- napęd Quattro
- ogrzewanie postojowe Webasto
- 4 elektryczne szyby
- szklany elektryczny szyberdach Webasto
- dokładany tempomat
- dokładany komputer pokładowy
- dokładany autocheck
- dokładany rejestrator z lokalizacją GPS
- przyciemnione szyby
SILNIK: AEL
SKRZYNIA: DPJ
TY?: CKF
KOLOR: LZ6U
X4A = national sales program Austria
B0B = component parts set, complying with vehicle type for Austria, various parts
C1A = alloy wheels 6J x 15
G0L = six-speed manual transmission for four-wheel drive vehicle
H6S = tires 195/65 R 15 V
J1A = battery 380 A (64 Ah)
M49 = 5-cylinder turbo diesel engine 2.5 L/103 kW with MVEG 2, base engine is T4E
Q1A = standard front seats
1BA = standard suspension/shock absorption
1AH = electronic differential lock (EDL)
1G3 = alloy spare wheel with original equipment tires
2PG = steering wheel
1N1 = power steering
3AF = outer right rear view mirror: convex, powered, heated
3BS = outer left rear view mirror: non-spherical, powered, heated
T4E = components for, base engine, unit 046.B
3S2 = black roof rails
4VE = two 3-point seat belts and one static lap belt in third row of seats
0G1 = gearshift lever
8AV = without radio, with loudspeaker connections
8AV = without radio, with loudspeaker connections
8GL = alternator 120A
8FA = without second battery
8RM = eight loudspeakers (passive)
1KD = disc brakes, rear
1LB = disc brakes, front
3FE = electric slide/tilt sunroof with sun screen/sunblind
3YB = door pockets, front
1BA = standard suspension/shock absorption
Autko dostałem trochę zaniedbane ale od kilku miesięcy usilnie doprowadzam je do stanu używalności...
EDIT: Ostatnio na trasie przy ekonomicznej je?dzie spalanie mi wyszło 5,95l/100km (54,3l tankowane na 915km)
Zrobiłem już:
- Naprawiona pompa podciśnienia - zaworek się popsuł (1h)
- Wymiana spalonych żarówek - między innymi w zegarach (2h)
- Nowe migacze z przodu (1h)
- ?wiatła wstecznego już działają - przecięty kabel za silnikiem (3h)
- Zregenerowana wiązka kabli idąca do klapy tylnej (2h)
- Poprawione zimne luty w klimatroniku (2h)
- Wymieniona przednia szyba na nową. no i nowe wycieraczki 400zł ale warto
- Tylna kanapa zabezpieczona przed iskrzeniem z akumulatora (15min)
- Nowy akumulator (30min)
- Nowa pompka tylnego spryskiwacza i nowy mechanizm wycierczki (1,5h)
- Przymocowana latająca osłona ostatniego tłumika (30min)
- Lekkie zaprawki lakiernicze - na masce szczególnie z przodu jest masa wyszczerbień w lakierze (3h)
- Cięgło z wewnętrznej klamki kierowcy z powrotem zahaczone (30min)
- Przepłukana nagrzewnica bo była zamulona - grzeje teraz 5 razy lepiej :D (3h)
- Nowa antena do radia i CB w jednym - nie ma super osiągów ale w wyglądzie praktycznie nie różni się od zwykłej anteny (3h)
- Oryginalny centralny zamek sterowany z pilota dodatkowym modułem (3h)
- radio CB (1h)
- Hamulec ręczny działa już że aż miło!

D?wignia (zaczep) linki przy zacisku
Dojście do tej regulacji praktycznie zerowe. Nawet ręki nie szło za bardzo wcisnąć.
- ogrzewanie postojowe WEBASTO naprawione (15h)
- Dwa uszkodzone paski na tylnej szybie pomyślnie poklejone i ładnie grzeją

- Szyberdach naprawiony (oryginalny szklany firmy webasto) - ?le ustawiony był i trzeba było go wyczyścić, jak na razie chodzi ładnie (8h)
- WEBASTO zamontowane i działa :D (10h)
- Wyczyszczenie i przesmarowanie wkładki stacyjki - stacyjka wymieniona na inną bo stara się zepsuła całkiem - poza tym stacyjka jest nierozbieralna bo pętla z immo jest niezdejmowalna

- Czasami się kontrolka z hamulców zaświeci ale potem sama zgaśnie itd... klocki i tarcze są w dobrym stanie więc pewnie kabelki coś nie stykają czasami (30min)
- Zamówiłem już folie na szyby. Chcę przyciemnić szyby tylnych drzwi, boczne szyby bagażnika i tylną z klapy bagażnika
- Wymiana gałek w układzie kierowniczym
- ?ożysko prawy i lewy przód
- Przegub prawy przód
- rozrząd - paski i nowa pompa wody
- poprawić kąt wtrysku by lepiej palił na letnio
- Głośnik w lewych tylnych drzwiach przerywa (1h)
- Pranie tapicerki i czyszczenie autka na błysk ale to jak skończę wszystko (3h)
- zbieżność zrobiona
- wymienione żarówki na OSRAM NIGHT BRAKER (4szt H1) (20min)
- Generalne czyszczenie i ustawienie reflektorów przednich - jeden świeci odrobinkę za bardzo w lewo (8h)
- konserwacja nadkoli i podwozia przed zimą (podwozie jest ok tylko małe poprawki w okolicach miejsc do podnoszenia lewarkiem) - zakonserwowane :D (20-30h)
- włącznik szyberdachu działa jak powinien ale klimatronik uchyla czasami szyberdach (30min)
- wymienione tarcze i klocki i zregenerowane zaciski

Zacisk po wyszyszczeniu i pomalowaniu farbą do 800C
Zaciski poskładane gotowe do przykręcania (wiem wiem... odpowietrzniki są w złych dziurach :P )
Tym ustrojstwem wciskałem sprężynę i zakładałem "seger"
Zamontowane już zaciski
- manetki do tempomatu i AC/BC
- zegary z AC/BC
- ponowny montaż orzewania postojowego - zrobione, nie obeszło się bez małej modyfikacji instalacji elektrycznej
- Odnowienie felg stalowych - odpuściłem i kupiłem kołpaki w biedronce po 6.99zł sztuka
- uszczelkę drzwi kierowcy wymieniłem na inną używaną ale trochę bardziej wyrobioną i żałuje roboty bo może i wygląda ładniej ale nie trzyma tak fajnie drzwi - chyba dam z powrotem tą co była przyjarana fajkami ale dobrze drzwi trzymała
POZOSTA?O DO ZROBIENIA:
- W lewym tylnym zawieszeniu coś trzeszczy (w prawym też troszkę coś się czasami odzywa). Z tego co się orientowałem to chyba jakiś wahacz do wymiany ale pewności nie mam
- Sterowanie webasta z trzeciego kanału z pilota - potrzebny do tego jest przeka?nik bistabilny - już go kupiłem


- dopasowanie wkładek zamków do nowego kluczyka stacyjki i za jedną robotą konserwacja zamków
- wymiana zawiasów drzwi kierowcy i pasażera (zawiasy mam)
- czyszczenie EGR i kolektora
- dorobienie jednej śrubki od relingów
- wymiana nagrzewnicy
- wymiana osłony ścianki między nogami kierowcy i pasażera
- wymiana pedału gazu
- naprawa lub wymiana fotela kierowcy
- naprawa piszczącego nadmuchu
- poprawki lakiernicze
- montaż świateł do jazdy dziennej
WA?NE I PRZYDATNE RZECZY:
# 00?xx - Państwo produkcji
W pytajnik wstawiamy odpowiednią wartość
-0 = Reszta świata (RoW)
-1 = Nie Ameryka (NAR)
-2 = Japonia (JP)
# 00x?x: Silnik (Cylindry)
* 4 = 4-cylindrowy silnik
* 5 = 5-cylindrowy silnik
* 6 = 6-cylindrowy silnik
* 8 = 8-cylindrowy silnik
# 00xx?: Auto & Silnik (Typ)
* 0 = Benzynowy silnik , po lewej stronie kierownica (LHD)
* 1 = Benzynowy silnik , po prawej stronie kierownica (RHD)
* 3 = Diesel , po lewej stronie kierownica (LHD)
* 4 = Diesel , po prawej stronie kierownica (RHD)
Nastawy Podstawowe /Basic settings
Przed wykonaniem nastaw robimy skan, jeżeli pojawią się błędy kasujemy je i sprawdzamy ponownie czy powróciły jeśli tak usterki muszą zostać naprawione.
UWAGA jest to warunek konieczny aby wykonać nastawy podstawowe.
Przyczyny błędów muszą fizycznie zostać usunięte/ naprawione.
Brak zapisanych błędów w sterowniku.
Uruchamiamy silnik, kllimatyzację ustawiamy w tryb AUTO:
Wchodzimy w 04 - Basic Settings
Potwierdzamy
Wpisujemy numer grupy 001i klikamy [Go]
Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz.
Wszystkie silniczki sterowania klap przejadą sobie od jednego końca do drugiego,w celu ustalenia pozycji krańcowych.
Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0).
Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się.
Jeszcze raz dla pewności sprawdzamy czy nie pojawiły się błędy i kończymy pracę VAG-a.
Od tej chwili możemy cieszyć się ponownie prawidłową pracą naszej automatycznej klimatyzacji.