[ MULTI] Multitronic szarpie i słabo ciągnie
[ MULTI] Multitronic szarpie i słabo ciągnie
Witam
Kupiłem audi A6 2000r z silnikiem 2,8 i skrzynią multitronic (teoretycznie padniętą).
Na początku chciałem robić swap na manuala ale postanowiłem spróbować wskrzesić automat.
Mianowicie gdy jechałem do domu skrzynia szarpała, jak przełączyłem na ręczną zmianę biegu to było lepiej, ale nie dobrze, gdy stanąłem na światłach wyświetlacz biegów zaczął mrugać i audi już nie ruszyło, zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie silnika spowodowało ponowne ruszenie skrzyni.
No cóż, nie wiem od czego zacząć, macie może jakieś pomysły??
Kupiłem audi A6 2000r z silnikiem 2,8 i skrzynią multitronic (teoretycznie padniętą).
Na początku chciałem robić swap na manuala ale postanowiłem spróbować wskrzesić automat.
Mianowicie gdy jechałem do domu skrzynia szarpała, jak przełączyłem na ręczną zmianę biegu to było lepiej, ale nie dobrze, gdy stanąłem na światłach wyświetlacz biegów zaczął mrugać i audi już nie ruszyło, zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie silnika spowodowało ponowne ruszenie skrzyni.
No cóż, nie wiem od czego zacząć, macie może jakieś pomysły??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
Odczytałem błędy programem "Polski Vag" więc nie wiem czy w czymś to pomoże, w każdym razie przed wykasowaniem błędów były one następujące:
18181 - nieznany kod
17106 - czujnik prędkości wyjścia brak sygnału
18201 - nieznany kod
18173 - nieznany kod
17134 - zawór przełączający A -uszkodzenie
18149 - nieznany kod
Po wykasowaniu i przejechaniu kilku metrów wyświetliły się kody:
17106 - czujnik prędkości wyjścia brak sygnału
18201 - nieznany kod
18149 - nieznany kod
18181 - nieznany kod
17106 - czujnik prędkości wyjścia brak sygnału
18201 - nieznany kod
18173 - nieznany kod
17134 - zawór przełączający A -uszkodzenie
18149 - nieznany kod
Po wykasowaniu i przejechaniu kilku metrów wyświetliły się kody:
17106 - czujnik prędkości wyjścia brak sygnału
18201 - nieznany kod
18149 - nieznany kod
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Na pewno sterownik ale oprócz tego skrzynia też już do remontu. Mogę podjąć się naprawy ale aut mam "zabookowane" na następne 3 tygodnie... Jeśli jednak liczą się przede wszystkim koszty (tak jak wspomniałeś w pw) to rób swapa bo wyprostowanie tego co się dzieje pochłonie minimum tyle samo kasy (urok pierwszej wersji tej skrzyni).
[ Dodano: 2013-08-15, 21:23 ]
...jak coś potrzeba to dzwońcie (jestem w rozjazdach i przez następne 24h nie będę odpisywał na pw/posty/mejle) // 691 643 630
Jak tylko znajdę wolną chwilę (póki co się nie zapowiada
) zrobię wam encyklopedię CVT dla A6 (podobny zbiór wiedzy jak na a4-klub, zasady eksploatacji, interwały serwisowe, wykaz modeli). Ale musicie dać mi trochę czasu 
[ Dodano: 2013-08-15, 21:23 ]
...jak coś potrzeba to dzwońcie (jestem w rozjazdach i przez następne 24h nie będę odpisywał na pw/posty/mejle) // 691 643 630
Jak tylko znajdę wolną chwilę (póki co się nie zapowiada


- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
... co byłoby bezcenne, bardzo pouczające, a zarazem z pewnością "oczyszczające" jeżeli chodzi o ten rodzaj skrzyni biegówBart-S pisze:Jak tylko znajdę wolną chwilę (póki co się nie zapowiada) zrobię wam encyklopedię CVT dla A6 (podobny zbiór wiedzy jak na a4-klub, zasady eksploatacji, interwały serwisowe, wykaz modeli). Ale musicie dać mi trochę czasu


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
.witek88 pisze:No wiadomo że się przyda.
A w związku z moją skrzynią to chyba czeka mnie przekładka na manuala
Nie taki diabel straszny jak go maluja

W opisie mam dalej multi ale w aucie juz manual .
Skrzynia nie psula sie i nic na to nie wskazywalo ale jestem czlowiekiem , ktory dmucha na zimne wiec przelozylem na manuala (auto mialo docelowo ciagnac przyczepe kempingowa a po przeczytyniu Encyklopedii Bartka juz wiedzialem ze lepiej tego autem z multi nie robic)
Szukalem auta powypadkowego jezdzacego i takie tez kupilem(700euro) robilem sam(pomagal mi syn) w sumie 30 godzin pracy
Dokladny opis co i jak znalazlem na forum a4 na ktorym jestem tez zameldowany
Wszystko zrobilem sam oprocz przekodowania sterownika silnika(w benzynowych niestety w wiekszosci przypadkow trzeba wymienic sterownik:( )
Silnik z rozbitka i wiele innych drobiazgow sprzedane .A takze, co najwazszniejsze, moje multi na ktore znalazlem juz kupca gdy skrzynia byla jeszcze w aucie .
Mozna tez zlecic taka operacje jakiejs firmie ale nigdy niema pewnosci co do koncowego efektu - znam jeden warsztat , ktory sie specjalizuje w takich przekladkach - u nich cena wynosila 3200 i mozna bylo zostawic skrzynie w rozliczeniu - info z marca tego roku
Opisze całą sytuację tego samochodu ku przestrodze użytkownikom skrzyń automatycznych i multitronic.
Audi poszło niestety na części z kilku powodów
-uszkodzona skrzynia
-uszkodzony silnik (teoretycznie)
-auto nie było zarejestrowane w PL więc suma sumarum nie opłacało się wskrzeszać samochodu
A głównym powodem padnięcia skrzyni była chłodnica wody.
Chłodnica puściła i olej skrzyni mieszał się płynem chłodniczym, dlatego padła skrzynia a w zbiorniczku wyrównawczym był olej, błahostka a doprowadziła do końca życia samochodu.
Mam nadzieję że ta informacja się komuś przyda
Audi poszło niestety na części z kilku powodów
-uszkodzona skrzynia
-uszkodzony silnik (teoretycznie)
-auto nie było zarejestrowane w PL więc suma sumarum nie opłacało się wskrzeszać samochodu
A głównym powodem padnięcia skrzyni była chłodnica wody.
Chłodnica puściła i olej skrzyni mieszał się płynem chłodniczym, dlatego padła skrzynia a w zbiorniczku wyrównawczym był olej, błahostka a doprowadziła do końca życia samochodu.
Mam nadzieję że ta informacja się komuś przyda
