Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] Mocne dymienie przy dodaniu gazu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Mariusz777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 15 lip 2012, 10:09
Lokalizacja: Wizna

[ AKN 2.5 150 KM] Mocne dymienie przy dodaniu gazu

Post autor: Mariusz777 » 09 sie 2013, 21:53

Witam. Koledzy potrzebuję pomocy miałem uszkodzony przepływomierz dla auta brakowało mocy dziś kupiłem izamontowałem nowy pierburga autko idzie jak złe lecz gdy mocniej wcisne gaz to pojawia się za mną chmura spalin gdzie przed wymianą tego nie było. Przypomne ze auto naprawde super przyśpiesza i wogóle brak błędów na silniku sprawdzone Vag'iem. Proszę o jakąś podpowiedÂź lub coś... z góry dziękuje. a i spaliny nie pojawiaja sie przez moment tylko przez cały czas gdy trzymam mocno gaz...

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 09 sie 2013, 22:18

To jest normalne wg mnie... byle nie kopciło na niebiesko. Na czarno jak kopci to nie ma co się martwić...No chyba że jesteś eco-zielony.

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 09 sie 2013, 22:26

Albo dziura w dolocie wtedy przepływka mierzy daną ilość powietrza, komp wylicza dawkę paliwa a po drodze część tego powietrza ucieka i mamy zbyt bogatą mieszankę co objawia się dymieniem na czarno. Czarny bąk po wciśnięciu ok ale kolega pisze że kopci cały czas gdy gaz wciśnięty.

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 09 sie 2013, 22:33

No może i tak...ale dziury w dolocie to zazwyczaj zasysają chyba powietrze dodatkowe i w drugą stronę może to działać .. Tak mi się zdaje ale 100% pewności nie mam. Jeszcze ten EGR na myśl przychodzi. Ja sam muszę go przeczyścić bo u mnie znowu muli się auto i wogóle nie kopci jak dam buta a trochę powinno.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 09 sie 2013, 22:47

MIKU, Nieszczelności za turbo - utrata części zmierzonego już powietrza - mieszanina za bogata i to może być przyczyną kopcenia na czarno

Nieszczelności przed turbo - przybywanie nie zmierzonego powietrza - mieszanina za uboga
Dlatego mówiąc o nieszczelnościach w dolocie należy dodać o której części dolotu się mówi - przed czy za sprężarką <okok>
Dodatkowo nieszczelności w instalacji podciśnienia również zasysają powietrze - mieszanina za uboga


Kolego Mariusz777, musisz zrobić logi dynamiczne - za taki stan rzeczy może odpowiadać jedna z wielu rzeczy - na przykład nie wspomniane jeszcze lejące wtryski. Co jest zabójcze dla tłoków :|

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 09 sie 2013, 22:59

No ja miałem na myśli część dolotu między turbo a kolektorem ssącym. Specjalistą nie jestem ale z tego co się słyszy te nieszczelności sa dużo częstsze i pokrywaja się z objawami. Ja bym przejrzał szczególnie gumowe węże czy niema pęknięć i czy paski wszystkie trzymają. A skoro samochód jest żwawy to nieszczelnośc może być niewielka

maestro100

Post autor: maestro100 » 10 sie 2013, 10:38

Samochód jest żwawy bo jest zalewany paliwem w nadmiernej ilości. Mogę się mylić, ale skoro wcześniej przed wymianą MAF-a takiego stanu nie było, to wina leży po stronie nowego Pierburga który źle mierzy przepływ powietrza (zawyża). Log 003D powinien rozwiązać temat.
tomekkk1 pisze:Dodatkowo nieszczelności w instalacji podciśnienia również zasysają powietrze - mieszanina za uboga
To są dwa oddzielne obiegi- proszę ich ze sobą nie łączyć <figielek>.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 10 sie 2013, 13:48

maestro100 pisze:
tomekkk1 pisze:Dodatkowo nieszczelności w instalacji podciśnienia również zasysają powietrze - mieszanina za uboga
To są dwa oddzielne obiegi- proszę ich ze sobą nie łączyć <figielek>.
Tak mówisz ?? To co u Ciebie steruje Turbiną, czy zaworem wykonawczym DV, który jest w tym drugim obiegu ?? Jak najbardziej mają wiele wspólnego ze sobą i mogą być odpowiedzialne za zbyt ubogą mieszankę (too lean) :p
Z tym, że jak wspomniałem powyżej - kolega Mariusz777 ma problem z za bogatą mieszanką - czyli albo dolotem za turbo, albo wtryskami czy kłamiącym MAF-em - o którym wspomniałeś. Więc nie podejrzewamy układu podciśnienia, u niego <okok>
Tylko logi, albo dalsze wróżenie :)


maestro100

Post autor: maestro100 » 10 sie 2013, 16:56

tomekkk1 pisze: To co u Ciebie steruje Turbiną, czy zaworem wykonawczym DV
tomekkk1, to jest Diesel a nie Benzin :p .

Mariusz777, z logów nic złego nie widać.
Martwi mnie tylko jedno- jak je wykonałeś? Poczytaj o logowaniu dynamicznym.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 10 sie 2013, 19:43

maestro100 pisze:
tomekkk1 pisze: To co u Ciebie steruje Turbiną, czy zaworem wykonawczym DV
tomekkk1, to jest Diesel a nie Benzin :p .
Hehe, sorki - równolegle pisałem w temacie z 1.8T na tapecie - poleciałem z rozpędu <lol>

maestro100

Post autor: maestro100 » 10 sie 2013, 20:35

tomekkk1 pisze: poleciałem z rozpędu
Tak myślałem <lol> .
Ostatnio wszędzie Cię pełno ;) . pzdr.

Mariusz777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 15 lip 2012, 10:09
Lokalizacja: Wizna

Post autor: Mariusz777 » 12 sie 2013, 07:17

wczoraj odpiąłem na chwile przepływke na mocy dużo nie straciłem znikoma różnica ale za to auto przestało dymic po ponownym podłączeniu przepływki znowu zaczęła kopcic na czarno... Dziś postaram się wrzucić nowe logi mam nadzieję ze czytelniejsze i lepiej wykonane poczytałem troszke :)

[ Dodano: 2013-08-13, 14:49 ]
oto nowe logi proszę o interpretacje...
http://vaglog.rtnet.pl/mariusz.trzaska6_138430.html
http://vaglog.rtnet.pl/mariusz.trzaska6_138431.html
http://vaglog.rtnet.pl/mariusz.trzaska6_138432.html

maestro100

Post autor: maestro100 » 14 sie 2013, 14:06

Mariusz777, tak jak pisałem wcześniej- MAF zawyża. Wymień go tam gdzie kupiłeś na inny, albo poszukaj Boscha.
Z przeładowaniem turbo na razie nic nie rób. Po wymianie MAF-a na sprawny podejrzewam że wszystko wróci do normy. pzdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja