[A6 C5 Allroad]
[A6 C5 Allroad]
Witam,
Szukałem na forum, ale mojego przypadku nie znalazłem. Pozwolę sobie zapodać mój przypadek, być może, któryś z Panów coś podpowie. Otóż, pacjent to 2005 Allroad 2,5 TDI. Objaw jest następujący, po zatankowaniu do pełna wskaÂźnik pokazuje 100% napełnienia zbiornika. Problem w tym, że pozostaje w tej pozycji przez najbliższe 150 - 200 kilometrów w zależności od sposobu jazdy. Potem zaczyna opadać do ostatniej białej kreski po lewej stronie (i już tak zostaje, nie opada niżej), i wtedy kończy się paliwo w zbiorniku. A zatem wprost, skubany zawyża. I teraz, wszystkie pływaki sprawdzone mechanicznie i elektrycznie, sprawne, pokazują wartości z ELSY. Wtyczki czyszczone, wpinane, wypinane. Raz jedyny opadł na rezerwę i tak został. Po przejechaniu 500 metrów powrócił do pozycji pierwsza biała wskazówka po lewej (a w zbiorniku może 3 litry). Po podpięciu VCDSa brak jakichkolwiek błędów z czujników bądÂź zegarów. Po wejściu w kodowanie czujnika paliwa i zmiany wartości (blok 33, wartości w Ohmach) na najniższą, możliwą, opadł na, krótką czerwoną kreskę (w zbiorniku jest może 5 litrów paliwa). Pomocy Panowie bo już nie mam pomysłów. Wszelkie sugestie mile widziane.
Pozdrawiam
Szukałem na forum, ale mojego przypadku nie znalazłem. Pozwolę sobie zapodać mój przypadek, być może, któryś z Panów coś podpowie. Otóż, pacjent to 2005 Allroad 2,5 TDI. Objaw jest następujący, po zatankowaniu do pełna wskaÂźnik pokazuje 100% napełnienia zbiornika. Problem w tym, że pozostaje w tej pozycji przez najbliższe 150 - 200 kilometrów w zależności od sposobu jazdy. Potem zaczyna opadać do ostatniej białej kreski po lewej stronie (i już tak zostaje, nie opada niżej), i wtedy kończy się paliwo w zbiorniku. A zatem wprost, skubany zawyża. I teraz, wszystkie pływaki sprawdzone mechanicznie i elektrycznie, sprawne, pokazują wartości z ELSY. Wtyczki czyszczone, wpinane, wypinane. Raz jedyny opadł na rezerwę i tak został. Po przejechaniu 500 metrów powrócił do pozycji pierwsza biała wskazówka po lewej (a w zbiorniku może 3 litry). Po podpięciu VCDSa brak jakichkolwiek błędów z czujników bądÂź zegarów. Po wejściu w kodowanie czujnika paliwa i zmiany wartości (blok 33, wartości w Ohmach) na najniższą, możliwą, opadł na, krótką czerwoną kreskę (w zbiorniku jest może 5 litrów paliwa). Pomocy Panowie bo już nie mam pomysłów. Wszelkie sugestie mile widziane.
Pozdrawiam
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
W takim razie jedyne co mi przychodzi do głowy to regulacja położenia pływaka. Czyli należałoby sprawdzić czy jest to możliwe - zmiana jego pozycji poprzez delikatną zmianę odgięcia pręta na którym się znajduje.
Nie wspomniałeś czy objaw ten wystąpił już w trakcie użytkowania, czy taki już był gdy zakupiłeś auto. W drugim przypadku całkiem możliwe jest, że ingerował ktoś w jego położenie - choć nie mam pojęcia w jakim celu...
Nie wspomniałeś czy objaw ten wystąpił już w trakcie użytkowania, czy taki już był gdy zakupiłeś auto. W drugim przypadku całkiem możliwe jest, że ingerował ktoś w jego położenie - choć nie mam pojęcia w jakim celu...
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
No to jeszcze dołożę do pieca.
Mój mechanik, z którym przed chwilą rozmawiałem, położył wszystkie czujniki "na dnie" zbiornika, fizycznie, a wskaźnik i tak zszedł tylko do ostatniej białej kreski. Także wygląda na to, że fizycznie czujniki są ok. Tak jak pisałem wartości zmierzone ohmomierzem są idealnie zgodne z tym co podaje Audi. Mam dwie zagwozdki, tam jest taki kosz do którego są podłączone wszystkie czujniki, a do którego jest podłączona wiązka, która idzie do zestawu wskaźników. I teraz, kosz daje doopy czy jakaś lipa z wiązką? Tylko jak to sprawdzić? Audi nie podaje jakie tam powinny być wartości, niestety.
Mój mechanik, z którym przed chwilą rozmawiałem, położył wszystkie czujniki "na dnie" zbiornika, fizycznie, a wskaźnik i tak zszedł tylko do ostatniej białej kreski. Także wygląda na to, że fizycznie czujniki są ok. Tak jak pisałem wartości zmierzone ohmomierzem są idealnie zgodne z tym co podaje Audi. Mam dwie zagwozdki, tam jest taki kosz do którego są podłączone wszystkie czujniki, a do którego jest podłączona wiązka, która idzie do zestawu wskaźników. I teraz, kosz daje doopy czy jakaś lipa z wiązką? Tylko jak to sprawdzić? Audi nie podaje jakie tam powinny być wartości, niestety.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
- Imię: Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
ale na kanale 33 też coś masz od wskaźnika paliwa... masz VCDS więc zerknij na opis...
A33,0,Fuel tank "full" indicator
A33,5,Fuel tank "full" indicator (> MY 2002)
A33,6,Fuel tank "Full" indicator can be corrected if the readout
A33,7,does not correctly show "Full" when the tank is in fact full.
A33,8,
A33,9,Value range: 12...144
A33,0,Fuel tank "full" indicator
A33,5,Fuel tank "full" indicator (> MY 2002)
A33,6,Fuel tank "Full" indicator can be corrected if the readout
A33,7,does not correctly show "Full" when the tank is in fact full.
A33,8,
A33,9,Value range: 12...144
Dzięki za wsparcie, będę działał.
[ Dodano: 2013-11-07, 14:45 ]
Panowie,
Nie odzywałem się dość długo bo poszukiwania trwają. Póki co, problem nie rozwiązany. Jedno co wiem, to że zegary są sprawne, problem tkwi w zbiorniku paliwa. i teraz pytanie dla znających temat. Na 99% uwalony jest G210. Czy może mieć wpływ na wskaźnik paliwa w zegarach?
[ Dodano: 2013-11-07, 14:47 ]
Proszę o podpowiedź.
[ Dodano: 2013-11-07, 14:45 ]
Panowie,
Nie odzywałem się dość długo bo poszukiwania trwają. Póki co, problem nie rozwiązany. Jedno co wiem, to że zegary są sprawne, problem tkwi w zbiorniku paliwa. i teraz pytanie dla znających temat. Na 99% uwalony jest G210. Czy może mieć wpływ na wskaźnik paliwa w zegarach?
[ Dodano: 2013-11-07, 14:47 ]
Proszę o podpowiedź.