Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] 3.0 ASN Kontrolka spalin/Diagnoza

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

[A6 C5] 3.0 ASN Kontrolka spalin/Diagnoza

Post autor: rafio83 » 11 wrz 2013, 21:26

Witam

Ostatnio zaświeciła mi się w/w kontrolka, po diagnozie VAG kolega stwierdził, że jest zapchany katalizator (cytuję "jest różnica w temperaturach na wejściu i wyjściu").

Diagnoza przepływomierza OK, dodam że nie mam najmniejszych problemów z pracą silnika, czy to zimny czy nagrzany. Ciągnie jak oszalały ale może to wrażenie 220KM (auto mam od tygodnia <radocha> ).

Co polecacie? Pan od Vaga stanowczo odradza wycięcie... Jest jakaś opcja przepalenia? Ile w silniku ASN jest katalizatorów? Rozumiem ze skoro Vag pokazuje różnicę temp. to sondy są zarówno przed jak i po katalizatorze, katalizatorach?

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 11 wrz 2013, 21:54

Sondy przy katalizatorze to mierzą raczej skład spalin i chyba nie mają nic wspólnego z temperaturą . Wyliczają czy spalanie jest prawidłowe czy nie. Czy mieszanka jest uboga czy bogata. Bo jeżeli by nie to wycięcie katalizatora zbliżyło by temp. spalin przed i po do prawie identycznej na logikę patrząc. Z tym silnikiem nie miałem styczności ale tego mnie nauczyli w szkole o sondach lambda. Chyba że piszesz o innych sondach których fizjonomowie z audi umieścili na wydechu :) A o tym nie wiem.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 wrz 2013, 09:13

Sondy nic nie wyliczają, mierzą tylko ilość tlenu w spalinach, ECU na tej podstawie steruje czasem wtrysku.

Co do wycinania - ASN ma cztery katalizatory - dwa pre, i dwa główne, ciężko będzie go oszukać przelotkami po 30zł po wycięciu wszystkiego, a jeśli problem jest, to będzie się tylko pogarszał, aż skończy się remontem głowicy :(
Rozwiązania są 2 no 3.
1. - używane DP i katy z alledrogo - ale nie wiadomo w jakim stanie to będzie :(
2. - wyciąć prekaty i główne, zamiast głównych wstawić metalowy 100cpsi i dodatkowo przelotki do ostatnich sond - ma taki zestaw szansę zadziałać i nie będzie trzeba gasić co 50km checka z kata
3. - kupić w zamienniku DP z katami - ktoś na forum pisał - kupował w UK - tanio jakoś specjalnie nie jest :(

ASO chyba odpada, dzwoniłem do nich w sprawie katów do mnie - 6k za stronę :(

Wersja hardkorowa - wyciąć, wstawić rury, tunerowi pozwolić pozbawić ECU kontroli nad diagnostycznymi - ale tu należy spodziewać się zmiany w brzmieniu silnika, jak również zmiany w osiągach na niskich i średnich obrotach :(

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 12 wrz 2013, 17:57

Zagór pisze:jeśli problem jest, to będzie się tylko pogarszał, aż skończy się remontem głowicy :(
Dlaczego piszesz ze problem może spowodować konieczność remontu głowicy?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 wrz 2013, 19:43

Bo zapchany kat powoduje problemy z opróżnianiem cylindrów - a to powoduje wzrost temp komory spalania, głowicy zaworów :(

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 21 wrz 2013, 08:01

Patrzyłem i kat do ASN 1szt. to 1000zł co sadzicie o uniwersalnych katalizatorach, jak ponizej

http://allegro.pl/katalizator-uniwersal ... 32519.html
http://allegro.pl/nowy-uniwersalny-cera ... 58088.html

Adminów przepraszam z góry za linki <okok>

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 21 wrz 2013, 13:14

rafio83 pisze:Adminów przepraszam z góry za linki
popraw te linki bo temat poleci do kosza, jakiż to problem wstawić zdjęcie? Tym bardziej że pierwszy wygasa za dwa dni.

Zatem jeszcze raz proszę
_link
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 21 wrz 2013, 15:18

rafio83 pisze:Patrzyłem i kat do ASN 1szt. to 1000zł co sadzicie o uniwersalnych katalizatorach, jak ponizej

http://allegro.pl/katalizator-uniwersal ... 32519.html
http://allegro.pl/nowy-uniwersalny-cera ... 58088.html

Adminów przepraszam z góry za linki <okok>
Ja mam uniwersalne metalowe MagnaFlow 200cpsi, i działają jak należy, sond nie oszukuję. Więc może to działać.

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 22 wrz 2013, 08:33

To pocieszające :) ja chyba tez będę szedł w stronę uniwersalnych katów...

[ Dodano: 2013-09-24, 19:09 ]
Czy ktoś może wrzucić schemat układu wydechowego do ASN-a?

Z tego co się orientuje są 4 katy (dwa pre i dwa końcowe), jak rozpoznać które należy wymienić <mysli>

314TeR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 21:51
Lokalizacja: Sand City

Post autor: 314TeR » 09 paź 2013, 23:52

To ja opisywałem i ściągałem z UK.

Wg mnie nie ma co kombinować... kompletny DP z dedykowanymi katami w normie Euro 4 - kompletny P&P, to koszt około 1kPLN na stronę, czyli 500PLN za kat a rurę dostaje free... za tyle nie kupisz nawet sensownych podróbek.

Poszukaj w moich postach, znajdziesz szersze info.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl