Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 Allroad]

Elektryka
ODPOWIEDZ
Roger_35
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 17 wrz 2008, 16:28
Lokalizacja: Łódź

[A6 C5 Allroad]

Post autor: Roger_35 » 14 wrz 2013, 15:34

Witam,

Szukałem na forum, ale mojego przypadku nie znalazłem. Pozwolę sobie zapodać mój przypadek, być może, któryś z Panów coś podpowie. Otóż, pacjent to 2005 Allroad 2,5 TDI. Objaw jest następujący, po zatankowaniu do pełna wskaÂźnik pokazuje 100% napełnienia zbiornika. Problem w tym, że pozostaje w tej pozycji przez najbliższe 150 - 200 kilometrów w zależności od sposobu jazdy. Potem zaczyna opadać do ostatniej białej kreski po lewej stronie (i już tak zostaje, nie opada niżej), i wtedy kończy się paliwo w zbiorniku. A zatem wprost, skubany zawyża. I teraz, wszystkie pływaki sprawdzone mechanicznie i elektrycznie, sprawne, pokazują wartości z ELSY. Wtyczki czyszczone, wpinane, wypinane. Raz jedyny opadł na rezerwę i tak został. Po przejechaniu 500 metrów powrócił do pozycji pierwsza biała wskazówka po lewej (a w zbiorniku może 3 litry). Po podpięciu VCDSa brak jakichkolwiek błędów z czujników bądÂź zegarów. Po wejściu w kodowanie czujnika paliwa i zmiany wartości (blok 33, wartości w Ohmach) na najniższą, możliwą, opadł na, krótką czerwoną kreskę (w zbiorniku jest może 5 litrów paliwa). Pomocy Panowie bo już nie mam pomysłów. Wszelkie sugestie mile widziane.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 14 wrz 2013, 15:45

Zrób test zegarów licznika - wszystkie wskazówki powinny powędrować na końce swoich skal, po czym powracając powinny zatrzymać się idealnie w pionie :)

Roger_35
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 17 wrz 2008, 16:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Roger_35 » 14 wrz 2013, 17:18

Sorki,

Nie napisałem, test był robiony, wszystko idealnie, od lewej do prawej i na środek. I dalej doopa...

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 14 wrz 2013, 17:33

W takim razie jedyne co mi przychodzi do głowy to regulacja położenia pływaka. Czyli należałoby sprawdzić czy jest to możliwe - zmiana jego pozycji poprzez delikatną zmianę odgięcia pręta na którym się znajduje.

Nie wspomniałeś czy objaw ten wystąpił już w trakcie użytkowania, czy taki już był gdy zakupiłeś auto. W drugim przypadku całkiem możliwe jest, że ingerował ktoś w jego położenie - choć nie mam pojęcia w jakim celu...

Roger_35
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 17 wrz 2008, 16:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Roger_35 » 14 wrz 2013, 18:11

Przede wszystkim bardzo dziękuję za zainteresowanie i pomoc.

Owszem, auto nabyłem z takim problemem, zresztą sprzedający tego nie ukrywał. Szczerze, nie pomyślałem żeby fizycznie odgiąć pręt od pływaka. Spróbujemy w przyszłym tygodniu i dam znać.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 14 wrz 2013, 18:22

Nie ma za co kolego <okok>
Przyznam nieskromnie, że pomimo wielu przypadków wadliwego działania wskaźnika w autach, z jakimi się spotkałem głównie na tym Forum - to sądząc po szczegółowym opisie wykonanych przez Ciebie czynności śmiem twierdzić, że ten przypadek jest osobliwy...

Roger_35
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 17 wrz 2008, 16:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Roger_35 » 14 wrz 2013, 18:44

No to jeszcze dołożę do pieca.

Mój mechanik, z którym przed chwilą rozmawiałem, położył wszystkie czujniki "na dnie" zbiornika, fizycznie, a wskaźnik i tak zszedł tylko do ostatniej białej kreski. Także wygląda na to, że fizycznie czujniki są ok. Tak jak pisałem wartości zmierzone ohmomierzem są idealnie zgodne z tym co podaje Audi. Mam dwie zagwozdki, tam jest taki kosz do którego są podłączone wszystkie czujniki, a do którego jest podłączona wiązka, która idzie do zestawu wskaźników. I teraz, kosz daje doopy czy jakaś lipa z wiązką? Tylko jak to sprawdzić? Audi nie podaje jakie tam powinny być wartości, niestety.

Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 17 wrz 2013, 08:58

a sprawdzałeś w adaptacjach kanał 30 ? w tym kanale ustawiasz korekcję wskazań wskaźnika paliwa.... od 96 do 160

stawiałbym że ktoś podkręcił na 160 i dlatego stoi długo na full i nie dojdzie do rezerwy... ja bym sprawdził to w pierwszej kolejności...

Roger_35
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 17 wrz 2008, 16:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Roger_35 » 17 wrz 2013, 09:23

Sorki,

Pomyliłem kanały, nie 33 a właśnie 30 był przekodowywany. Jest tam teraz wpisama najniższa wartość jaką przyjął sterownik, a wskaźnik jest na środkowej, czerwonej kresce. Także coś się zadziało, muszę dalej obserwować. Jeśli się unormuje dam znać. Raz jeszcze dzięki za wsparcie.

Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 17 wrz 2013, 09:26

ale na kanale 33 też coś masz od wskaźnika paliwa... masz VCDS więc zerknij na opis...

A33,0,Fuel tank "full" indicator
A33,5,Fuel tank "full" indicator (> MY 2002)
A33,6,Fuel tank "Full" indicator can be corrected if the readout
A33,7,does not correctly show "Full" when the tank is in fact full.
A33,8,
A33,9,Value range: 12...144

Roger_35
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 17 wrz 2008, 16:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Roger_35 » 20 wrz 2013, 09:00

Dzięki za wsparcie, będę działał.

[ Dodano: 2013-11-07, 14:45 ]
Panowie,

Nie odzywałem się dość długo bo poszukiwania trwają. Póki co, problem nie rozwiązany. Jedno co wiem, to że zegary są sprawne, problem tkwi w zbiorniku paliwa. i teraz pytanie dla znających temat. Na 99% uwalony jest G210. Czy może mieć wpływ na wskaźnik paliwa w zegarach?

[ Dodano: 2013-11-07, 14:47 ]
Proszę o podpowiedź.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja