Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi A6 C5 Avant] Różnica między standardem, S-line a S6

Nadwozie
Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 25 sie 2013, 08:19

Pisi pisze:Wg danych technicznych :


A6 4.2 Przyśpieszenie 0-100 7.1sek
S6 4.2 Przyśpieszenie 0-100 5.8sek
Pisi nie wprowadzaj ludzi w błąd! Skąd ty masz takie dane?
Nie dość, że z nieba, nie precyzyjne to jeszcze podajesz A6 w automacie a S6 w manualu. Koledzy dywagujecie na bzdurach wiec i wasze wnioski są błędne.

Poprawne dane dot. osiągów są takie:

A6 4.2 automat - Przyśpieszenie 0-100 6.9 sek
S6 4.2 automat - Przyśpieszenie 0-100 6.7 sek
S6 4.2 manual - Przyśpieszenie 0-100 5.7sek


Wiec jak na dłoni widać że w automacie jest to grubosc lakieru natomiast manual to już dawno mówiłem, że tip uwala osiagi o sekunde
Przy autach ważących prawie 2 tony różnica 40KM to jest praktycznie "całe nic".

Wiec konkluzja, osiągi A6 i S6 w automacie są jak już wcześniej napisałem o grubość lakieru co nie zmienia faktu, że jak na 2 tonowe kolosy to osiągi obydwu są naprawdę imponujące jak na tamte czasy (pamiętajmy, że to 13 lat temu).

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 26 sie 2013, 12:16

Niestety ale na audiklubie są błędy jak byk. Wikipedia już jest dokładniesza a najlepiej brać dane ze strony producenta, na niemieckiej stronie audi sa dostepne karty techniczny wszystkich audiolek <okok>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 26 sie 2013, 12:34

Tu można sobie wybrać co kto ma i porównać - może nie jest to w 100% miarodajne, ale jednak widać że S6 jedzie lepiej (szczególnie 200+), i to nie dlatego że ma 40KM więcej, ale dlatego, że ma krótszą skrzynię, co znowu jest okupione wyższym spalaniem :(
http://www.automobile-catalog.com/

A jeszcze tak przy okazji :)
S6 ma DWA katalizatory, 4 to może mieć sondy.
Prawie RS6 mogło mieć 4, bo ma inne kolektory i tam mogły siedzieć pre-katy, w S6 kolektory są takie same w wersji AQJ i ANK - i żadnych puszek tam nie ma :)

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 26 sie 2013, 12:46

Zagór pisze:S6 ma DWA katalizatory, 4 to może mieć sondy.
Prawie RS6 mogło mieć 4, bo ma inne kolektory i tam mogły siedzieć pre-katy, w S6 kolektory są takie same w wersji AQJ i ANK - i żadnych puszek tam nie ma
Każda V8, która ma ma 4 sondy posiada tez 4 katalizatory. Tyle, że te 2 pierwsze katalizatory to nie sa normalne puszki jak 2 następne dlatego ich nie widać. To są tzw. prekatalizatory i sa bardzo małe tuż po tym jak rury kolektora schodzą się do jednej rury. Były fotki na forum jak one wyglądają, ktoś to kroił diaksem <lol> i robił foto relacje.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 26 sie 2013, 13:31

vax pisze:
Zagór pisze:S6 ma DWA katalizatory, 4 to może mieć sondy.
Prawie RS6 mogło mieć 4, bo ma inne kolektory i tam mogły siedzieć pre-katy, w S6 kolektory są takie same w wersji AQJ i ANK - i żadnych puszek tam nie ma
Każda V8, która ma ma 4 sondy posiada tez 4 katalizatory. Tyle, że te 2 pierwsze katalizatory to nie sa normalne puszki jak 2 następne dlatego ich nie widać. To są tzw. prekatalizatory i sa bardzo małe tuż po tym jak rury kolektora schodzą się do jednej rury. Były fotki na forum jak one wyglądają, ktoś to kroił diaksem <lol> i robił foto relacje.
Ciął kolektory z S6 czy A6??
A6 4.2 ma dwa numery dla kolektora wydechowego dla silników ARS i ASG - oczywiście oba różne.
S6 ma jeden numer kolektora dla AQJ i ANK - oczywiście inny niż do ARS/ASG
Jaki z tego wniosek??

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 26 sie 2013, 18:42

W której części wydechu te prekaty - w kolektorze, czy w DP??

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 27 sie 2013, 10:22

Panowie - tak wygląda DP w S6 C5 340 PS - pokażcie mi gdzie te prekaty?
http://allegro.pl/audi-s6-c5-4-2-340ps- ... 99078.html

BTW - widziałem też swoje DP i po prostu zwykła prosta rura, w kolektorze w S6 też ich nie ma, bo w środku (pod płaszczem kolektora) są jakby cztery rury, każdy cylinder ma jakby swój kolektor do momentu kiedy wydech wchodzi w DP.

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 27 sie 2013, 11:16

Panowie sprawdziłem w karatach technicznych w DE i rzeczywiście Zagór miał racje w S6 C5 nigdy nie miały pre katów były natomiast wersje z 2 i 4 sondami.

a) S6 w rocznikach od 99/00
- Abgasreinigungssystem = Zwei 3-Wege-Katalysatoren, zwei beheizte Lambdasonden, w PL to Dwa 3-drożne katalizatory, dwa podgrzewane czujniki tlenu, aktywny filtr węglowy
- Emissionsklasse = D3

b) S6 w rocznikach od 00/03
- Abgasreinigungssystem = Zwei 3-Wege-Katalysatoren, vier beheizte Lambdasonden, Aktivkohlefilter, na nasze to Dwa 3-way katalizatory, cztery Ogrzewane sondy lambda, Filtr z węglem aktywnym,
- Emissionsklasse = EU III

Dla porównania dane dla A6 4.2 silnik z prekatami (z wyjątkiem ARS bo ten miał tylko 2 sondy i 2 katy jak S6 z lat 99/00):
- Abgasreinigungssystem = Zwei Vorkatalysatoren, zwei Unterflur-Hauptkatalysatoren, Lambda-Regelung, Sekundärluftsystem, na nasze Dwa katalizatory, dwa podłogowe główne katalizatory, lambda sterowania, System powietrza wtórnego
- Emissionsklasse = EU IV

Co do 2.7 T to Pisi też dobrze gadał bo one od samego początku miały 2-prekaty i 2 główne katalizatory.
Wersja 230 KM: zwei motornahe Vor- und zwei 3-Wege-Katalysatoren; zwei beheiz. Lambdasonden
Wersja 250 KM: Zwei Vorkatalysatoren, zwei Unterflur-Hauptkatalysatoren, Lambda-Regelung, Sekundärluftsystem
Ostatnio zmieniony 27 sie 2013, 11:30 przez vax, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 27 sie 2013, 11:24

<brawo> vax, :) ja tylko widziałem, swoje kolektory i DP przy okazji roboty wydechu, stąd byłem pewien, że do S6 tego badziewia nie pchali, w drastyczny sposób ograniczyłoby to przepływ spalin :(

martin_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
Imię: Marcin
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: martin_wml » 27 sie 2013, 12:34

Panowie sprawdziłem w karatach technicznych w DE i rzeczywiście Zagór miał racje w S6 C5 nigdy nie miały pre katów były natomiast wersje z 2 i 4 sondami.

a) S6 w rocznikach od 99/00
- Abgasreinigungssystem = Zwei 3-Wege-Katalysatoren, zwei beheizte Lambdasonden, w PL to Dwa 3-drożne katalizatory, dwa podgrzewane czujniki tlenu, aktywny filtr węglowy
- Emissionsklasse = D3

b) S6 w rocznikach od 00/03
- Abgasreinigungssystem = Zwei 3-Wege-Katalysatoren, vier beheizte Lambdasonden, Aktivkohlefilter, na nasze to Dwa 3-way katalizatory, cztery Ogrzewane sondy lambda, Filtr z węglem aktywnym,
- Emissionsklasse = EU III

Dla porównania dane dla A6 4.2 silnik z prekatami (z wyjątkiem ARS bo ten miał tylko 2 sondy i 2 katy jak S6 z lat 99/00):
- Abgasreinigungssystem = Zwei Vorkatalysatoren, zwei Unterflur-Hauptkatalysatoren, Lambda-Regelung, Sekundärluftsystem, na nasze Dwa katalizatory, dwa podłogowe główne katalizatory, lambda sterowania, System powietrza wtórnego
- Emissionsklasse = EU IV
<okok> <okok> <okok>
Pisi pisze:
martin_wml pisze:nie 4 katy tylko 4 sondy lambda


Nie wprowadzaj w bład jak nie wiesz, 4 sondy lambda = 4 katalizatory, 2 wstępne pre katy i 2 normalne.
vax pisze:10. Nie jestem pewien ale czy każda S6 nie powinna mieć obu dużych lusterek i w chromie.
oba duże lusterka alu polerowane
I kto tu wprowadza ludzi w błąd,jak nie wiesz to nie twórz swoich historii...

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 27 sie 2013, 16:52

vax pisze:Dla porównania dane dla A6 4.2 silnik z prekatami (z wyjątkiem ARS bo ten miał tylko 2 sondy i 2 katy jak S6 z lat 99/00):
Czyli mam tylko te katy co widzę pod samochodem <lol> a jak jest z sondami bo nigdzie ich nie widziałem a chyba powinny być gdzieś podłączone <mysli> a jak ich nie ma ani w katach ani za nimi(tak wynika z moich oględzin)to wyp....lam to dziadostwo <radocha> tylko muszę być 100% pewny.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

martin_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
Imię: Marcin
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: martin_wml » 27 sie 2013, 16:58

sondy są na tych giętych rurach między kolektorem,a katem.W ARS spokojnie możesz wyrzucić katy bez żadnych kombinacji i konsekwencji.Jak podniesiesz maskę to po lewej stronie od numerów nadwozia na ścianie grodziowej są takie szerokie zielone lub brązowe kostki .Są od sond. Chcesz to Ci zrobię foto,bo mam wydech od ARS na wierzchu.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2013, 20:16 przez martin_wml, łącznie zmieniany 1 raz.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 27 sie 2013, 19:01

martin_wml pisze:W ARS spokojnie możesz wyrzucić katy bez żadnych kombinacji i konsekwencji.
O taką odpowiedz mi chodziło <rotfl> a mogę też wywalić tą puchę co jest dalej w stronę wydechów i zamiast niej pociągnąć normalnie rury?
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

martin_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
Imię: Marcin
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: martin_wml » 27 sie 2013, 20:14

Tak <radocha>
Jeśli chcesz takie ori kawałki rury do wstawienia to pisz pw,dam Ci aby za przesyłkę zapłacisz <luzik>

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 28 sie 2013, 19:04

OK,poszło na PW <okok>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga