Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 C4 2.5 TDI 140KM Quattro 1997

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
grembol7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2013, 08:53
Lokalizacja: Śląsk/Opolskie

Audi A6 C4 2.5 TDI 140KM Quattro 1997

Post autor: grembol7 » 17 kwie 2013, 00:06

Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem zielonego Audi A6 C4 1997 2.5TDI

- napęd Quattro
- ogrzewanie postojowe Webasto
- 4 elektryczne szyby
- szklany elektryczny szyberdach Webasto
- dokładany tempomat
- dokładany komputer pokładowy
- dokładany autocheck
- dokładany rejestrator z lokalizacją GPS
- przyciemnione szyby

SILNIK: AEL
SKRZYNIA: DPJ
TY?: CKF
KOLOR: LZ6U

X4A = national sales program Austria
B0B = component parts set, complying with vehicle type for Austria, various parts
C1A = alloy wheels 6J x 15
G0L = six-speed manual transmission for four-wheel drive vehicle
H6S = tires 195/65 R 15 V
J1A = battery 380 A (64 Ah)
M49 = 5-cylinder turbo diesel engine 2.5 L/103 kW with MVEG 2, base engine is T4E
Q1A = standard front seats
1BA = standard suspension/shock absorption
1AH = electronic differential lock (EDL)
1G3 = alloy spare wheel with original equipment tires
2PG = steering wheel
1N1 = power steering
3AF = outer right rear view mirror: convex, powered, heated
3BS = outer left rear view mirror: non-spherical, powered, heated
T4E = components for, base engine, unit 046.B
3S2 = black roof rails
4VE = two 3-point seat belts and one static lap belt in third row of seats
0G1 = gearshift lever
8AV = without radio, with loudspeaker connections
8AV = without radio, with loudspeaker connections
8GL = alternator 120A
8FA = without second battery
8RM = eight loudspeakers (passive)
1KD = disc brakes, rear
1LB = disc brakes, front
3FE = electric slide/tilt sunroof with sun screen/sunblind
3YB = door pockets, front
1BA = standard suspension/shock absorption

Obrazek

Autko dostałem trochę zaniedbane ale od kilku miesięcy usilnie doprowadzam je do stanu używalności...
EDIT: Ostatnio na trasie przy ekonomicznej je?dzie spalanie mi wyszło 5,95l/100km (54,3l tankowane na 915km)

Obrazek

Zrobiłem już:

- Naprawiona pompa podciśnienia - zaworek się popsuł (1h)
- Wymiana spalonych żarówek - między innymi w zegarach (2h)
- Nowe migacze z przodu (1h)
- ?wiatła wstecznego już działają - przecięty kabel za silnikiem (3h)
- Zregenerowana wiązka kabli idąca do klapy tylnej (2h)
- Poprawione zimne luty w klimatroniku (2h)
- Wymieniona przednia szyba na nową. no i nowe wycieraczki 400zł ale warto
- Tylna kanapa zabezpieczona przed iskrzeniem z akumulatora (15min)
- Nowy akumulator (30min)
- Nowa pompka tylnego spryskiwacza i nowy mechanizm wycierczki (1,5h)
- Przymocowana latająca osłona ostatniego tłumika (30min)
- Lekkie zaprawki lakiernicze - na masce szczególnie z przodu jest masa wyszczerbień w lakierze (3h)
- Cięgło z wewnętrznej klamki kierowcy z powrotem zahaczone (30min)
- Przepłukana nagrzewnica bo była zamulona - grzeje teraz 5 razy lepiej :D (3h)
- Nowa antena do radia i CB w jednym - nie ma super osiągów ale w wyglądzie praktycznie nie różni się od zwykłej anteny (3h)
- Oryginalny centralny zamek sterowany z pilota dodatkowym modułem (3h)

Obrazek

- radio CB (1h)
- Hamulec ręczny działa już że aż miło! :) (15h)

D?wignia (zaczep) linki przy zacisku
Obrazek

Dojście do tej regulacji praktycznie zerowe. Nawet ręki nie szło za bardzo wcisnąć.
Obrazek

Obrazek

- ogrzewanie postojowe WEBASTO naprawione (15h)
- Dwa uszkodzone paski na tylnej szybie pomyślnie poklejone i ładnie grzeją :) (30min)
- Szyberdach naprawiony (oryginalny szklany firmy webasto) - ?le ustawiony był i trzeba było go wyczyścić, jak na razie chodzi ładnie (8h)
- WEBASTO zamontowane i działa :D (10h)
- Wyczyszczenie i przesmarowanie wkładki stacyjki - stacyjka wymieniona na inną bo stara się zepsuła całkiem - poza tym stacyjka jest nierozbieralna bo pętla z immo jest niezdejmowalna :( (5h)
- Czasami się kontrolka z hamulców zaświeci ale potem sama zgaśnie itd... klocki i tarcze są w dobrym stanie więc pewnie kabelki coś nie stykają czasami (30min)
- Zamówiłem już folie na szyby. Chcę przyciemnić szyby tylnych drzwi, boczne szyby bagażnika i tylną z klapy bagażnika
- Wymiana gałek w układzie kierowniczym
- ?ożysko prawy i lewy przód
- Przegub prawy przód
- rozrząd - paski i nowa pompa wody

Obrazek

- poprawić kąt wtrysku by lepiej palił na letnio
- Głośnik w lewych tylnych drzwiach przerywa (1h)
- Pranie tapicerki i czyszczenie autka na błysk ale to jak skończę wszystko (3h)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

- zbieżność zrobiona
- wymienione żarówki na OSRAM NIGHT BRAKER (4szt H1) (20min)
- Generalne czyszczenie i ustawienie reflektorów przednich - jeden świeci odrobinkę za bardzo w lewo (8h)
- konserwacja nadkoli i podwozia przed zimą (podwozie jest ok tylko małe poprawki w okolicach miejsc do podnoszenia lewarkiem) - zakonserwowane :D (20-30h)
- włącznik szyberdachu działa jak powinien ale klimatronik uchyla czasami szyberdach (30min)
- wymienione tarcze i klocki i zregenerowane zaciski :)

Zacisk po wyszyszczeniu i pomalowaniu farbą do 800C
Obrazek

Zaciski poskładane gotowe do przykręcania (wiem wiem... odpowietrzniki są w złych dziurach :P )
Obrazek

Tym ustrojstwem wciskałem sprężynę i zakładałem "seger"
Obrazek

Zamontowane już zaciski
Obrazek

- manetki do tempomatu i AC/BC
- zegary z AC/BC

Obrazek

Obrazek

- ponowny montaż orzewania postojowego - zrobione, nie obeszło się bez małej modyfikacji instalacji elektrycznej
- Odnowienie felg stalowych - odpuściłem i kupiłem kołpaki w biedronce po 6.99zł sztuka
- uszczelkę drzwi kierowcy wymieniłem na inną używaną ale trochę bardziej wyrobioną i żałuje roboty bo może i wygląda ładniej ale nie trzyma tak fajnie drzwi - chyba dam z powrotem tą co była przyjarana fajkami ale dobrze drzwi trzymała




POZOSTA?O DO ZROBIENIA:
- W lewym tylnym zawieszeniu coś trzeszczy (w prawym też troszkę coś się czasami odzywa). Z tego co się orientowałem to chyba jakiś wahacz do wymiany ale pewności nie mam
- Sterowanie webasta z trzeciego kanału z pilota - potrzebny do tego jest przeka?nik bistabilny - już go kupiłem :) 40zł dokładnie taki jaki potrzebny :)
- dopasowanie wkładek zamków do nowego kluczyka stacyjki i za jedną robotą konserwacja zamków
- wymiana zawiasów drzwi kierowcy i pasażera (zawiasy mam)
- czyszczenie EGR i kolektora
- dorobienie jednej śrubki od relingów
- wymiana nagrzewnicy
- wymiana osłony ścianki między nogami kierowcy i pasażera
- wymiana pedału gazu
- naprawa lub wymiana fotela kierowcy
- naprawa piszczącego nadmuchu
- poprawki lakiernicze
- montaż świateł do jazdy dziennej

WA?NE I PRZYDATNE RZECZY:

# 00?xx - Państwo produkcji

W pytajnik wstawiamy odpowiednią wartość

-0 = Reszta świata (RoW)
-1 = Nie Ameryka (NAR)
-2 = Japonia (JP)

# 00x?x: Silnik (Cylindry)

* 4 = 4-cylindrowy silnik
* 5 = 5-cylindrowy silnik
* 6 = 6-cylindrowy silnik
* 8 = 8-cylindrowy silnik

# 00xx?: Auto & Silnik (Typ)

* 0 = Benzynowy silnik , po lewej stronie kierownica (LHD)
* 1 = Benzynowy silnik , po prawej stronie kierownica (RHD)
* 3 = Diesel , po lewej stronie kierownica (LHD)
* 4 = Diesel , po prawej stronie kierownica (RHD)

Nastawy Podstawowe /Basic settings
Przed wykonaniem nastaw robimy skan, jeżeli pojawią się błędy kasujemy je i sprawdzamy ponownie czy powróciły jeśli tak usterki muszą zostać naprawione.
UWAGA jest to warunek konieczny aby wykonać nastawy podstawowe.
Przyczyny błędów muszą fizycznie zostać usunięte/ naprawione.
Brak zapisanych błędów w sterowniku.

Uruchamiamy silnik, kllimatyzację ustawiamy w tryb AUTO:
Wchodzimy w 04 - Basic Settings
Potwierdzamy
Wpisujemy numer grupy 001i klikamy [Go]
Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz.
Wszystkie silniczki sterowania klap przejadą sobie od jednego końca do drugiego,w celu ustalenia pozycji krańcowych.

Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0).
Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się.

Jeszcze raz dla pewności sprawdzamy czy nie pojawiły się błędy i kończymy pracę VAG-a.

Od tej chwili możemy cieszyć się ponownie prawidłową pracą naszej automatycznej klimatyzacji.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2014, 20:36 przez grembol7, łącznie zmieniany 38 razy.

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 13 maja 2013, 14:48

No to ciekawy egzemplarz Ci sie trafil, z checia zobacze fotki

1. Naprawa zupełnie niedziałającego hamulca ręcznego (prawy tył trochę trzyma i się grzeje po zaciągnięciu i spuszczeniu ręcznego) - ! jeśli ktoś już robił takie coś proszę o kontakt !
Rozbierz zacisk hamulcowy, przeczysc i przesmaruj prowadniczki, sprawdz w jakim stanie sa linki ham. recznego zwlaszcza czy odbijaja.


2. W lewym tylnym zawieszeniu coś trzeszczy. Z tego co się orientowałem to chyba jakiś wahacz do wymiany ale pewności nie mam
Na bank wahacz pochylenia tylnego koła do wymiany. Popsikaj po nim wd-40 powinno na chwile przestac.
Do kupienia w kazdym dobrym sklepie nr lemfordera prawego 10061 02, lewy 10060 02.
Inne rzeczy co zrobiles to raczej eksploatacja, jezdzisz to naprawiasz.
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

grembol7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2013, 08:53
Lokalizacja: Śląsk/Opolskie

Post autor: grembol7 » 24 maja 2013, 08:51

Kliku pisze: 1. Naprawa zupełnie niedziałającego hamulca ręcznego (prawy tył trochę trzyma i się grzeje po zaciągnięciu i spuszczeniu ręcznego) - ! jeśli ktoś już robił takie coś proszę o kontakt !
Rozbierz zacisk hamulcowy, przeczysc i przesmaruj prowadniczki, sprawdz w jakim stanie sa linki ham. recznego zwlaszcza czy odbijaja.
Zaciski w pełni zregenerowane: odmalowane, wyczyszczone, nasmarowane z nowymi gumkami i uszczelkami itd... Linki też wymienione na nowe i ręczny chodzi bardzo ładnie :)

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 03 cze 2013, 23:03

Kliku pisze:2. W lewym tylnym zawieszeniu coś trzeszczy. Z tego co się orientowałem to chyba jakiś wahacz do wymiany ale pewności nie mam
Na bank wahacz pochylenia tylnego koła do wymiany. Popsikaj po nim wd-40 powinno na chwile przestac.
Do kupienia w kazdym dobrym sklepie nr lemfordera prawego 10061 02, lewy 10060 02.
polecam z meyla HD ;) będziesz zadowolony z ceny jak i jakości wykonania ;)
Obrazek

grembol7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2013, 08:53
Lokalizacja: Śląsk/Opolskie

Post autor: grembol7 » 28 lip 2013, 10:11

wracając do wahaczy teraz nic nie trzeszczy - tylko w okresie zimowym coś trzeszczało

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 07 sie 2013, 14:33

na ostatniej trasie 925 km moj AEL spalil 5,8 jadac caly czas do 140km/h, w kilku momentach przyspieszajac do 180 km. Az sam sie zdziwilem <radocha>
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga