Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Zatrzaśnięte lewe drzwi z tyłu

Elektryka
ODPOWIEDZ
turkiej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 cze 2013, 20:31
Lokalizacja: Łódź

Zatrzaśnięte lewe drzwi z tyłu

Post autor: turkiej » 03 sie 2013, 14:54

Witam, mam audi a6 c5 z 2000r , od wczoraj mam pewnien problem z drzwiami z tyłu. Wszystkie drzwi się otwierają oprócz tylnych lewych, 'dzyndzel' od zamka podnosi się troche podczas otwierania i opada jakby coś blokowało elektrycznie. Zaobserwowałem kiedyś , że po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki po kilkunastu sekundach wszystkie drzwi się zamykają i nie można ich otworzyć od środka ani z zewnątrz po pociągnięciu klamki w środku podnosi się dzyndzel ale z powrotem się chowa- taka blokada bezpieczeństwa, dokładnie tak samo dzieje się teraz z tymi drzwiami tylnymi lewymi. Czytałem już inne tematy na forum próbowałem opukiwać drzwi resetować komputer przez odłączenie akumulatora żadnych efektów. Został mi jedynie demontaż tapicerki , ale chciałbym tego uniknąć. Wydaje mi się , że może to być wina modułu zamka, czy istnieje jakaś możliwość zresetowania modułu zamka centralnego ? Czy ktoś miał podobny problem, jak go rozwiązał ? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 03 sie 2013, 15:53

Miałeś kiedyś zalane dywaniki, podłogę, moduł komfortu? Podepnij Vaga, sprawdź centralny zamek.
Warsztat, naprawy Audi A6.

turkiej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 cze 2013, 20:31
Lokalizacja: Łódź

Post autor: turkiej » 03 sie 2013, 18:42

Miałem zalaną podłogę z prawej strony z ujścia klimy mi leciało, cała podłoga z prawej strony zalana. Może to mieć jakiś związek ?

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 03 sie 2013, 18:45

Z prawej czyli której? W zależności czy patrzysz z przodu czy tyłu ;) Jeśli pod nogami kierowcy masz mokro, to masz zalany moduł komfortu, który tam się znajduje. Spróbuj go osuszyć i poczyścić styki. Może zadziała.
Warsztat, naprawy Audi A6.

turkiej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 cze 2013, 20:31
Lokalizacja: Łódź

Post autor: turkiej » 04 sie 2013, 14:36

Od strony pasażera pod nogami kierowcy było sucho.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 06 sie 2013, 07:39

Kolego spróbuj zdemontować (odczepić) harmonikę tylnych lewych drzwi i odłączyć ze słupka samochodu kostkę niebieską.

Na konektor 1 i 2 naprzemienie podaj sygnały +12V i GND (tzn raz na konektor 1 podłączasz +12V a na 2 dajesz GND, i po paru chwilach na odwrót na konektor 1 podłączasz GND a na 2 dajesz +12V). Rygiel powinien się otwierać i zamykać poprawnie - jeżeli nie będzie się tak zachowywał, to pozostaje tylko ściągnięcie tapicerki, wyjęcie zamka i sprawdzenie co w nim jest nie tak (możliwe zimne luty).

Ponadto dobrze byłoby sprawdzić sygnały na konektorze 4 - tu powinna pojawić się GND jak zamkniesz drzwi, oraz konektorze 3 - tu powina pojawić się GND jak rygiel jest zamknięty albo otwarty (nie pamiętam dokładanie - chodzi o to że sygnał musi się zmieniać w zależności od położenia rygla) - jeżeli nie będzie tych sygnałów to też czeka Cię demontaż tapicerki wyjęcie zamka i sprawdzenie co w nim jest nie tak (możliwe zimne luty lub uszkodzenie mikroprzełączników).

Skąd wziąść +12V i GND, albo podpinasz osobny akumulator, albo GND masz na konektorze nr 6 w niebieskim złączu w słupku, a +12V masz na konektorze nr 8 w czerownym złączu w słupku.

Tak jak radził Kolega Robert podepnij interfejs diagnostyczny i zobacz czy przypadkiem nie ma jakiś błędów związanych z centralnym zamkniem <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja