witam dziś pobawiłem się trochę vagiem na włączonym zapłonie i padł mi akumulator....
odpaliłem z kabli i sprawdziłem napięcie miernikiem.... tak to wygląda:
akumulator w stanie spoczynku 12,14v
akumulator podczas rozruchu 10,52v
ladowanie (sprawdzone na akumulatorze) 13,5
i tu powstaje pytanie akumulator do wymiany czy ładowanie za słabe??
akumulator kupiony był 18.11.2011 (chyba ma jeszcze gwarancje bo 24mies) gigawatt 95ah 900a
ÂŁadowanie czy akumulator
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: ÂŁadowanie czy akumulator
Zanim zaczniesz wyciągać alternator dobrze byłoby sprawdzić ładowanie na samym alternatorze - wtedy wykluczysz spadki napięć na przewodach do akumulatora.wisniaplc pisze:akumulator w stanie spoczynku 12,14v
akumulator podczas rozruchu 10,52v
ladowanie (sprawdzone na akumulatorze) 13,5
Następnie dobrze abyś napisał jaki masz dokładnie alternator.
Ostatnio przerabiałem temat padniętego alternatora Valeo 120A - powód skończone szczotki i komutator. Zregenerowałem go sobie w garażu (koszt materiałów łożyska, komutator i szczotki to około 55zł, robocizna to około 1h). Włożyłem go do samochodu i obserwowałem co pokazuje miernik:
- zimny silnik bez obciążenia elektryką pojazdu - ok 14,4V
- zimny silnik + radio + dmuchawa + światła - ok 13.9V
- ciepłu silnik (90st) + radio + dmuchawa + światła - ok 13.5V (czasem potrafiło spaść nawet do 12.9V)
Długo się nie zastanawiając kupiłem na allegro drugi alternator. Zregenerowałem go jak poprzedni po czym włożyłem do samochodu i ku mojemu zdziwieniu wyniki były podobne (no może poza tym spadaniem do 12.9V - drugi nie zszedł nigdy poniżej 13.4V)
Pojechałem do gościa zajmującego się akumulatorami (dystrybucja, serwis, formowanie - ogólnie wszystko z ładowaniem) i powiedział mi że regulatory napięcia zmieniają swoją charakterystykę w zależności od temperatury pracy (niższe napięcie przy wyższej temperaturze), oraz że napięcie będzie stabilniejsze jak tylko dotrą się szczotki do komutatora.
Po powrocie przeszukałem internet w poszukiwaniu owych charakterystyk i trafiłem na taki post:
16022.htm
Czy ten samo problem jest u Ciebie - być może, jednakże takie zachowanie może również oznaczać kończące się szczotki.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
kot919, no to dałeś mi teraz do myślenia :D ogólnie da rade się dostać do alternatora żeby zmierzyć jakie daje napięcie od dołu albo od góry żeby nie bawić się w rozbieranie przodu??
grzałka, ok sprawdzę :D
EDIT:
dzis rano bylo 8 stopni i po odpaleniu ladowanie przy obciazeniu swiatlami, klima i radiem bylo 13,9v wiec moze to fakt ze zalezne tez od temperatury??
grzałka, ok sprawdzę :D
EDIT:
dzis rano bylo 8 stopni i po odpaleniu ladowanie przy obciazeniu swiatlami, klima i radiem bylo 13,9v wiec moze to fakt ze zalezne tez od temperatury??
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt: