Stąd moje pytanie. Czy jest taka możliwość że uszczelka jest uszkodzona a nie widać tego gołym okiem? Liczę na szybką odpowiedź
[AEB 1.8 150 KM] Uszkodzona UPG lub pęknięta głowica
[AEB 1.8 150 KM] Uszkodzona UPG lub pęknięta głowica
Witam, na początku chciałbym podkreślić że jest to mój pierwszy temat więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem z moją A6 a mianowicie wczoraj zaprowadziłem auto do mechanika z podejrzeniami uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Objawy to: szybko uciekający płyn(woda) z chłodnicy, kopcenie na biało, wcześniej problem z ruszaniem na rozgrzanym silniku (szarpanie i brak mocy) a od czwartku doszedł też problem z odpaleniem auta. Mechanik chcąc się upewnić czy to na pewno UPG odkręcił cewki i świece i za pomocą endoskopu zajrzał do środka. Okazało się że w cylindrach znajduje się woda
. Samochód zostawiłem mechanikowi aby wymienił UPG. Wieczorem po zdjęciu głowicy okazało się że uszczelka nie wygląda na uszkodzoną i że może to być pęknięta głowica
.
Stąd moje pytanie. Czy jest taka możliwość że uszczelka jest uszkodzona a nie widać tego gołym okiem? Liczę na szybką odpowiedź
Pozdrawiam
Stąd moje pytanie. Czy jest taka możliwość że uszczelka jest uszkodzona a nie widać tego gołym okiem? Liczę na szybką odpowiedź
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Oczywiście - wizualnie poprawny wygląd uszczelki pod głowicą (UPG) nie musi oznaczać jej sprawności, ale to dość rzadki przypadek.
Natomiast gdy głowicę masz już zdemontowaną co Ci szkodzi oddać ją do zakładu zajmującego się regeneracją w celu jej sprawdzenia
Koszt nie powinien być wielki, a przy montażu masz pewność, że jest sprawna, nie jest krzywa i że nie będziesz musiał zabierać się za jej demontaż drugi raz za niedługi czas 
Natomiast gdy głowicę masz już zdemontowaną co Ci szkodzi oddać ją do zakładu zajmującego się regeneracją w celu jej sprawdzenia
Niestety koszt jest dość duży z tego co się dowiadywałem to sprawdzenie + regeneracja = około 1000-1200zł i w moim przypadku dodatkowo dojazd bo u mnie w mieście nie ma fachowca który to sprawdzi. Taniej wyszłoby kupno używanej głowicy ale tu też jest ryzyko, bo nigdy pewności nie ma czy będzie w 100% sprawna.
@tomekkk1 dzięki za odpowiedź, skoro mówisz że zdarzają się szkodzenia UPG nie widzialne gołym okiem a mechanik dodatkowo daje 70% szans że to właśnie uszczelka więc zaryzykuje
@tomekkk1 dzięki za odpowiedź, skoro mówisz że zdarzają się szkodzenia UPG nie widzialne gołym okiem a mechanik dodatkowo daje 70% szans że to właśnie uszczelka więc zaryzykuje
-
tibu
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
- Imię: Tonny
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Tuchów
sprawdzenie szczelności to pierwsza rzecz którą zrób (w moich okolicach to jest 30-40 zł), jeśli jest dobra to płaszczyzna, obróbka zaworów jesli trzeba i na nowych uszczelkach złożyć i będzie śmigać. Nie wiem kto ci takie ceny wywindował ale to strasznie dużo, jeśli faktycznie bedzie peknięta no szukać jakiejś dobrej używki i ją obrobić
Myślę że blok silnika jest dobry ale warto go dokładnie ogladnąć
Myślę że blok silnika jest dobry ale warto go dokładnie ogladnąć
-
Gość
koszt w warszawie na grochowskiej sprawdzenie oraz obróbką płaszczyzny pod uszczelke to koszt max 160 zl jesli bys chcial wymieniac uszczelniacze z dotarciem gniazd to jest koszt ok 400 zl - tyle zaplacil jakiś czas temu mój teścio - wiec skad te ceny w twoich okolicach?
[ Dodano: 2013-09-15, 16:31 ]
jeszcze jedna sprawa jesli sie zdecydujesz na zakup drugiej głowicy to szukaj z rocznikow 1995-1996 AEB w tych latach wychodziły seryjnie zakute wiec bedzie raczej wytrzymalsza na przyszłość
[ Dodano: 2013-09-15, 16:31 ]
jeszcze jedna sprawa jesli sie zdecydujesz na zakup drugiej głowicy to szukaj z rocznikow 1995-1996 AEB w tych latach wychodziły seryjnie zakute wiec bedzie raczej wytrzymalsza na przyszłość
-
tibu
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
- Imię: Tonny
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Tuchów
nie ma co się bawić w spawanie, szukać używki(na którą dają gwarancję rozruchową czy 3 miesięczną) i ją spr i obrobić. Spawanie po pierwsze nie daje 100% pewności czy nie peknie znów w innym miejscu a po drugie jesto to droga zabawa.
jesli dużo wody było na tłokach to obstawiam że jest peknięta, ale nie ma co gadać puki nie spr.
jesli dużo wody było na tłokach to obstawiam że jest peknięta, ale nie ma co gadać puki nie spr.
-
Gość
tak tylko silniki AEB wychodziły w A4 b5 i w tych latach były zakute a w a6 najwidoczniej wkładali pozniej ale to i tak dalej te same silniki.Ozzie pisze:
[ Dodano: 2013-09-15, 16:55 ]
1995-1996 to C4 a w tej generacji w 1.8 nie było turbo. Czy to nie ma znaczenia?
wiec nawet jesli kupi sie głowice od a4 to bedzie git - wazne ze kod silnika sie zgadza
dla zainteresowanych to naprawde nieduzym kosztem z tego silnika mozna wykrecic naprawde duuuuuzo a i bardzo duzo wytrzyma chodzi oczywiście o 95-96
[ Dodano: 2013-09-15, 22:32 ]
oczywiście jak kolega wyzej pisze bez sprawdzenia nic nie bedziemy wiedzieć - dopiero potem myślec co dalej
[ Dodano: 2013-09-15, 22:41 ]
tu masz kolego najbardziej rozsądna oferte
http://allegro.pl/planowana-glowica-1-8 ... 40301.html
reszta to smiecie a coś lepszego ok 1000 zl
warto by zadzwonic do sprzedającego zeby moze przytrzymal ci kilka dni zanim sie nie wyjasni twoja sprawa
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:









