Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6] 3.2 FSI - syf na zaworach

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 paź 2012, 08:49

cebo0650 pisze:Nie widze jak czyszczenie taka maszyna moze cos w naszym wypadku dac. Takie czyszczenie polega na tym ze przez wtryski pod cisnieniem podaje sie preparat czyszacy, ale w naszych silnika taki preparat nigdy by nie mial bezposredniego styku z zaworami.

Tak wyglada wtrysk w naszych silnikach: VIDEO
Nie tłumacz mi jak działa FSI.
Natomiast sam sobie wytłumacz jak działa JetClean Tronic f-my Liqui Moly i jakie ma proceduty, jaką chemię itd.
Jak znalazłeś film o FSI, to i o JCT też znajdziesz, obejrzyj, i wróć :)

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 17 paź 2012, 17:34

Zagór pisze:
0x4B25A pisze:
Zagór pisze:ÂŻadnego rozbierania, a o koszty, dowiem się i dam znać.

Moim zdaniem lepiej zrobić częściej, mniej syfu do rozpuszczenia.
Super <okok> Ale kolektor to musisz ściągnąć...
Czyszczenie maszyną tego nie wymaga, wjeżdżasz podpina auto pod urządzenie, odpala proces czyszczenia i już.
Nie wiem czy da radę tym endoskopem zajrzeć, bo to dość daleko, może da się obejrzeć choć zawory dwóch cylindry najbliższych przepustnicy, wtedy do zdjęcia tylko przepustnica, a jak chcesz obejrzeć wszystkie cylindry, no to trzeba kolektor zwalić :(

[ Dodano: 2012-10-15, 15:25 ]
coolmen77 pisze:zastanawiam się nad ym środkiem:
http://www.wynns.pl/top/do%20benzyny/23 ... 0POWER.php
Jakoś mi tylko jedno nie pasuje w opisie - rozpuszcza gumę, więc co się stanie z gumowymi elementami dolotu??, chyba że podasz go bezpośrednio za przepustnicę.
w instrukcji obsługi jest napisane, że środek dajesz za filtrem na przepustnice

nie ujrzysz żadnego z zaworu w 3.2 bez demontażu kolektora - przepustnica jest montowana bezpośrednio do kolektora i jej demontaż nic nie da
a co do maszynki Jet Clean Tronic to może mieć i tysiąc programów ale jak nie ma fizycznej możliwości podpięcia sprzętu, żeby wyczyścić układ dolotowy to można to kant pupy rozbić a w 3.2 fsi nie ma - chyba że środki czyszczące są podawane z powietrzem a w taki sposób to ja mogę sobie kupić środek w sprayu i zapłacę 5 - 6 razy mniej

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 paź 2012, 19:44

coolmen77 pisze:
Zagór pisze:
0x4B25A pisze: Super <okok> Ale kolektor to musisz ściągnąć...
Czyszczenie maszyną tego nie wymaga, wjeżdżasz podpina auto pod urządzenie, odpala proces czyszczenia i już.
Nie wiem czy da radę tym endoskopem zajrzeć, bo to dość daleko, może da się obejrzeć choć zawory dwóch cylindry najbliższych przepustnicy, wtedy do zdjęcia tylko przepustnica, a jak chcesz obejrzeć wszystkie cylindry, no to trzeba kolektor zwalić :(

[ Dodano: 2012-10-15, 15:25 ]
coolmen77 pisze:zastanawiam się nad ym środkiem:
http://www.wynns.pl/top/do%20benzyny/23 ... 0POWER.php
Jakoś mi tylko jedno nie pasuje w opisie - rozpuszcza gumę, więc co się stanie z gumowymi elementami dolotu??, chyba że podasz go bezpośrednio za przepustnicę.
w instrukcji obsługi jest napisane, że środek dajesz za filtrem na przepustnice

nie ujrzysz żadnego z zaworu w 3.2 bez demontażu kolektora - przepustnica jest montowana bezpośrednio do kolektora i jej demontaż nic nie da
a co do maszynki Jet Clean Tronic to może mieć i tysiąc programów ale jak nie ma fizycznej możliwości podpięcia sprzętu, żeby wyczyścić układ dolotowy to można to kant pupy rozbić a w 3.2 fsi nie ma - chyba że środki czyszczące są podawane z powietrzem a w taki sposób to ja mogę sobie kupić środek w sprayu i zapłacę 5 - 6 razy mniej
A niby w czym przepustnica ma mi przeszkodzić, to że jest na kolektorze to wiem.
Przepustnicę można uchylić ręką i wprowadzić endoskop :)

Co do czyszczenia sprayem - oczywiście że możesz, przecież ja Ci nie bronię, rób co chcesz, Twoje auto, Twój problem, ja takowego nie mam :)
1. Chemia dostępna w sklepie i ta dostarczana do agregatu, to dwie różne sprawy.
2. czas trwania i dozowanie jest realizowane przez jakąś tam aparaturę, ręcznie wlejesz spray do kolektora w 30 sek i dupa bladam silnik się zakrztusi, zgaśnie, albo i nie (bo będzie za bogata mieszanka) a może i stanie się coś gorszego, tam ten proces trwa kilkadziesiąt minut, więc jest czas żeby rozpuścić złogi olejowe z trzonka zaworu podając do kolektora w sposób kontrolowany konkretną ilość specyfiku.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 18 paź 2012, 17:30

jak ściągniesz przepustnicę to nic nie zobaczysz chyba że wygniesz endoskop na kształt kolektora
jak podważysz kolektor to w zasadzie musisz go ściągnąć całkowicie bo uszczelki pod nim są jednorazowe
dla zobrazowania luknij sobie na zdjęcia bo chyba nie dokładnie wiesz jak zbudowany jest kolektor w 3.2
Załączniki
dolot.jpg
2695588847.jpg

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 19 paź 2012, 09:10

coolmen77 pisze:jak ściągniesz przepustnicę to nic nie zobaczysz chyba że wygniesz endoskop na kształt kolektora
jak podważysz kolektor to w zasadzie musisz go ściągnąć całkowicie bo uszczelki pod nim są jednorazowe
dla zobrazowania luknij sobie na zdjęcia bo chyba nie dokładnie wiesz jak zbudowany jest kolektor w 3.2
Kolego - kolektor nie rózni się specjalnie od tego zamontowanego a moim aucie, więc spokojnie, w 3.2 FSI ameryki nie odkryli ;)

Natomiast co do endoskopu technicznego - to sobie ZOBACZ jak takie urządzenie wygląda, bo mam wrażenie kopania się z koniem ;)

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 01 lis 2012, 11:11

wiem kolego jak wygląda endoskop i jak wygląda mój silnik z kolektorem dolotowym włącznie
więc zamiast kopać się z koniem kup se 3.2 fsi i sprawdź jak jest zbudowany
widzę, że w każdym temacie choć nie masz racji twoje musi być na górze ;p

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 01 lis 2012, 11:46

coolmen77 pisze:wiem kolego jak wygląda endoskop i jak wygląda mój silnik z kolektorem dolotowym włącznie
więc zamiast kopać się z koniem kup se 3.2 fsi i sprawdź jak jest zbudowany
widzę, że w każdym temacie choć nie masz racji twoje musi być na górze ;p
Coż może zdjęcia wykonane endoskopem Cię, przekonają bo widzę że twardy z ciebie zawodnik ;)
http://forum.rs246.com/viewtopic.php?t=81076&start=105

Liczę, że dowiedziesz mi że w każdym temacie nie mam racji i moje musi być na wierzchu.
Jak również odniesiesz się do fotek zaworów - czyżbyś nie miał racji, a twoje musi być na górze?

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 01 lis 2012, 12:24

to jest kolektor silnik rs4, który ma kolektor również inaczej zabudowany niż 3.2
ale kolektro to dla ciebie kolektor...
zresztą zdjęcia są (moim zdaniem) wykonane przy uniesionym kolektorze a nie przez przepustnice
Załączniki
kolektor rs4-1.jpg
kolektor rs4-11.jpg
kolektor rs4.jpg

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 01 lis 2012, 13:17

coolmen77 pisze:to jest kolektor silnik rs4, który ma kolektor również inaczej zabudowany niż 3.2
ale kolektro to dla ciebie kolektor...
zresztą zdjęcia są (moim zdaniem) wykonane przy uniesionym kolektorze a nie przez przepustnice
Twoje zdanie, pewnie masz rację, że to kolektor od RS4, tyle że to nic nie zmienia :)
Jak każdy kolektor, w każdym silniku, jest zbudowany tak, że od przeputnicy, jest przynajmniej jedna droga do zaworów ssących :) I typ auta, budowa, materiał, z jakiego jest wykonany kolektor, nie ma żadnego znaczenia, jedynym ograniczeniem jest długość sondy enoskopu, ale to nie jest żaden problem, można z tego zrobić węża na 10m długiego :)

Nie wiem o co walczysz, człowiekowi są w stanie od tyłu sprawdzić co jadł na śniadanie, a Ty z uporem maniaka twierdzisz że w aucie się nie da - trudno zdejmuj sobie kolektor, ja ci nie bronie :)

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 01 lis 2012, 13:58

twierdzę, że raczej jest wysoce utrudnione w 3.2 fsi ze względu na budowę kolektora
zdjęcie kolektora zajęło mi pierwszy raz około 15 minut
twoim tokiem myślenia równie dobrze możesz sprawdzać nagar przez wylot - przecież technicznie też możliwe tylko poco
dyskusja raczej nie wnosząca nić do tematu więc peace <luzik>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 01 lis 2012, 14:04

coolmen77 pisze:twierdzę, że raczej jest wysoce utrudnione w 3.2 fsi ze względu na budowę kolektora
zdjęcie kolektora zajęło mi pierwszy raz około 15 minut
twoim tokiem myślenia równie dobrze możesz sprawdzać nagar przez wylot - przecież technicznie też możliwe tylko poco
dyskusja raczej nie wnosząca nić do tematu więc peace <luzik>
Skoro to tylko 15min, to chyba rzeczywiście szkoda czasu na gimnastykę, bo do przepustnicy też trochę rozbierania jest - więc chyba rzeczywiście pozostaje <peace> i <piwo>

Gerwaziak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 13 mar 2011, 12:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gerwaziak » 29 lip 2013, 10:08

Pozwolę sobie odkopać temat. Widzę, że jest tu kilku posiadaczy 3.2 FSi więc zapytam:
- kto póbował czyścić nagar,
- przy jakim przebiegu,
- z jakimi rezultatami,
- z jakim kosztem się to wiąże?

ZIEMBA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 18 mar 2013, 18:50
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: ZIEMBA » 15 sie 2013, 13:30

Gerwaziak pisze:Pozwolę sobie odkopać temat. Widzę, że jest tu kilku posiadaczy 3.2 FSi więc zapytam:
- kto póbował czyścić nagar,
- przy jakim przebiegu,
- z jakimi rezultatami,
- z jakim kosztem się to wiąże?
Poczytałem troche na forum i postanowiłem, że sprawdze jak to u mnie wyglada. Przebieg 300tys ale nie było tak zle, troche nalotu i to wszystko. Przy okazji czyszczona przepustnica. Róznic po zabiegu żadnych nie ma bo nie było w sumie co czyścić. Wymieniłem też rozrząd ale bardziej profilaktycznie niż z konkretnego powodu. Olej wymieniany co 10tys i jak narazie po 300tys wszystko działa bez zarzutu :) Był mały problem z czujnikiem wałko rozrządu ale to była pierdoła z winy mechanika, opisałem to na forum. Także ja na motor 3,2fsi złego słowa nie powiem. Załuje tylko, że nie kupiłem 4,2 :]

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 15 sie 2013, 15:13

ZIEMBA pisze:Wymieniłem też rozrząd
W takim razie, wymieniłeś kluczowy i jeden z droższych elementów, który potrafi sprawiać problemy <okok> Pozostał jeszcze kolektor (klapki), no i ten nagar. Dobrze wiedzieć, że przy 300kkm, nie był taki duży...

platinium
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 01 paź 2013, 21:50
Lokalizacja: sulejówek

Post autor: platinium » 02 paź 2013, 21:15

platinium pisze:kolego jak piszesz ze przy 300 tys nie było co czyścic to raczej juz wcześniej ktoś to robił.

dziś czyściłem u siebie przy przebiegu 250 tys i miałem co robic, ale poszło dosyć łatwo jak użyłem środka do usuwania powłok lakierniczych cały syf dosłownie sie rozpuszczał.

jesli ktoś z moich okolic potrzebuje pomocy przy czyszczeniu to służe pomoca.

całkowity czas czyszczenia to 2,5 h - wiec chyba poszło sprawnie
witam

jak by coś to post wyżej pisałem ja bo coś mi sie stało z kontem ze musiałem sie rejestrować

piszę dlatego bo ktoś z forumowiczów pisał PW i niestety nie zdażyłem jej odczytac wiec jak coś to proszę o jeszcze jedną

pozdro
Ostatnio zmieniony 02 paź 2013, 21:20 przez platinium, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja