
TOYO a niby taka dobra marka opon...
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
fresh2002, NIe wiem co się stało
. Jakiś czas temu zaczeło lekko bić. Ale myślałem, że to wina jeden krzywej felgi. Aż wczoraj wracając do domu (mialem jeden odcinek jak jechałem 200km/h
)jakoś poczułem, że zaczyna mocniej bić. Ja dziś ściągam koła na wymianę na 20 a tu taki zonk... <szok>
[ Dodano: 2013-08-20, 22:12 ]
tomekkk1, Tomek, nie wiem co się stało. Pierwszy raz zobaczyłem takie coś. Kumple z domku mówią, że druty poszły w oponie w środku. Ale z jakiego powodu to nie wiem. W nic nie walnąłem...


[ Dodano: 2013-08-20, 22:12 ]
tomekkk1, Tomek, nie wiem co się stało. Pierwszy raz zobaczyłem takie coś. Kumple z domku mówią, że druty poszły w oponie w środku. Ale z jakiego powodu to nie wiem. W nic nie walnąłem...
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
typowy objaw separacji czyli rozwarstwienia opony .opasanie zwykle pozostaje nienaruszone .w 85% wina leży po stronie procesu technologicznego
(wilgoć lub nieodparowanie rozpuszczalnika kleju .)15% po stronie użytkownika- przegrzanie opony na skutek eksploatacji na znzcznie zaniżonym ciśnieniu
.lecz mimo tego prędzej powinno nastąpić przełamanie nitek kordu tekstylnego a dopiero pózniej separacja .jeśli brak śladów przełamania to 100% bubel .przytrafia się najlepszym
(wilgoć lub nieodparowanie rozpuszczalnika kleju .)15% po stronie użytkownika- przegrzanie opony na skutek eksploatacji na znzcznie zaniżonym ciśnieniu
.lecz mimo tego prędzej powinno nastąpić przełamanie nitek kordu tekstylnego a dopiero pózniej separacja .jeśli brak śladów przełamania to 100% bubel .przytrafia się najlepszym
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez enduro7, łącznie zmieniany 1 raz.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Właśnie o tym też pomyślałem gdy zobaczyłem fotkę. Nawet nie ma co myśleć co by było gdyby to się przytrafiło w czasie szybkiej jazdy po autostradzieKL4K50N pisze:enduro7, Dzięki za wyjaśnienie. No niestety tak w życiu bywa. Dobrze, że nie wystrzeliła podczas jazdy...


Warsztat, naprawy Audi A6.
Hejka,
No karkas został naruszony nieÂźle :D Ale słuchaj jak pędziłeś 200 to zobacz jaki masz indeks prędkości bo ja zły to chłopie przyczyna jest i wystarczy, że wcześniej najechałeś na krawężnik gdzieś i tyle. Poza tym opony mogły być przed kupnem Âźle przechoywane, albo wisiały na jakimś hau czy coś?! Masakra ciesz się, że żyjesz :P
No karkas został naruszony nieÂźle :D Ale słuchaj jak pędziłeś 200 to zobacz jaki masz indeks prędkości bo ja zły to chłopie przyczyna jest i wystarczy, że wcześniej najechałeś na krawężnik gdzieś i tyle. Poza tym opony mogły być przed kupnem Âźle przechoywane, albo wisiały na jakimś hau czy coś?! Masakra ciesz się, że żyjesz :P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
ten model występuje min V DO 240km .
a ze zdjęć nie wynika by było to uszkodzenie spowodowane niewłaściwym montażem .widać wzorcową separację po nakłuciu wybrzuszenia kształt wróciłby do normy .separacja nie polega na uszkodzeniu opasania czy osnowy czy drutówki ale na rozwarstwieniu poszczególnych warstw opony pomiędzy które dostaje się powietrze znajdujące się w kole.
oczywiście na wskutek dłudotrwałego tarcia jednej warstwy o drugą dojdzie do uszkodzenia opasania i wystrzału
a ze zdjęć nie wynika by było to uszkodzenie spowodowane niewłaściwym montażem .widać wzorcową separację po nakłuciu wybrzuszenia kształt wróciłby do normy .separacja nie polega na uszkodzeniu opasania czy osnowy czy drutówki ale na rozwarstwieniu poszczególnych warstw opony pomiędzy które dostaje się powietrze znajdujące się w kole.
oczywiście na wskutek dłudotrwałego tarcia jednej warstwy o drugą dojdzie do uszkodzenia opasania i wystrzału