Zatrzaśnięte lewe drzwi z tyłu
Zatrzaśnięte lewe drzwi z tyłu
Witam, mam audi a6 c5 z 2000r , od wczoraj mam pewnien problem z drzwiami z tyłu. Wszystkie drzwi się otwierają oprócz tylnych lewych, 'dzyndzel' od zamka podnosi się troche podczas otwierania i opada jakby coś blokowało elektrycznie. Zaobserwowałem kiedyś , że po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki po kilkunastu sekundach wszystkie drzwi się zamykają i nie można ich otworzyć od środka ani z zewnątrz po pociągnięciu klamki w środku podnosi się dzyndzel ale z powrotem się chowa- taka blokada bezpieczeństwa, dokładnie tak samo dzieje się teraz z tymi drzwiami tylnymi lewymi. Czytałem już inne tematy na forum próbowałem opukiwać drzwi resetować komputer przez odłączenie akumulatora żadnych efektów. Został mi jedynie demontaż tapicerki , ale chciałbym tego uniknąć. Wydaje mi się , że może to być wina modułu zamka, czy istnieje jakaś możliwość zresetowania modułu zamka centralnego ? Czy ktoś miał podobny problem, jak go rozwiązał ? Pozdrawiam
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego spróbuj zdemontować (odczepić) harmonikę tylnych lewych drzwi i odłączyć ze słupka samochodu kostkę niebieską.
Na konektor 1 i 2 naprzemienie podaj sygnały +12V i GND (tzn raz na konektor 1 podłączasz +12V a na 2 dajesz GND, i po paru chwilach na odwrót na konektor 1 podłączasz GND a na 2 dajesz +12V). Rygiel powinien się otwierać i zamykać poprawnie - jeżeli nie będzie się tak zachowywał, to pozostaje tylko ściągnięcie tapicerki, wyjęcie zamka i sprawdzenie co w nim jest nie tak (możliwe zimne luty).
Ponadto dobrze byłoby sprawdzić sygnały na konektorze 4 - tu powinna pojawić się GND jak zamkniesz drzwi, oraz konektorze 3 - tu powina pojawić się GND jak rygiel jest zamknięty albo otwarty (nie pamiętam dokładanie - chodzi o to że sygnał musi się zmieniać w zależności od położenia rygla) - jeżeli nie będzie tych sygnałów to też czeka Cię demontaż tapicerki wyjęcie zamka i sprawdzenie co w nim jest nie tak (możliwe zimne luty lub uszkodzenie mikroprzełączników).
Skąd wziąść +12V i GND, albo podpinasz osobny akumulator, albo GND masz na konektorze nr 6 w niebieskim złączu w słupku, a +12V masz na konektorze nr 8 w czerownym złączu w słupku.
Tak jak radził Kolega Robert podepnij interfejs diagnostyczny i zobacz czy przypadkiem nie ma jakiś błędów związanych z centralnym zamkniem
Na konektor 1 i 2 naprzemienie podaj sygnały +12V i GND (tzn raz na konektor 1 podłączasz +12V a na 2 dajesz GND, i po paru chwilach na odwrót na konektor 1 podłączasz GND a na 2 dajesz +12V). Rygiel powinien się otwierać i zamykać poprawnie - jeżeli nie będzie się tak zachowywał, to pozostaje tylko ściągnięcie tapicerki, wyjęcie zamka i sprawdzenie co w nim jest nie tak (możliwe zimne luty).
Ponadto dobrze byłoby sprawdzić sygnały na konektorze 4 - tu powinna pojawić się GND jak zamkniesz drzwi, oraz konektorze 3 - tu powina pojawić się GND jak rygiel jest zamknięty albo otwarty (nie pamiętam dokładanie - chodzi o to że sygnał musi się zmieniać w zależności od położenia rygla) - jeżeli nie będzie tych sygnałów to też czeka Cię demontaż tapicerki wyjęcie zamka i sprawdzenie co w nim jest nie tak (możliwe zimne luty lub uszkodzenie mikroprzełączników).
Skąd wziąść +12V i GND, albo podpinasz osobny akumulator, albo GND masz na konektorze nr 6 w niebieskim złączu w słupku, a +12V masz na konektorze nr 8 w czerownym złączu w słupku.
Tak jak radził Kolega Robert podepnij interfejs diagnostyczny i zobacz czy przypadkiem nie ma jakiś błędów związanych z centralnym zamkniem
