuszczał Ci kapkę żeby sprawdzić jaki jest olej? - bo jeśli nie to szkoda. Jak ktoś ogarnięty będzie Ci wymieniał olej to po jego kolorze, konsystencji, zapachu może Ci wstępnie wywróżyć jaki jest stan skrzyni i czy ten olej był kiedykolwiek wymieniany. Mam nadzieję że jak wymienisz to wszystkie objawy ustaną.

Pzdr
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem

Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 11 wrz 2013, 16:55

Nie wiem jaki jest stan licznika w Twoim samochodzie, ale każdy olej póki się go nie wymieni to "nigdy nie był wymieniany". Osobiście uważam, że jeżeli nie był wymieniany to należy go wymienić. Wiem po swojej skrzyni, miałem taką samą sytuację i też mnie straszyli - nawet że nie zjadę z podnośnika. Polecam zasięgnąć opinii zagranicznych autoryzowanych serwisów - za granicą jest zupełnie inne podejście do tego tematu. W Polsce spotkasz się w głównej mierze z opinią, że w automacie jest olej raz na całe życie samochodu (poza serwisami ASB). W Niemczech autoryzowane serwisy zalecają wymianę statyczna nie później niż co 100tyś. km
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 12 wrz 2013, 22:52

Dolewałem olej Mobil LT 71141 (olej ten spełnia normę G 052162 i jest to dawny olej Esso czyli taki jak zalecał ZF). Co do koloru oleju to jak odkręciłem korek wlewowy to na nim było troszkę oleju o żółtym ładnym kolorze, potem gdy dolewałem to trochę się wylało to już kolor był czarny, niestety nie byłem w stanie sprawdzić zapachu itp. A wymianę muszę zrobić sobie sam bo do najbliższego dobrego warsztatu mam 500 km w jedną stronę =/

Pittip, stan mojego licznika to jakieś 235 000, z tego co wiem to ZF zaleca pierwsza wymianie po 120 tys i następną co 80 czy 60 dokładnie nie pamiętam w tej chwili.

A tobie jak wymieniali olej w Długołęce to mówili w jakim stanie był stary olej? Do dzisiaj jeździsz i nic złego się nie dzieje?

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 13 wrz 2013, 14:52

SoloZiP pisze:Dolewałem olej Mobil LT 71141 (olej ten spełnia normę G 052162 i jest to dawny olej Esso czyli taki jak zalecał ZF). Co do koloru oleju to jak odkręciłem korek wlewowy to na nim było troszkę oleju o żółtym ładnym kolorze, potem gdy dolewałem to trochę się wylało to już kolor był czarny, niestety nie byłem w stanie sprawdzić zapachu itp. A wymianę muszę zrobić sobie sam bo do najbliższego dobrego warsztatu mam 500 km w jedną stronę =/
oczywiście robiłeś to na zapalonym silniku <okok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 17 wrz 2013, 10:58

Jak mi wymienili to powiedzieli, że prawdopodobnie to jego pierwsza wymiana (robiłem tylko statyczną przy 225tyś. km). Podobno wyglądał bardzo źle - nie pokazali mi go. W dodatku brakowało około 1L. Od tamtej wymiany to nie ta skrzynia, zauważyłem również spadek spalania o około 1L/100km.

Gdy ja się dowiadywałem co ile wymieniać olej w skrzyni to za granicą uzyskałem informację, że co 100tyś. km. W długołęce zalecają co 60tyś.
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga