Witam,
mam problem - po przekręceniu kluczyka zapalają się światła cofania oraz uruchamia się parktronik.
Odłączyłem jakąś kostkę od skrzyni - była tylko jedna pod samochodem od strony kierowcy, innej nie widziałem.
Odłączenie kostki nic nie zmieniło.
Możecie mnie jakoś nakierować gdzie szukać przyczyny awarii?
Dane auta:
Audi a6 c5 sedan po lifcie skrzynia manual 6biegowa 2001 silnik AVF.
Załączam również informacje jakie pokazuje VAG. Ps. komunikat odnośnie Park Asist jest mi znany - mam od dawna zepsuty czujnik cofania tylny po stronie pasażera.
JEDYNE KOMUNIKATY Z VAG:
CENTRAL LOCKS:
1 Fault Found:
01366 - Opened Due to Crash Signal
35-00 - -
RADIO
1 Fault Found:
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
49-10 - No Communications - Intermittent
ABS BRAKES
1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-0 - -
INSTRUMENTS -TABLICA ROZDZIELCZA
1 Fault Found:
01304 - Radio
49-10 - No Communications - Intermittent
ENGINE
1 Fault Found:
18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
P1649 - 35-10 - - - Intermittent
PARK ASIST
1 Fault Found:
01548 - Sensor for Parking Aid: Rear Right (G206)
31-00 - Open or Short to Ground
Czujnik cofania, światła cofania, parktronik -stale włączone
Czujnik cofania, światła cofania, parktronik -stale włączone
niemożliwe nie istnieje
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Czujnik cofania, światła cofania, parktronik -stale włąc
Kostka którą odłączyłeś to zapewne kostka od prędkości samochodu (wpięta w okolicy lewej półosi). Czujnik cofania jest wpięty z prawej strony od góry skrzyni.pszemek pisze:Odłączyłem jakąś kostkę od skrzyni - była tylko jedna pod samochodem od strony kierowcy, innej nie widziałem.
Odłączenie kostki nic nie zmieniło.
gdzie-znajduje-sie-czujnik-wstecznego-2 ... t55894.htm
Na początek odłącz czujnik, aby wykluczyć jego uszkodzeniepszemek pisze:Możecie mnie jakoś nakierować gdzie szukać przyczyny awarii?

P.S. Pokasuj błędy, uruchom ponownie silnik i zobacz które z nich wystąpią ponownie.
Zrobiłem zdjęcie jak to wygląda, bo nadal nie wiem gdzie jest ten czujnik:
Widok od spodu - na czerwono zaznaczyłem miejsce gdzie wydaje mi się, że to to:
![Obrazek]()
a tu na skrzyni zaznaczam gdzie jest to miejsce mniej więcej (skrzynia co prawda od 2.5 ale to chyba nie przeszkadza)
Czy to jest to ?
To taka rurka aluminiowa więc mam wątpliwości.
EDIT:
czy to jest to zaznaczone na czerwono?
![Obrazek]()
Widok od spodu - na czerwono zaznaczyłem miejsce gdzie wydaje mi się, że to to:
a tu na skrzyni zaznaczam gdzie jest to miejsce mniej więcej (skrzynia co prawda od 2.5 ale to chyba nie przeszkadza)
Czy to jest to ?
To taka rurka aluminiowa więc mam wątpliwości.
EDIT:
czy to jest to zaznaczone na czerwono?
niemożliwe nie istnieje
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
To jest rura od wybieraka biegówpszemek pisze:Czy to jest to ?
To taka rurka aluminiowa więc mam wątpliwości.

Tak, w tym miejscu jest umieszczony czujnik w skrzyniach 6 biegowych, a w skrzyniach 5 biegowych jest on umieszczony na górzepszemek pisze:czy to jest to zaznaczone na czerwono?
W zależności od tego jaką masz będziesz wiedział gdzie go szukać

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Wydaje mi się, że zostało to tak zaprojektowane aby demontować bez wyciągania skrzyni. Jeżeli chodzi o wersję 5 biegową, to czujnik jest po prostu wciśnięty na oringu w obudowę skrzyni i dodatkowo dociskany przez sprężynę płaską przykręconą na śrubę M8. Jeżeli chodzi o wersję 6 biegową, to trzeba go wykręcić z obudowy skrzyni.pszemek pisze:Dzięki za info kolego. A powiedz mi jeszcze, czy da radę to odpiąć czy trzeba skrzynie wyjmować - próbowałem tam dojść ale jest za mało miejsca. Coś trzeba może demontować?
Miejsca jest mało, jednakże od spodu samochodu powinieneś dać radę. Ja kiedyś musiałem zdemontować wodziki sterujące wybieraniem biegów, i doszedłem do nich właśnie od spodu

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
- Lokalizacja: Władysławowo
Kolego temat przerabialem u siebie mysle ze u ciebie wiele nie bedzie sie roznilo. Musisz troche sie pogimnastykowac ale pamietam ze da sie tam reke wsadzic z kluczem 17. jak patrzac na auto od przodu to wejdz pod auto i z lewej strony latarka poswiec sobie zobaczysz go odrazu bo wychodzi z niego kostka ktora bedziesz musial odlaczyc. W lape klucz 17 i odkrecasz ten czujnik. Czujnik oryginalny byl niedrogi cos kolo 70 zeta. A zeby sprawdzic najpierw odlacz tylko kostke i zobaczy czy bedzie nadal swiecilo po uruchomieniu zaplonu.