Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[AEB 1.8 150 KM] Uszkodzona UPG lub pęknięta głowica

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Ozzie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 wrz 2013, 16:30
Lokalizacja: Mława

[AEB 1.8 150 KM] Uszkodzona UPG lub pęknięta głowica

Post autor: Ozzie » 14 wrz 2013, 13:45

Witam, na początku chciałbym podkreślić że jest to mój pierwszy temat więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem z moją A6 a mianowicie wczoraj zaprowadziłem auto do mechanika z podejrzeniami uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Objawy to: szybko uciekający płyn(woda) z chłodnicy, kopcenie na biało, wcześniej problem z ruszaniem na rozgrzanym silniku (szarpanie i brak mocy) a od czwartku doszedł też problem z odpaleniem auta. Mechanik chcąc się upewnić czy to na pewno UPG odkręcił cewki i świece i za pomocą endoskopu zajrzał do środka. Okazało się że w cylindrach znajduje się woda <uoee> . Samochód zostawiłem mechanikowi aby wymienił UPG. Wieczorem po zdjęciu głowicy okazało się że uszczelka nie wygląda na uszkodzoną i że może to być pęknięta głowica :( .
Stąd moje pytanie. Czy jest taka możliwość że uszczelka jest uszkodzona a nie widać tego gołym okiem? Liczę na szybką odpowiedź :) Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 14 wrz 2013, 16:03

Oczywiście - wizualnie poprawny wygląd uszczelki pod głowicą (UPG) nie musi oznaczać jej sprawności, ale to dość rzadki przypadek.

Natomiast gdy głowicę masz już zdemontowaną co Ci szkodzi oddać ją do zakładu zajmującego się regeneracją w celu jej sprawdzenia ?? Koszt nie powinien być wielki, a przy montażu masz pewność, że jest sprawna, nie jest krzywa i że nie będziesz musiał zabierać się za jej demontaż drugi raz za niedługi czas <okok>

Ozzie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 wrz 2013, 16:30
Lokalizacja: Mława

Post autor: Ozzie » 15 wrz 2013, 09:45

Niestety koszt jest dość duży z tego co się dowiadywałem to sprawdzenie + regeneracja = około 1000-1200zł i w moim przypadku dodatkowo dojazd bo u mnie w mieście nie ma fachowca który to sprawdzi. Taniej wyszłoby kupno używanej głowicy ale tu też jest ryzyko, bo nigdy pewności nie ma czy będzie w 100% sprawna.
@tomekkk1 dzięki za odpowiedź, skoro mówisz że zdarzają się szkodzenia UPG nie widzialne gołym okiem a mechanik dodatkowo daje 70% szans że to właśnie uszczelka więc zaryzykuje :)

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 15 wrz 2013, 11:54

sprawdzenie szczelności to pierwsza rzecz którą zrób (w moich okolicach to jest 30-40 zł), jeśli jest dobra to płaszczyzna, obróbka zaworów jesli trzeba i na nowych uszczelkach złożyć i będzie śmigać. Nie wiem kto ci takie ceny wywindował ale to strasznie dużo, jeśli faktycznie bedzie peknięta no szukać jakiejś dobrej używki i ją obrobić

Myślę że blok silnika jest dobry ale warto go dokładnie ogladnąć

Ozzie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 wrz 2013, 16:30
Lokalizacja: Mława

Post autor: Ozzie » 15 wrz 2013, 15:57

Sprawdzenie szczelności za 30-40 zł? Jakim sposobem?

Gość

Post autor: Gość » 15 wrz 2013, 16:26

koszt w warszawie na grochowskiej sprawdzenie oraz obróbką płaszczyzny pod uszczelke to koszt max 160 zl jesli bys chcial wymieniac uszczelniacze z dotarciem gniazd to jest koszt ok 400 zl - tyle zaplacil jakiś czas temu mój teścio - wiec skad te ceny w twoich okolicach?

[ Dodano: 2013-09-15, 16:31 ]
jeszcze jedna sprawa jesli sie zdecydujesz na zakup drugiej głowicy to szukaj z rocznikow 1995-1996 AEB w tych latach wychodziły seryjnie zakute wiec bedzie raczej wytrzymalsza na przyszłość

Ozzie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 wrz 2013, 16:30
Lokalizacja: Mława

Post autor: Ozzie » 15 wrz 2013, 16:44

wszystko ładnie, pięknie ale co jeśli głowica jest pęknięta? do tego co platinium, napisałeś trzeba doliczyć spawanie pęknięcia

[ Dodano: 2013-09-15, 16:55 ]
1995-1996 to C4 a w tej generacji w 1.8 nie było turbo. Czy to nie ma znaczenia?

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 15 wrz 2013, 22:01

nie ma co się bawić w spawanie, szukać używki(na którą dają gwarancję rozruchową czy 3 miesięczną) i ją spr i obrobić. Spawanie po pierwsze nie daje 100% pewności czy nie peknie znów w innym miejscu a po drugie jesto to droga zabawa.

jesli dużo wody było na tłokach to obstawiam że jest peknięta, ale nie ma co gadać puki nie spr.

Gość

Post autor: Gość » 15 wrz 2013, 22:30

Ozzie pisze:
[ Dodano: 2013-09-15, 16:55 ]
1995-1996 to C4 a w tej generacji w 1.8 nie było turbo. Czy to nie ma znaczenia?
tak tylko silniki AEB wychodziły w A4 b5 i w tych latach były zakute a w a6 najwidoczniej wkładali pozniej ale to i tak dalej te same silniki.

wiec nawet jesli kupi sie głowice od a4 to bedzie git - wazne ze kod silnika sie zgadza

dla zainteresowanych to naprawde nieduzym kosztem z tego silnika mozna wykrecic naprawde duuuuuzo a i bardzo duzo wytrzyma chodzi oczywiście o 95-96

[ Dodano: 2013-09-15, 22:32 ]
oczywiście jak kolega wyzej pisze bez sprawdzenia nic nie bedziemy wiedzieć - dopiero potem myślec co dalej

[ Dodano: 2013-09-15, 22:41 ]
tu masz kolego najbardziej rozsądna oferte

http://allegro.pl/planowana-glowica-1-8 ... 40301.html

reszta to smiecie a coś lepszego ok 1000 zl

warto by zadzwonic do sprzedającego zeby moze przytrzymal ci kilka dni zanim sie nie wyjasni twoja sprawa

Ozzie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 wrz 2013, 16:30
Lokalizacja: Mława

Post autor: Ozzie » 16 wrz 2013, 06:18

Dzięki wielkie, postanowiłem zaryzykować i kazałem mechanikowi złożyć głowicę na nowej uszczelce i śrubach... Dzisiaj po południu odbieram samochód. Jeśli objawy będą występowały jak wcześniej to mam pewność że to głowica <uoee>

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 16 wrz 2013, 12:54

platinium,
_link

Wstaw zdjęcie i krótki opis. Zostanie dla potomnych <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl