Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ MULTI] Multitronic szarpie i słabo ciągnie

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
witek88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 22 cze 2013, 18:36
Lokalizacja: Łąg Pomorskie

[ MULTI] Multitronic szarpie i słabo ciągnie

Post autor: witek88 » 15 sie 2013, 13:00

Witam

Kupiłem audi A6 2000r z silnikiem 2,8 i skrzynią multitronic (teoretycznie padniętą).
Na początku chciałem robić swap na manuala ale postanowiłem spróbować wskrzesić automat.
Mianowicie gdy jechałem do domu skrzynia szarpała, jak przełączyłem na ręczną zmianę biegu to było lepiej, ale nie dobrze, gdy stanąłem na światłach wyświetlacz biegów zaczął mrugać i audi już nie ruszyło, zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie silnika spowodowało ponowne ruszenie skrzyni.
No cóż, nie wiem od czego zacząć, macie może jakieś pomysły??

Krzysztof1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
Lokalizacja: Ahlen

Post autor: Krzysztof1972 » 15 sie 2013, 18:05

Na poczatek sprawdz bledy w skrzyni biegow

witek88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 22 cze 2013, 18:36
Lokalizacja: Łąg Pomorskie

Post autor: witek88 » 15 sie 2013, 20:44

Odczytałem błędy programem "Polski Vag" więc nie wiem czy w czymś to pomoże, w każdym razie przed wykasowaniem błędów były one następujące:
18181 - nieznany kod
17106 - czujnik prędkości wyjścia brak sygnału
18201 - nieznany kod
18173 - nieznany kod
17134 - zawór przełączający A -uszkodzenie
18149 - nieznany kod

Po wykasowaniu i przejechaniu kilku metrów wyświetliły się kody:

17106 - czujnik prędkości wyjścia brak sygnału
18201 - nieznany kod
18149 - nieznany kod

Krzysztof1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
Lokalizacja: Ahlen

Post autor: Krzysztof1972 » 15 sie 2013, 21:10

Bledy wskazuja na uszkodzenie sterownika ale takze na zla prace ukladu hydraulicznego skrzyni
Proponowalbym Ci zwrocic sie do Bart-S, mozesz go tez znalezc na forum a4 gdzie jest zalozycielem tematu Encyklopedia Multitronic

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 15 sie 2013, 21:20

Na pewno sterownik ale oprócz tego skrzynia też już do remontu. Mogę podjąć się naprawy ale aut mam "zabookowane" na następne 3 tygodnie... Jeśli jednak liczą się przede wszystkim koszty (tak jak wspomniałeś w pw) to rób swapa bo wyprostowanie tego co się dzieje pochłonie minimum tyle samo kasy (urok pierwszej wersji tej skrzyni).

[ Dodano: 2013-08-15, 21:23 ]
...jak coś potrzeba to dzwońcie (jestem w rozjazdach i przez następne 24h nie będę odpisywał na pw/posty/mejle) // 691 643 630

Jak tylko znajdę wolną chwilę (póki co się nie zapowiada <uoee> ) zrobię wam encyklopedię CVT dla A6 (podobny zbiór wiedzy jak na a4-klub, zasady eksploatacji, interwały serwisowe, wykaz modeli). Ale musicie dać mi trochę czasu ;)

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 15 sie 2013, 21:26

Bart-S pisze:Jak tylko znajdę wolną chwilę (póki co się nie zapowiada ) zrobię wam encyklopedię CVT dla A6 (podobny zbiór wiedzy jak na a4-klub, zasady eksploatacji, interwały serwisowe, wykaz modeli). Ale musicie dać mi trochę czasu
Będziemy wszyscy wielce wdzięczni <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

Krzysztof1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
Lokalizacja: Ahlen

Post autor: Krzysztof1972 » 15 sie 2013, 21:40

No to czekamy :)

witek88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 22 cze 2013, 18:36
Lokalizacja: Łąg Pomorskie

Post autor: witek88 » 15 sie 2013, 22:23

No wiadomo że się przyda.
A w związku z moją skrzynią to chyba czeka mnie przekładka na manuala :|

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 16 sie 2013, 01:33

Bart-S pisze:Jak tylko znajdę wolną chwilę (póki co się nie zapowiada <uoee> ) zrobię wam encyklopedię CVT dla A6 (podobny zbiór wiedzy jak na a4-klub, zasady eksploatacji, interwały serwisowe, wykaz modeli). Ale musicie dać mi trochę czasu ;)
... co byłoby bezcenne, bardzo pouczające, a zarazem z pewnością "oczyszczające" jeżeli chodzi o ten rodzaj skrzyni biegów <okok> :)

Krzysztof1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
Lokalizacja: Ahlen

Post autor: Krzysztof1972 » 16 sie 2013, 18:16

witek88 pisze:No wiadomo że się przyda.
A w związku z moją skrzynią to chyba czeka mnie przekładka na manuala :|
.
Nie taki diabel straszny jak go maluja :)

W opisie mam dalej multi ale w aucie juz manual .
Skrzynia nie psula sie i nic na to nie wskazywalo ale jestem czlowiekiem , ktory dmucha na zimne wiec przelozylem na manuala (auto mialo docelowo ciagnac przyczepe kempingowa a po przeczytyniu Encyklopedii Bartka juz wiedzialem ze lepiej tego autem z multi nie robic)
Szukalem auta powypadkowego jezdzacego i takie tez kupilem(700euro) robilem sam(pomagal mi syn) w sumie 30 godzin pracy
Dokladny opis co i jak znalazlem na forum a4 na ktorym jestem tez zameldowany
Wszystko zrobilem sam oprocz przekodowania sterownika silnika(w benzynowych niestety w wiekszosci przypadkow trzeba wymienic sterownik:( )
Silnik z rozbitka i wiele innych drobiazgow sprzedane .A takze, co najwazszniejsze, moje multi na ktore znalazlem juz kupca gdy skrzynia byla jeszcze w aucie .
Mozna tez zlecic taka operacje jakiejs firmie ale nigdy niema pewnosci co do koncowego efektu - znam jeden warsztat , ktory sie specjalizuje w takich przekladkach - u nich cena wynosila 3200 i mozna bylo zostawic skrzynie w rozliczeniu - info z marca tego roku

witek88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 22 cze 2013, 18:36
Lokalizacja: Łąg Pomorskie

Post autor: witek88 » 19 sie 2013, 23:23

Opisze całą sytuację tego samochodu ku przestrodze użytkownikom skrzyń automatycznych i multitronic.
Audi poszło niestety na części z kilku powodów
-uszkodzona skrzynia
-uszkodzony silnik (teoretycznie)
-auto nie było zarejestrowane w PL więc suma sumarum nie opłacało się wskrzeszać samochodu

A głównym powodem padnięcia skrzyni była chłodnica wody.
Chłodnica puściła i olej skrzyni mieszał się płynem chłodniczym, dlatego padła skrzynia a w zbiorniczku wyrównawczym był olej, błahostka a doprowadziła do końca życia samochodu.

Mam nadzieję że ta informacja się komuś przyda <radocha>

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 19 sie 2013, 23:25

Test na glikol rozwiał by wątpliwości ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja