Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[AEL 2.5tdi 140KM] Zatkana pompa wtryskowa vp37

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
kari48a
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 wrz 2013, 22:25
Lokalizacja: Węgrów

[AEL 2.5tdi 140KM] Zatkana pompa wtryskowa vp37

Post autor: kari48a » 15 wrz 2013, 00:07

Witam,
pozwoliłem zarejestrować się na waszym forum bo posiadam w swoim aucie też ten silnik AEL, mój samochód to Volvo S80 ;może będzie mi ktoś w stanie pomóc.

Jeżdżę na paliwie alternatywnym ! :]

Od jakieś 2 tyś. zaczęła niedomagać pompa wtryskowa,
objawy są takie że w czasie jazdy samochód zachowuje się tak jakby zabrakło paliwa, rozpędzę go i trzymając gaz jest zwłoka po 2 sekundach samochód chwyci i dalej ciągnie przez 2 sekundy i nie popuszczając gazu tak będzie cały czas, jak puszczę gaz do końca i znowu depnę, to przez chwilę znowu się rozpędza i po chwili znowu tak samo.
Jak zgaszę i odpalę ponownie silnik to znowu moge go rozpędzić i znowu tak samo; tak jakby po zgaszeniu gdzieś tam napłynęło paliwa.

Na początku jak tylko zauważyłem takie objawy samochód spokojnie wkręcał się na 4tyś obrotów i z czasem tak spadało, aż spadło do 2tyś.

Przepuszczam że coś uległo przytkaniu w pompie wtryskowe bo:

wczoraj wymontowałem zawór N108 i myślałem że , ma zatkaną siatkę, ale nie bardzo mało było syfu;
następnie strzał padł że zatkana siateczka w głowiczce , więc odkręciłem elektrozawór stopu i sprężonym powietrzem dmuchnąłem do środka, wcześniej odkręcając zaworek powrotu , ten który jest na górze w dekielku nad nastawnikiem. Następnie podłączyłem oddzielną pompkę elektryczną w przewód zasilający już za filtrem a bańkę dałem na górze na powrocie pompy i włączyłem pompę z ON z dodatkiem STP i tak przelewało się z 0,5 godziny.

Dzisiaj przejechałem się i jest już lepiej tzn. samochód wkręca się na 3.5 tyś i tak mogę przejechać 1 kilometr a później dopiero zaczyna brakować paliwa, jak rozpędzam powoli to złapię z 140 i jak chcę rozpędzać jeszcze dale to też zaczyna go przyduszać.

Dopływ paliwa wykluczam do pompy że nie dochodzi, bo mam zamontowaną dodatkową pompkę elektryczną w baku i po przekręceniu kluczyka na odpalanie, pompka się załącza - sprawdziłem za filtrem (od strony pompy) podaje dobrze.
Filtr paliwa wymieniam co 2 tyś .

Prosił bym o pomoc co jeszcze mogę przeczyścić bez zdejmowania pompy,
za głupie komentarze stylu że jeżdżę na paliwie innym dziękuje <luzik>
Przepraszam za chaotyczną pisownię i błędy. :|
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2013, 01:27 przez kari48a, łącznie zmieniany 1 raz.

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 15 wrz 2013, 11:48

ja bym sprawdził jeszcze smok i czy nie wytwarza się podciśnienie w zbiorniku paliwa :) z tych banalnie prostych rzeczy
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

sebeksebast
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 07 sie 2012, 11:59
Lokalizacja: Łuków

Post autor: sebeksebast » 15 wrz 2013, 14:08

Przeczytaj ten temat: viewtopic.php?t=52460
Problem nie jest taki sam jak Twój, ale jest dosyć podobny. Może naprowadzi Cię coś na rozwiązanie.

kari48a
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 wrz 2013, 22:25
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: kari48a » 15 wrz 2013, 16:54

Dziękuję za zainteresowanie i podpowiedzi.

U siebie wywaliłem oryginalny smok a wstawiłem inny tzn. sam zrobiłem, a to dlatego że mam teraz dwie pompki w baku,
jedna tak jak dawniej przepompowuje paliwo z jednej komory do drugiej,
a druga ma za zadanie podawać paliwo na pompę wtryskową i nadmiar paliwa którego pompa nie wybierze wraca się z powrotem do baku.
Moim zdaniem jest to lepsze rozwiązanie niż fabryczne przez samo zasysanie pompy wtryskowej;
jak zmieniam filtr paliwa to nie muszę nic odpowietrzać , tylko zakładam drugi, przekręcam kluczyk 5s i pompa odpowietrzona, a w razie awarii pompki elektrycznej pompa wtryskowa wraz ciągnie paliwo - sprawdzone.

Pierwsze co to sprawdziłem , czy pompa podaje paliwo z baku.

Postaram się jutro zamontować pod maskę butelkę z paliwem i zapodać do pompy wtryskowej i tak się przejechać, żeby na 100% wyeliminować zasilanie z baku.

Jakby ktoś miał schemat pompy, a dokładnie jak paliwo chodzi w pompie wtryskowej <mysli>

I jeszcze jedna rzecz , czy ja mogę odkręcić ZAWÓR REGULACYJNY CIÂŚNIENIA , i jak go wykręcę czy ja później będę musiał ustawiać ciśnienie w pompie,
poszperałem trochę w necie i znalazłem taką stronkę
http://www.dieselcars.pl/304,f00n350046 ... bosch.html
i tam jest napisane że jest to zawór REGULACYJNY CIÂŚNIENIA PRZETÂŁACZANIA POMPY WTRYSKOWEJ , tak sobie myślę że może on w środku się przytkał i wolno przez niego przechodzi paliwo <mysli>

[ Dodano: 2013-09-29, 01:53 ]
Witam ponownie,
postanowiłem dzisiaj tzn. to już wczoraj :] wziąć się za swoją pompę;
wykręciłem ją z samochodu i rozebrałem, już po zdjęciu dekielka nastawnika ujrzałem <szok> niewyobrażalny syf , do takiego stopnia że nie było widać czujnika temperatury <uoee> <uoee>
Po rozebraniu wszystko wymyłem benzyną i na bieżąco płukałem pompką, poskładałem założyłem do samochodu;
nastawnika nie rozbierałem , bo nie mam interfejsu abym mógł później ustawić , VAGIEM tego u mnie nie zrobię . Na obudowie zaznaczyłem markerem jak jest nastawnik względem obudowy pompy, bo wiem że obudową mogę go doregulowywać, jest to (chyba ) po to abym nie musiał ściągać dekielka i regulować ramieniem; jeśli się mylę to mnie poprawcie.
Przy myciu pompy ten mój znak się zmył i teraz mam problem z odpaleniem auta,

jeśli mi ktoś obcykany może powiedzieć " o ile muszę nastawnik przestawić żeby silnik już nie odpalał ? "
Tak sobie myślę ; jeśli dawka będzie mala to silnik nie odpala, ale jeśli przesuwałem w stronę wysokiej to już powinien załapać.

Pompę myślę że raczej dobrze złożyłem , poświęciłem jej trochę uwagi <mysli> ;
nie ma tam nic skomplikowanego , przed założeniem nastawnika wszystko sprawdziłem , łącznie czy prawidłowo chodzi, po osadzeniu do samochodu, po odpowietrzeniu pompa podaje paliwo na wtryski.
W poniedziałek postaram się sprawdzić, czy pompa jest dobrze ustawiona, porobiłem swoje znaki i sprawdziłem je to ustawiłem tak jak była, ale w poniedziałek jeszcze sprawdzę czy na fabrycznych znakach się też zgadza .

A i dlaczego teraz te problemy z moją pompą ?
Po zamontowaniu przezroczystego malego filterka tuż za filtrem fabrycznym okazalo się , że filtr przepuszcza syf <szok> i cały bród który znajdował się w paliwie szedl w pompę, ach już nie mam slów na to wszystko :|

[ Dodano: 2013-10-14, 00:22 ]
Witam ponownie,
samochodzik śmiga już jak wcześnie ale jest jedno al.......e <uoee>

Po wyczyszczeniu pompy i uszczelnieniu jej zrobiłem ok tysiąca kilometrów ,
auto śmiga bardzo dobrze , dwie paczki spokojnie jeszcze poleci <lol> ,
temat przytkania pompy został rozwiązany , winą nie palenia zaraz po jej złożeniu okazało się, że jakimś cudem przestawilem pompę o kilka zęby.

Panowie piszę do was jeszcze w jednej sprawie ; samochód nie chce mi trzymać wolnych obrotów na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu obroty spadają i gaśnie.
Jak odpalę to muszę go gazem trzymać na tysiącu tak z 2-3 minuty aż silnik złapie trochę temperatury , to już wtedy nie gaśnie , ale silnikiem szarpie.
Po uzyskaniu około 70 stopni , silnik zaczyna pracować dobrze,

jak by mógł ktoś podpowiedzieć , czego to może być przyczyna,
kąt i dawka zostały ustawione,
ja podejrzewam zawór N108 lub czujnik temperatury w pompie, co wy na to ??

[ Dodano: 2013-10-25, 16:45 ]
Auto naprawione, problemem okazał się zawór N108, został wymieniony na inny i problem z odpalaniem na zimnym znikł.

Zamykam temat. <milczek>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl