Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C4 Tdi] Chip do AEL lub wtryski 230 + program

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Czaku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 wrz 2012, 19:01
Imię: Dawid
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław/Łagiewniki
Kontakt:

[ A6 C4 Tdi] Chip do AEL lub wtryski 230 + program

Post autor: Czaku » 17 sty 2013, 19:54

Witam.

Przeczytałem wiele tematów na forum, które zamiast rozjaśnić tylko bardziej sprawę zaciemniły.
Skoro, jak już przeczytałem Ci "wielcy sprawdzeni tuningowcy" już się nie zajmują takimi furmanami jak moja to chciałbym się dowiedzieć, czy ktos ma i może udostepnic wirus do AEL'a lub samochód ze sprawdzonym programem. Mam możliwość zczytania pamięci oraz zaprogramowania. Obecnie mam wrzuconą modyfikację (prawdopodobnie przez pana Władka), z której nie jestem zadowolony, a sam nie potrafie jej poprawić. Ewentualnie czy znalazła by się dobra dusza, która zechciałaby w tym pomóc.

Zastanawiam się równiez nad zmianą wtrysków na 230 + program. I tutaj kolejne pytanie czy ktoś już to praktykował i mógłby pomóc z programem lub polecić miejsce, gdzie taką usługę możnaby wykonać. Jaki dałoby to efekt i jak może zachowywać się auto po zmianie wtrysków bez zmiany map. Niewykluczone, że w przyszłości zawitałoby również inne turbo. Sama kwestia sprzętowa nie stanowi dla mnie większego problemu, gorzej z softwarem.

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc i wyrozumiałość.
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców. Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno."

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 18 sty 2013, 14:15

Same wtrysi Ci nic nie dadza. Jezeli malo mocy to na poczatek:
- dobry wirus (aktualnie taki posiadam)
- dalsza modyfikacje widze tak, ze dajesz wieksze trubo, moze VNT, cooler, wtyski itp. Wtedy ugrasz te 2.. KM/.... Nm.
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

Czaku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 wrz 2012, 19:01
Imię: Dawid
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław/Łagiewniki
Kontakt:

Post autor: Czaku » 18 sty 2013, 18:41

Czyli same większe wtryski + program to gra nie warta świeczki?
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców. Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno."

spanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 18 mar 2009, 22:17
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 20 sty 2013, 10:36

Czaku pisze:Czyli same większe wtryski + program to gra nie warta świeczki?
moc w seryjnym AEL'u ogranicza turbosprezarka ....

po samym sofcie mozna sie spodziewac 160 PS na seryjnych wtryskach , po wymianie wtryskow to rowniez bedzie 160 PS , na wiecej nie pozwala turbo ...

seryjne wtryski starczaja na 170-175 PS [oczywisice jak sa w dobrym stanie i pompa tez]
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl

Czaku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 wrz 2012, 19:01
Imię: Dawid
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław/Łagiewniki
Kontakt:

Post autor: Czaku » 20 sty 2013, 14:40

W takim razie jakie turbo jest proponowane do AEL?
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców. Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno."

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 22 sty 2013, 10:18

w Krakowie wsadzili turbo z VNT i takie bym szukal + wiazka z t4 2.5 150 KM i inne duperele.
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

Czaku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 wrz 2012, 19:01
Imię: Dawid
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław/Łagiewniki
Kontakt:

Post autor: Czaku » 22 sty 2013, 14:16

OK tylko raczej chodziło mi o konkretne modele. Poza tym do czego miałaby być niezbędna: "wiazka z t4 2.5 150 KM i inne duperele."
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców. Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno."

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 23 sty 2013, 10:30

Czaku pisze:OK tylko raczej chodziło mi o konkretne modele. Poza tym do czego miałaby być niezbędna: "wiazka z t4 2.5 150 KM i inne duperele."
tak mocno nie siedze w temacie, turbo jest wiele modeli nie musisz stosowac konkretnego, owy model mial turbo z jakiegos mitsubihi.
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

Awatar użytkownika
rafaelii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 mar 2010, 14:07
Lokalizacja: otwock

Post autor: rafaelii » 04 kwie 2013, 16:53

Witam, podłącze sie do tematu u mnie w aucie jest zrobiony program przez kolegę Zaprzala 171,3KM przy 3934rpm i 364Nm przy 2489rpm i dwumas dziękuje za wspułprace wszystko seryjne.

Awatar użytkownika
wydra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 19 wrz 2010, 10:53
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: wydra » 04 kwie 2013, 18:33

Czaku pisze:OK tylko raczej chodziło mi o konkretne modele. Poza tym do czego miałaby być niezbędna: "wiazka z t4 2.5 150 KM i inne duperele."
wiązka jest potrzebna, jeżeli chcesz założyć turbo z VNT
no chyba że przerobisz sobie jakoś swoją

[ Dodano: 2013-04-04, 18:36 ]
musisz znaleźć sposób na wysterowanie turbo z VNT,
co do programu to myślę że znał bym kogoś kto mógł by pomóc

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 13 lip 2013, 20:43

co do wysterowania VNT na tym kompie co masz uderzaj do kolegi Kefirsky.
Ja uderzam w kierunku K24-7000 z 2.2t 10V KG

na tej turbinie mozna krzesać około 230KM i 430-450Nm
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 26 sie 2013, 20:58

kolega sprowadził sobie z DE ładną a6 c4 AEL i po zmianie wtrysków i map u gościa który nie jeden silnik pdkręcał ma równo 183KM i ponad 400Nm
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 27 sie 2013, 00:09

ale nie ma ori turbo, jeśli ma ori turbo to moment może mieć i nawet nieco ponad 400Nm ale mocy więcej niże 170KM może parę więcej nie zrobisz bo się spaliny zwyczajnie nie mogą przecisnąć przez zbyt ciasną gorącączęść turbiny, AEL ma oryginalnie K14
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 27 sie 2013, 12:02

kamil138 pisze:kolega sprowadził sobie z DE ładną a6 c4 AEL i po zmianie wtrysków i map u gościa który nie jeden silnik pdkręcał ma równo 183KM i ponad 400Nm
jezeli ma wykres z hamowni to zapodaj, bo cos ciezko mi uwierzyc, ze zrobil to na org. turbince.
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 27 sie 2013, 13:12

jeśli ma ori turbo a mimo to wyszedł wykres jaki wyszedł to znaczy żę ten wykres można sobie w buty wsadzić.


zobacz u mnie co dała zmiana tylko i wyłącznie samej turbo sprężarki bez dotykania czegokolwiek innego, widać że silnik dosłownie się dławi.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja