Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ASN 3.0 220 KM] Zatarty wałek rozrządu.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

[ASN 3.0 220 KM] Zatarty wałek rozrządu.

Post autor: gibon_81 » 08 wrz 2013, 21:31

Witam zabrałem się za rozbiórkę mojego starego silnika (ASN'a)Sprzedałem już jedną głowicę dziś zadzwonił gościu po tą część która trzyma wałki rozrządu (taka przegroda) Rozebrałem i patrzę a tu zatarty wałek rozrządu <szok> . Głowice były robione niedawno czyt ok 1000 km przejechałem. Wcześniej obie głowice były w bardzo dobrym stanie. Przynajmniej tak mi powiedział specjalista który je obrabiał.
Pomiędzy głowicą a tą przystawką był silikon. Myślę, że mechanik jak składał to wszystko do kupy napakował silikonu i zatkał kanalik który był w miejscu gdzie doszło do zatarcia.
Czy moje podejrzenia mają jakieś pokrycie z praktyką? Czy są jakieś inne możliwości aby doszło do takiego zatarcia?
Chce mechaników ścigać za kasę bo te części były warte ok 1500 złotych
Pozdro

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 08 wrz 2013, 21:41

Albo tak jak mówisz kanaliki , albo zbyt mocne dociągnięcie mostków mocujących wałki.
Praca bez klucza dynamometrycznego.






----------
bawół1

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 08 wrz 2013, 21:45

Czyli raczej winny mechanik??

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 08 wrz 2013, 22:12

Cięzko powiedzieć, a pompa oleju była sprawna ?






--------
bawół1

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 08 wrz 2013, 22:15

Podobno tak smok był czyszczony i ogólnie wszystko sprawdzali.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 09 wrz 2013, 09:00

A głowice były na jakiejś obróbce mechanicznej - planowanie??

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 09 wrz 2013, 10:53

Tak planowanie sprawdzane na szczelność, nowe uszczelniacze.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 09 wrz 2013, 13:48

No to masz kolejny punkt zaczepienia - czasem po takich operacjach zostają jakieś "paprochy" w kanałach olejowych, i jak szlifierz/mechanik nie oczyści tego, to efekt może być taki jak u Ciebie :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl