[ ASN 3.0 220 KM] niskie ciśnienie na jednej V-ce cz. II
[ ASN 3.0 220 KM] niskie ciśnienie na jednej V-ce cz. II
Koledzy, nie dawno zakupiłem Audi A4 z silnikiem 3.0 ASNw manualu. Gdy wracałem do domu, stojąc na wahadle po około 30 sekundach, zacząłem wyczuwać bardzo delikatne drżenie budy. Podczas jazdy wszystko było w najlepszym porządku, no może prawie, bo przy dość szybkiej zmianie niskich biegów odczuwalne było szarpnięcie.
Z uwagi iż, auto ma LPG, drugiego dnia zaświecił się check. Pojechałem do znajomego, diagnoza - coś tam z mieszkanką. ( na gazie przejechane jest około 5 tyś km.) Podczas diagnozy znajomy stwierdził że auto ma wypadanie zapłonu na jednej V-ce ( 4,5,6) zalecił sprawdzenie układu iskrowego. Wymieniłem świece na Denso, wypadanie zapłonu nie zniknęło. Autem dalej ruszało na biegu jałowym, jak podczas powrotu, dodatkowo z wydechów widać przestoje w jednolitej pracy. Umówiłem się na akcje serwisową wymiany cewek zapłonowych w ASO. Po wymianie wszystkich cewek i skasowaniu błędów, autem dalej trzęsie. PojeÂździłem 2 dniu, podpinamy VAG-a i, i dalej wypadanie zapłonu 4,5,6. Wczoraj sprawdziliśmy ciśnienie na zimnym silniku i co.... V-ka po stronie pasażera ma po 10,5 na każdym, natomiast po stronie kierowcy 12.
Dzisiaj znajomy podpiął Vaga i zauważyłem, że kąt wyprzedzenia zapłonu ma bardzo rozbieżne wartości od -20 do 5-6.
Prześledziłem forum, ale w dalszym ciągu nie wiem gdzie może być przyczyna opisanych wyżej rzeczy.
Chcę się gdzieś wybrać na wakacje za granicę i boje się takim autem jechać, więc bardzo zależy mi na każdej podpowiedzi.
Pozdrawiam
Z uwagi iż, auto ma LPG, drugiego dnia zaświecił się check. Pojechałem do znajomego, diagnoza - coś tam z mieszkanką. ( na gazie przejechane jest około 5 tyś km.) Podczas diagnozy znajomy stwierdził że auto ma wypadanie zapłonu na jednej V-ce ( 4,5,6) zalecił sprawdzenie układu iskrowego. Wymieniłem świece na Denso, wypadanie zapłonu nie zniknęło. Autem dalej ruszało na biegu jałowym, jak podczas powrotu, dodatkowo z wydechów widać przestoje w jednolitej pracy. Umówiłem się na akcje serwisową wymiany cewek zapłonowych w ASO. Po wymianie wszystkich cewek i skasowaniu błędów, autem dalej trzęsie. PojeÂździłem 2 dniu, podpinamy VAG-a i, i dalej wypadanie zapłonu 4,5,6. Wczoraj sprawdziliśmy ciśnienie na zimnym silniku i co.... V-ka po stronie pasażera ma po 10,5 na każdym, natomiast po stronie kierowcy 12.
Dzisiaj znajomy podpiął Vaga i zauważyłem, że kąt wyprzedzenia zapłonu ma bardzo rozbieżne wartości od -20 do 5-6.
Prześledziłem forum, ale w dalszym ciągu nie wiem gdzie może być przyczyna opisanych wyżej rzeczy.
Chcę się gdzieś wybrać na wakacje za granicę i boje się takim autem jechać, więc bardzo zależy mi na każdej podpowiedzi.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2013, 21:59 przez rosek11, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
czy na drugim rzędzie, na każdym cylindrze jest jednakowe ciśnienie?
jak masz sprawny ukł. zapłonowy, to problem może być po stronie paliwa, ale masz to samo na LPG i PB więc wiele wskazuje na problem, tak jak napisał kierowiec z uszczelką lub głowicą.
Nie ubywa ci płynu chłodniczego?, nie rośnie ci ciśnienie płynu chłodniczego?, nie rośnie ci poziom oleju?, pod korkiem oleju nie masz "masła"?, rano po odpaleniu, z lewego wydechu nie wydobywa się więcej pary wodnej? rano po odpaleniu pracuje gorzej a po rozgrzaniu lepiej?
jak masz sprawny ukł. zapłonowy, to problem może być po stronie paliwa, ale masz to samo na LPG i PB więc wiele wskazuje na problem, tak jak napisał kierowiec z uszczelką lub głowicą.
Nie ubywa ci płynu chłodniczego?, nie rośnie ci ciśnienie płynu chłodniczego?, nie rośnie ci poziom oleju?, pod korkiem oleju nie masz "masła"?, rano po odpaleniu, z lewego wydechu nie wydobywa się więcej pary wodnej? rano po odpaleniu pracuje gorzej a po rozgrzaniu lepiej?
NAwet jeśłi to co cię to obchodzi kto jak kupuje samochody???Czasem możesz se vagować, badać, słuchać odpalać i nigdy nie możesz być na 100 % pewny. Sami tu super mechanicy a jak problem inny jak wałki w 2.5 tdi czy dziura w dolocie to już koniec. Kupił to kupił nie o tym temat.Anielski pisze:Do autora tematu:
Mam wrażenie ,że kupiłeś auto"na szybcika" nie sprawdzając dokładnie auta...Jak się zachowuje na zimnym silniku,jak i na ciepłym...Teraz ponosisz tego konsekwencję...Handlarz ,albo wcześniejszy właściciel nabił Cię w butelkę ( ukrył wadę ,a Ty tego nie zauważyłeś)
Wyluzuj chłopie....jeszcze się wrzodów nabawisz :Dgibon_81 pisze:NAwet jeśłi to co cię to obchodzi kto jak kupuje samochody???Czasem możesz se vagować, badać, słuchać odpalać i nigdy nie możesz być na 100 % pewny. Sami tu super mechanicy a jak problem inny jak wałki w 2.5 tdi czy dziura w dolocie to już koniec. Kupił to kupił nie o tym temat.Anielski pisze:Do autora tematu:
Mam wrażenie ,że kupiłeś auto"na szybcika" nie sprawdzając dokładnie auta...Jak się zachowuje na zimnym silniku,jak i na ciepłym...Teraz ponosisz tego konsekwencję...Handlarz ,albo wcześniejszy właściciel nabił Cię w butelkę ( ukrył wadę ,a Ty tego nie zauważyłeś)
I pisz bardziej po polsku,by można to zrozumieć :D
Proszę sprawdzić ustawienie rozrządu musi być na blokady wałków
jezeli jest ok to miałem przypadek ze w kolektorze sąsym są łopatki na prowadnicy i były uszkodzone ,
jezeli to jest ok to trzeba zdjąć głowice i sprawdzić szczelność zaworów i czy nie ma pęknięć głowica
I przychodzi mi namyśl czujnik połozenia wałka zamień je stronami i zobacz czy się coś zmieni w błędach
jezeli jest ok to miałem przypadek ze w kolektorze sąsym są łopatki na prowadnicy i były uszkodzone ,
jezeli to jest ok to trzeba zdjąć głowice i sprawdzić szczelność zaworów i czy nie ma pęknięć głowica
I przychodzi mi namyśl czujnik połozenia wałka zamień je stronami i zobacz czy się coś zmieni w błędach
AUDI A6 TERI
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
błędy to tylko wypadanie zapłonu na 4,5,6 cylindrze. Inne błędy nie występują.
Obroty na Vagu 720 i nie falują.
nie zauważyłem aby auto podymiało.
W pon jestem właśnie umówiony na wymianę rozrządu. Facet będzie stosował blokady i ściągał pokrywy zaworów. Pytanie, czy przy wymianie rozrządu należy tulejkę drgań czy jak się to nazywa:)
Jak są opisane miejscami cylindry tzn gdzie który jest.
Obroty na Vagu 720 i nie falują.
nie zauważyłem aby auto podymiało.
W pon jestem właśnie umówiony na wymianę rozrządu. Facet będzie stosował blokady i ściągał pokrywy zaworów. Pytanie, czy przy wymianie rozrządu należy tulejkę drgań czy jak się to nazywa:)
Jak są opisane miejscami cylindry tzn gdzie który jest.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
- Imię: Krzyszyof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Chdziło mi o sprawdzenie szczelności uszczelki pod głowicą. Wtłaczasz powietrze pod ciśnieniem i sprawdzasz czy nie ma bąbli w płynie chłodzącym. U mnie dmuchało aż miło. Pozdrawiam!rosek11 pisze:kierowiec, była robiona próba i jest różnica pomiędzy głowicami.
[ Dodano: 2013-08-01, 16:40 ]
ma ktoś jakieś pomysły, doświadczenia itd
Fan AUDI!!!!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga