Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ACK 2.8 193 KM] szarpie i nie jedzie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
ziomek6087
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 04 sie 2013, 12:38
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

[ACK 2.8 193 KM] szarpie i nie jedzie

Post autor: ziomek6087 » 15 wrz 2013, 12:29

Witam. Problem wygląda tak. Odwiedziłem gazownika aby wyregulował instalacje, w drodze powrotnej po zabiegu cud malina...ale na koniec wycieczki dotankowałem LPG i dosłownie po kilometrze samochód zaczął szarpać i brakło mocy. Dodam że obroty na postoju spadają i nierówno pracuje. Rano na PB jest ok ale jak sie rozgrzeje to na benzynce podobne objawy jak na LPG. Podpowiedzcie abym nie wpędzał sie w koszta..

-kiepski gaz zatankowałem, wyjeździć i powinno być ok?
-czy po prostu akurat padły przewody WN albo świece do wymiany?

jak to szybko zdiagnozować w garazowych warunkach bo jutro czeka mnie trooooche kilometrów do przejechania heh

Ozzie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 wrz 2013, 16:30
Lokalizacja: Mława

Post autor: Ozzie » 15 wrz 2013, 14:43

Jeśli objawy są takie same na gazie jak i na benzynie to proponuje sprawdzić cewki i świece...

ziomek6087
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 04 sie 2013, 12:38
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: ziomek6087 » 15 wrz 2013, 14:48

ok dzięki...pewnie jutro sie za to zabiore i dam znać co i jak. hmmmm a złe wyregulowanie LPG nie mogło mieć na to wpływu?

Ozzie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 wrz 2013, 16:30
Lokalizacja: Mława

Post autor: Ozzie » 15 wrz 2013, 14:54

Jeśli rzeczywiście problem występuję również na PB to nie powinno.
Miałem podobne objawy tyle że przy ruszaniu na wolnych obrotach i problemy z odpalaniem na ciepłym silniku. Po krótkiej przejażdżce mechanik stwierdził że nie pali na jeden gar i że do sprawdzenia cewki i świece

ziomek6087
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 04 sie 2013, 12:38
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: ziomek6087 » 15 wrz 2013, 15:01

Tylko że z porannym odpalaniem nie ma problemów, pali czy zimny czy rozgrzany. Dodatkowo pojawiły się wibracje całego samochodu jakby faktycznie nie palił na jeden gar

Ozzie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 wrz 2013, 16:30
Lokalizacja: Mława

Post autor: Ozzie » 15 wrz 2013, 15:41

U mnie problem z odpalaniem przyszedł z czasem... na początku problemy z ruszaniem i jak u Ciebie wibracje całego samochodu zdarzały się raz na jakiś czas. A inne objawy? temperatura? stan płynu chłodzącego? Pytam bo u mnie dodatkowo uciekał właśnie płyn i zaczął kopcić. Okazało się że to uszczelka pod głowicą.

ziomek6087
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 04 sie 2013, 12:38
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: ziomek6087 » 15 wrz 2013, 15:47

Temperatura wzorowo, płyn chłodniczy minimalnie ucieka ale raczej stawiałbym na jakiś trójnik a kopci deczko od kąd mamy taką niby jesienną pogodę, wilgoć itd...ale ogólnie diagnoza to świece lub cewki?? przewody WN odpadają?

Ozzie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 wrz 2013, 16:30
Lokalizacja: Mława

Post autor: Ozzie » 15 wrz 2013, 15:56

Nie odpadają, co więcej powinieneś je sprawdzić jako pierwsze... Przyczyną może być właśnie przebicie na którymś z przewodów tym bardziej że zaczęła się "taka jakby jesienna pogoda" czyli wilgoć itp...

ziomek6087
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 04 sie 2013, 12:38
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: ziomek6087 » 15 wrz 2013, 16:41

Dzisiaj wieczorem lookne pod maskę czy choinki na przewodach nie ma i czy jest jakieś przebicie

Ozzie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 wrz 2013, 16:30
Lokalizacja: Mława

Post autor: Ozzie » 15 wrz 2013, 16:47

jeśli z przewodami wszystko ok to sprawdź od razu cewki. Ktoś mi kiedyś wspominał że można je delikatnie spryskać wodą i patrzeć czy iskierka nie "lata" po cewce

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 15 wrz 2013, 21:23

poza układem zapłonowym sprawdź jeszcze czujnik temperatury, na zegarach może być ok a do ecu podaje złe wartości i może przylewać. druga sprawa to że gazownik coś spitolił z regulacją, jeśli wcześniej było lepiej

Awatar użytkownika
popiel89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 sie 2013, 10:31
Lokalizacja: Stryków

Post autor: popiel89 » 16 wrz 2013, 19:53

Jeśli można podłącze sie do tematu. W moim audi posiadam silnik alg 2.8. Problem polega na tym, iż między 1-3 tyś szarpie silnikiem powyżej 3 problem ten minimalnie zanika, podczas tego szarpania trzęsie się cała karoseria samochodu, z odpaleniem też jest problem i niema znaczenia czy auto jest zimne czy rozgrzane. Problem ten pojawił się w momencie gdy odebrałem auto po wymianie uszczelek pod pokrywami, myciu silnika karscherem i spawaniu wydechu. ÂŚwiece jak wykręciłem były czarne, teraz wstawiłem nowe ngk i po około 10 km problem się pojawił, po wykręceniu świec ponownie były czarne. Dziś od rana zmierzłem rezystancje przewodów razem z cewkami i wynosiła w granicach 23-25 omów.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 16 wrz 2013, 21:36

Masz lpg, więc trzeba sprawdzić czy na samej pb również są problemy. Warto przed tą próbą wykasować korekty paliwowe, czyli odczytać i skasować błędy.

Awatar użytkownika
popiel89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 sie 2013, 10:31
Lokalizacja: Stryków

Post autor: popiel89 » 16 wrz 2013, 22:30

Na Pb i Lpg jest tak samo, chwilowo teraz nie mam dostępu do komputera bo mi się kabel zepsuł.

ziomek6087
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 04 sie 2013, 12:38
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: ziomek6087 » 20 wrz 2013, 19:39

Witam Koledzy. U mnie temat jest już raczej do zamknięcia. Wymieniłem przewody WN, świece i problem ustał na benzynie a na LPG o nieeebo lepiej..jedynie nie trzyma delikatnie wolnych obrotów ale to raczej wina złej roboty gazownika którego nie polece nikomu...jutro ponowna regulacja instalacji i zobacze co z tego wyjdzie....mysle że już będzie idealnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja