witam.mam do wymiany 4 oslony wewnetrzne przegobow.troche dlubie mam narzedzia i chce sie zabrac sam za to. Kiedys w b4 robilem zewnetrzny
i nie mialem wiekszych problemow.Od czego zaczac na co trzeba zwrocic uwage? lub prosze o jakas stronke bo na necie nic nie moge znalezc.
pozdrawiam
(manual + Q) wymiana oslon przeguby wewnetrzne?
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Damian
Siemka!
Masz już kupione nowe osłony? Jakiś zamiennik chcesz czy z ASO?
Pytam, ponieważ same osłony nie wystarczą podczas demontażu ulega zniszczeniu kapsel/zaślepka fabrycznie jest ona wprasowana, prawidłowy zestaw do przodu powinien składać się z części jak na foto (zdjęcie poglądowe część do skody)-
http://img09.tablica.pl/images_tablicap ... rev001.jpg
Poza tym prześledź ten temat (wymian "przodu") - http://www.audi-club.ru/forum/showthread.php?t=194406
Wymian z tyłu procedura bardzo podobna.
Teraz widzę Ty masz „manula”, więc tam były montowane dwa rodzaje przegubów do przodu, jak pamiętam w zależności od kodu (skrzynki).
Pozdrawiam

Siemka!
Masz już kupione nowe osłony? Jakiś zamiennik chcesz czy z ASO?
Pytam, ponieważ same osłony nie wystarczą podczas demontażu ulega zniszczeniu kapsel/zaślepka fabrycznie jest ona wprasowana, prawidłowy zestaw do przodu powinien składać się z części jak na foto (zdjęcie poglądowe część do skody)-
http://img09.tablica.pl/images_tablicap ... rev001.jpg
Poza tym prześledź ten temat (wymian "przodu") - http://www.audi-club.ru/forum/showthread.php?t=194406
Wymian z tyłu procedura bardzo podobna.
Teraz widzę Ty masz „manula”, więc tam były montowane dwa rodzaje przegubów do przodu, jak pamiętam w zależności od kodu (skrzynki).
Pozdrawiam

- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Kolego, Damiandamass pisze:dzieki kolego za odp. z doborem nie powinienem miec problemu mam znajomego to doradzi. a jak bede mial polos na stole to zeby ja rozkrecic jakis przyzad trzeba czy mi sie wydaje?
a z montazem kapsla nie bedzie problemu?

Jeżeli masz takie przeguby wewnętrzne jak w linku, który podałem to tam masz info z ElsaWin jak to zrobić. Ze swojej strony mogę dodać jeszcze: żeby ściągnąć zaślepkę możesz zrobić tak jak podaje Elsa ja jednak nie chciałem tłuc krzyżakiem o dekiel najlepiej zamontuj półoś w imadle weź dobry duży płaski śrubokręt do pobijania przebij osłonę/dekielek m/w w połowie i podważaj delikatnie, ale stanowczo trochę to potrwa, ale wyjdzie (ja zastosowałem takie rozwiązanie).
Do zdjęcia krzyżaka musisz mieć średni ściągacz może być tani np. z Allegro - taki wystarczy, zaznaczasz jak w linku u ruskich położenie krzyżak-półoś zakładasz ściągacz i ściągasz odpinasz opaski z osłony zdejmujesz resztę przegubu i osłonę.
Montaż w odwrotnej kolejności ważne żeby zaznaczyć wzajemne położenie krzyżaka i półosi unikniesz w ten sposób ewentualnych szumów czy dziwnego huczenia z przegubów podczas jazdy.
Do montażu metalowej osłony najlepiej mieć drugą osobę stary dekiel jest wciskany (jak wspomniałem) nowy jest mniejszy i ma dodatkowy pierścień zabezpieczający, który pozwala na jego prawidłowe osadzenie i utrzymanie go na miejscu + oczywiście nowy o-ring.
Jedna osoba musi wciskać/pchać mocno kapsel druga zakłada w rowku pierścień zabezpieczający łatwo nie jest przez to ze o-ring jest nowy.
Ja robiłem to sam,

