Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ASN 3.0 220 KM] niskie ciśnienie na jednej V-ce cz. II

Silniki benzynowe
rosek11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 01 lis 2010, 11:47
Lokalizacja: Przeworsk

[ ASN 3.0 220 KM] niskie ciśnienie na jednej V-ce cz. II

Post autor: rosek11 » 30 lip 2013, 22:19

Koledzy, nie dawno zakupiłem Audi A4 z silnikiem 3.0 ASNw manualu. Gdy wracałem do domu, stojąc na wahadle po około 30 sekundach, zacząłem wyczuwać bardzo delikatne drżenie budy. Podczas jazdy wszystko było w najlepszym porządku, no może prawie, bo przy dość szybkiej zmianie niskich biegów odczuwalne było szarpnięcie.
Z uwagi iż, auto ma LPG, drugiego dnia zaświecił się check. Pojechałem do znajomego, diagnoza - coś tam z mieszkanką. ( na gazie przejechane jest około 5 tyś km.) Podczas diagnozy znajomy stwierdził że auto ma wypadanie zapłonu na jednej V-ce ( 4,5,6) zalecił sprawdzenie układu iskrowego. Wymieniłem świece na Denso, wypadanie zapłonu nie zniknęło. Autem dalej ruszało na biegu jałowym, jak podczas powrotu, dodatkowo z wydechów widać przestoje w jednolitej pracy. Umówiłem się na akcje serwisową wymiany cewek zapłonowych w ASO. Po wymianie wszystkich cewek i skasowaniu błędów, autem dalej trzęsie. PojeÂździłem 2 dniu, podpinamy VAG-a i, i dalej wypadanie zapłonu 4,5,6. Wczoraj sprawdziliśmy ciśnienie na zimnym silniku i co.... V-ka po stronie pasażera ma po 10,5 na każdym, natomiast po stronie kierowcy 12.
Dzisiaj znajomy podpiął Vaga i zauważyłem, że kąt wyprzedzenia zapłonu ma bardzo rozbieżne wartości od -20 do 5-6.

Prześledziłem forum, ale w dalszym ciągu nie wiem gdzie może być przyczyna opisanych wyżej rzeczy.

Chcę się gdzieś wybrać na wakacje za granicę i boje się takim autem jechać, więc bardzo zależy mi na każdej podpowiedzi.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2013, 21:59 przez rosek11, łącznie zmieniany 1 raz.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 30 lip 2013, 22:38

A próbowałeś po kasowaniu błędów pojeździć na samej pb aby sprawdzić czy czasem nie winna lpg

rosek11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 01 lis 2010, 11:47
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: rosek11 » 30 lip 2013, 22:45

tak, jak najbardziej. Zachowanie ( drżenie budą) jest takie same na benzynie i na LPG.

kierowiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
Imię: Krzyszyof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kierowiec » 31 lip 2013, 13:41

rosek11 pisze:tak, jak najbardziej. Zachowanie ( drżenie budą) jest takie same na benzynie i na LPG.
Nie mam dobrych wiadomości. U mnie przy takich objawach byla uszkodzona uszczelka pod głowicą. Zrób próbę ciśnieniową na zimnym silniku. Powodzenia!
Fan AUDI!!!!

rosek11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 01 lis 2010, 11:47
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: rosek11 » 31 lip 2013, 15:44

kierowiec, była robiona próba i jest różnica pomiędzy głowicami.

[ Dodano: 2013-08-01, 16:40 ]
ma ktoś jakieś pomysły, doświadczenia itd

lmarrio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 10 gru 2010, 22:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lmarrio » 01 sie 2013, 19:56

czy na drugim rzędzie, na każdym cylindrze jest jednakowe ciśnienie?
jak masz sprawny ukł. zapłonowy, to problem może być po stronie paliwa, ale masz to samo na LPG i PB więc wiele wskazuje na problem, tak jak napisał kierowiec z uszczelką lub głowicą.
Nie ubywa ci płynu chłodniczego?, nie rośnie ci ciśnienie płynu chłodniczego?, nie rośnie ci poziom oleju?, pod korkiem oleju nie masz "masła"?, rano po odpaleniu, z lewego wydechu nie wydobywa się więcej pary wodnej? rano po odpaleniu pracuje gorzej a po rozgrzaniu lepiej?

rosek11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 01 lis 2010, 11:47
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: rosek11 » 01 sie 2013, 21:10

ciśnienie na jednej V-ce jest takie same. Poziom oleju nie rośnie, auto nie dymi, nie mam masła, oraz nie wzrasta poziom oleju. ...:(

Anielski

Post autor: Anielski » 01 sie 2013, 21:27

Do autora tematu:

Mam wrażenie ,że kupiłeś auto"na szybcika" nie sprawdzając dokładnie auta...Jak się zachowuje na zimnym silniku,jak i na ciepłym...Teraz ponosisz tego konsekwencję...Handlarz ,albo wcześniejszy właściciel nabił Cię w butelkę ( ukrył wadę ,a Ty tego nie zauważyłeś)

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 01 sie 2013, 22:39

Anielski pisze:Do autora tematu:

Mam wrażenie ,że kupiłeś auto"na szybcika" nie sprawdzając dokładnie auta...Jak się zachowuje na zimnym silniku,jak i na ciepłym...Teraz ponosisz tego konsekwencję...Handlarz ,albo wcześniejszy właściciel nabił Cię w butelkę ( ukrył wadę ,a Ty tego nie zauważyłeś)
NAwet jeśłi to co cię to obchodzi kto jak kupuje samochody???Czasem możesz se vagować, badać, słuchać odpalać i nigdy nie możesz być na 100 % pewny. Sami tu super mechanicy a jak problem inny jak wałki w 2.5 tdi czy dziura w dolocie to już koniec. Kupił to kupił nie o tym temat.

Anielski

Post autor: Anielski » 01 sie 2013, 22:47

gibon_81 pisze:
Anielski pisze:Do autora tematu:

Mam wrażenie ,że kupiłeś auto"na szybcika" nie sprawdzając dokładnie auta...Jak się zachowuje na zimnym silniku,jak i na ciepłym...Teraz ponosisz tego konsekwencję...Handlarz ,albo wcześniejszy właściciel nabił Cię w butelkę ( ukrył wadę ,a Ty tego nie zauważyłeś)
NAwet jeśłi to co cię to obchodzi kto jak kupuje samochody???Czasem możesz se vagować, badać, słuchać odpalać i nigdy nie możesz być na 100 % pewny. Sami tu super mechanicy a jak problem inny jak wałki w 2.5 tdi czy dziura w dolocie to już koniec. Kupił to kupił nie o tym temat.
Wyluzuj chłopie....jeszcze się wrzodów nabawisz :D
I pisz bardziej po polsku,by można to zrozumieć :D

lmarrio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 10 gru 2010, 22:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lmarrio » 01 sie 2013, 23:39

możesz podać błędy po kilku dniach jazdy?

TERI-AIR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 28 lut 2011, 22:42
Lokalizacja: warszawa

Post autor: TERI-AIR » 02 sie 2013, 00:06

Proszę sprawdzić ustawienie rozrządu musi być na blokady wałków
jezeli jest ok to miałem przypadek ze w kolektorze sąsym są łopatki na prowadnicy i były uszkodzone ,

jezeli to jest ok to trzeba zdjąć głowice i sprawdzić szczelność zaworów i czy nie ma pęknięć głowica
I przychodzi mi namyśl czujnik połozenia wałka zamień je stronami i zobacz czy się coś zmieni w błędach
AUDI A6 TERI

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 02 sie 2013, 00:39

TERI-AIR, proszę popraw silnik w swoim profilu - o ile wiem, a orientuję się dość dobrze masz 2.4 170KM czyli silnik o kodzie BDV <okok>
2.4 177KM owszem był - Ale w A6C6 :)

rosek11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 01 lis 2010, 11:47
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: rosek11 » 02 sie 2013, 06:03

błędy to tylko wypadanie zapłonu na 4,5,6 cylindrze. Inne błędy nie występują.
Obroty na Vagu 720 i nie falują.
nie zauważyłem aby auto podymiało.

W pon jestem właśnie umówiony na wymianę rozrządu. Facet będzie stosował blokady i ściągał pokrywy zaworów. Pytanie, czy przy wymianie rozrządu należy tulejkę drgań czy jak się to nazywa:)
Jak są opisane miejscami cylindry tzn gdzie który jest.

kierowiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
Imię: Krzyszyof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kierowiec » 02 sie 2013, 11:43

rosek11 pisze:kierowiec, była robiona próba i jest różnica pomiędzy głowicami.

[ Dodano: 2013-08-01, 16:40 ]
ma ktoś jakieś pomysły, doświadczenia itd
Chdziło mi o sprawdzenie szczelności uszczelki pod głowicą. Wtłaczasz powietrze pod ciśnieniem i sprawdzasz czy nie ma bąbli w płynie chłodzącym. U mnie dmuchało aż miło. Pozdrawiam!
Fan AUDI!!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga