Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AUK 3.2 256 KM] [ AUK 3.2 256 KM] Wymiana rozrządu.

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

[ AUK 3.2 256 KM] [ AUK 3.2 256 KM] Wymiana rozrządu.

Post autor: Masta » 12 wrz 2013, 18:59

Witam kolegów po dłuższej przerwie.

Piszę tutaj w imieniu mojego ojca, bo jednego pięknego poranka coś w silniku zaczęło głośno pukać i....
Auto wylądowało w autoryzowanym warsztacie, ale jak mi powiedzieli cene za sprawdzenie rozrządu i ogólnie silnika, to podziękowałem.
Auto pojechało do mechanika co już robił silnik 4.2 i 2.0 z podobnymi problemami.
Ogólnie silnik chodzi równo, tylko coś w nim ''wali''

Dzisiaj chłopak rozkręcił silnik z wierzchu i pokrywy z góry, a żeby spojrzeć na napinacze górne i łańcuch. Napinacze górne w jak najlepszym stanie no i łańcuch napięty też jest, ale i tak nie można wykluczyć najgorszego (odpukać).
Do czego dążę, w jednej z przykryw rozrządu, znalazł on kawałek ślizgacza z napinacza. Więc podejrzewamy że mógł ślizg pęknąć i łańcuch się poluzował, lub całkiem zerwało ten ślizgacz i łańcuch wali o metal (napinacz).
Miał już ktoś taki przypadek? Co Wy o tym myślicie?
Jutro jeszcze koleś ma sprawdzić czy wałki równo stoją itd itd.

Chciałem się dowiedzieć jakie są ceny w Polsce samych napinaczy (wszystkich) i łańcuchów, no chyba że mamy tutaj kogoś na forum co sprzedaje taniej niż Audi ;)

EDIT. Po obejrzeniu trochę fotek zauważyłem że ślizgacze od napinaczy są koloru żółty/pomarańczowy, a u mnie ten kawałek co znależliśmy jest koloru czarnego i teraz doszłem do tego że to jest ślizgacz z prowadnicy. I chyba takiego koloru to tylko znajdują się u góry, z lewej i prawej strony.

Pozdrawiam.
EDIT2. A jednak, stało się najgorsze. Łańcuch przeskoczył o 3 ząbki <uoee>
I chyba najtaniej teraz wyjdzie wymiana całego silnika na używany niż reanimacja tego?
Bo jeszcze głowicy nie ściągał mechanik, ani nie oglądał środka.
Jak wy myślicie?
Bo można kupić w PL (wymiensilnik.pl) silnik za 11tys zł. Niby udokumentowane i tylko nalatane ma 30tys z groszami.
Jak oni montują to dają rok gwarancji, a jak samemu to miesiąc.
Jak wy myślicie, opłaca się remontować czy nie?
Ostatnio zmieniony 26 lis 2013, 14:36 przez Masta, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Google Tomasz

Post autor: Google Tomasz » 12 wrz 2013, 22:04

Masta pisze:Chciałem się dowiedzieć jakie są ceny w Polsce samych napinaczy (wszystkich) i łańcuchów
Myślę, że za około 6k - 7k PLN zrobisz całość w .pl... oczywiście nie w ASO...

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 13 wrz 2013, 09:28

W USA pewnie będzie, albo jest na to akcja serwisowa, w tej pipipipipip UE doją nas jak się tylko da :(
Wiem, że RS6 C5 miały akcję na DRC w US.
Z mojego podwórka - Dell wymieniał ludziom/firmom komputery z pewnej serii produkcyjnej - ale to inny świat, tam prawniczyna puści taką firmę - bubloroba w skarpetkach ;)
Dla mnie jest to skandal :( i kolejny gwóźdź do trumny w której zakopana jest chęć posiadania C6 :(
Jaki nalot ma auto?
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2013, 19:01 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 13 wrz 2013, 11:00

0x4B25A pisze:
Masta pisze:Chciałem się dowiedzieć jakie są ceny w Polsce samych napinaczy (wszystkich) i łańcuchów
Myślę, że za około 6k - 7k PLN zrobisz całość w .pl... oczywiście nie w ASO...
Dzięki za info. Masz na myśli napinacze łańcuchy i robocizna?
A sam napinacz (napinacze) ile kosztuje??
Gdzie najlepiej szukać?
Auto ma przejechane 145tys.

A już dobry rok temu ojcu mówiłem... Koledzy na forum mają problemy z tymi silnikami, więc weź go sprzedaj i kup coś innego. No i nie posłuchał <mysli>
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Google Tomasz

Post autor: Google Tomasz » 14 wrz 2013, 07:51

Masta, same 'graty' do pełnej wymiany, to trochę ponad 4k PLN...

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 16 wrz 2013, 19:11

Dzisiaj jeszcze dzwonił mechanik i mają sprawdzać kamerą ten silnik.
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Na razie nie ma co pochopnie podejmować decyzji o zmianie całego silnika.
Jest - Volvo C70 II 2.5T

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 wrz 2013, 19:50

Masta, jasne... najpierw dobrze sprawdźcie co i jak... czy coś się stało... czy same zawory się tłukły o tłok, czy coś jeszcze zostało zdemolowane...

W którym momencie to się stało? Przy odpalaniu silnika?

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 17 wrz 2013, 11:09

0x4B25A pisze:W którym momencie to się stało? Przy odpalaniu silnika?
Tak. Brat umył auto i wyjechał na zewnątrz, bo ojciec miał jechać do znajomego.
Po godzinie wsiadł do auta i zapalił, a tu zaczęło stukać. Wjechał do garażu (jakieś 200m) i tak już tam stał. A potem już tylko laweta.
A jak myślisz, trzeba ściągać głowice, a żeby dokładnie ocenić co padło ?
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Google Tomasz

Post autor: Google Tomasz » 17 wrz 2013, 11:34

Masta pisze:A jak myślisz, trzeba ściągać głowice, a żeby dokładnie ocenić co padło ?
Wg. mnie tak... bo nie wiadomo czy tylko zawory się pokrzywiły (być może), czy jeszcze tłoki również poważnie ucierpiały... i co jeszcze... :( Miskę olejową być może także warto by 'zrzucić', aby ocenić wał korbowy... wszystko zależy od tego, jak bardzo ucierpiała 'góra'... :(

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 17 wrz 2013, 20:35

Głowicę ściągać trzeba - placki na pewno są, mozliwe wykruszenie tłoka itd. Jako, że nie stało się to na obrotach i gdy silnik był obciążony jeżeli chodzi o korbowód, panewki i korbowody - to byłbym dobrej myśli <okok>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 18 wrz 2013, 09:16

To czy był czy nie ma dla korb, panewek zaworów, żadnego znaczenia - dostały tak samo mocno jak by dostały przy 7k rpm - skok tłoka jak i zaworów nie zależy (jeszcze) od obciążenia silnika.
Prędkość obrotowa silnika ma znaczenie przy padzie smarowania, ale nie przy kolizji :(

Google Tomasz

Post autor: Google Tomasz » 18 wrz 2013, 09:42

Zagór pisze:Prędkość obrotowa silnika ma znaczenie przy padzie smarowania, ale nie przy kolizji :(
Więc tym bardziej trzeba dokładnie zdiagnozować co się stało i podjąć najlepszą z możliwych decyzji w tym nieszczęściu <zalamka>

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 18 wrz 2013, 18:46

Dzisiaj dzwonił mechanik i powiedział że góra nie ucierpiała. :]
A żeby być na 100% pewnym to i tak wyciągnie silnik i sprawdzi tłoki zawory itd. dokładniej.
I powiedział że to tylko lewa strona "ucierpiała", prawa jest git.
A czy po takim przeskoczeniu musowo trzeba zmienić łańcuch? Bo napinacze to wiadomo. I dodatkowo czyszczenie, i zalanie rzadszym olejem.
Jaki polecacie?
Chce auto zrobić jak najtańszym kosztem bo mam teraz duzoo innych wydatków, a auto mi jest już potrzebne.
Jest - Volvo C70 II 2.5T

t_rex_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 08 lis 2009, 08:00
Lokalizacja: W-wa

Post autor: t_rex_ » 26 wrz 2013, 11:14

witam - jako ze 4 lata poruszam się 3.2 fsi jestem po wymianie silnika następnie kolejnej wymianie rozrządu i to wszystko co jest związane z felernymi napinaczami można rozwiązać prostym sposobem o ile występuje klekot napinaczy który nie spowodował jeszcze tragedii w postaci przeskoku łańcucha ani też sam napinacz się po prostu nie rozleciał co miało miejsce np: u mnie :) - płukanie silnika - u mnie po roku od wymiany rozrządu znów pojawił się znajomy dźwięk o poranku :) - dwukrotna płukanka (stary olej + LIQUI MOLY i nowy tani olej + LIQUI MOLY i olej docelowy max 5W 40 bo hydraulika nienawidzi gęstych olei) i póki co pali o poranku jak z salonu żadnego klekotu nie ma też żadnego brania oleju itd czym straszą wszyscy po płukance :) - pewnie ameryki nie odkryłem ale może komuś pomogę :)

Google Tomasz

Post autor: Google Tomasz » 26 wrz 2013, 11:19

t_rex_ pisze:dwukrotna płukanka (stary olej + LIQUI MOLY i nowy tani olej + LIQUI MOLY i olej docelowy max 5W 40 bo hydraulika nienawidzi gęstych olei) i póki co pali o poranku jak z salonu żadnego klekotu nie ma też żadnego brania oleju itd czym straszą wszyscy po płukance :) - pewnie ameryki nie odkryłem ale może komuś pomogę :)
Miło, że ktoś potwierdza dobroczynne działania tej 'mieszanki', choć zdania są podzielone... <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga