A6(c6) 3.0 TDI - Dalej kopci po remoncie silnika [silnikBMK]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 maja 2012, 12:05
- Lokalizacja: rzeszów
No więc jak obiecałem tak robie...
Mam już w końcu pełną diagnoze kopcenia - do wymiany reszta wtrysków - w ilości 4 sztuki.
Niestety okazało się, że popełniony został błąd pod tytułem... "jeżeli strzelą ci 2 wtryski a reszta niby mieści się jeszcze w normie, to albo wymieniasz te które walnęły na używki w podobnym stanie jak pozostałe albo wymieniasz wszystkie na nowe co wiąże się z duuużym wydatkiem. Chodzi o to, że te nowe wtryski przez to, że mają o wiele większą wydajność niż reszta zakłucane są przez te stare i odwrotnie.
Pamiętajcie też, że diagnoza wtrysków poprzez komputer nie jest w 100% pewna!
Ostrzegam wszystkich przed oddawaniem audi do byle "kowala".
Ze swojego doświadczenia polecam 2 serwisy gdzie diagnozują i mogą bez kosztów na próbę wymienić wtryski i sprzwdzić co jest nie tak:
Oba na śląsku
1. Piekary - Diesel Center Adamczyk
2. Goleszów - Artur Bujok
W środę odbieram w końcu auto - jeszcze potwierdze czy faktycznie wszystko jest OK.
Pozdrawiam i bardzo Wam wszystkim dziękuję za Wasze rady i sugestie.
Mam już w końcu pełną diagnoze kopcenia - do wymiany reszta wtrysków - w ilości 4 sztuki.
Niestety okazało się, że popełniony został błąd pod tytułem... "jeżeli strzelą ci 2 wtryski a reszta niby mieści się jeszcze w normie, to albo wymieniasz te które walnęły na używki w podobnym stanie jak pozostałe albo wymieniasz wszystkie na nowe co wiąże się z duuużym wydatkiem. Chodzi o to, że te nowe wtryski przez to, że mają o wiele większą wydajność niż reszta zakłucane są przez te stare i odwrotnie.
Pamiętajcie też, że diagnoza wtrysków poprzez komputer nie jest w 100% pewna!
Ostrzegam wszystkich przed oddawaniem audi do byle "kowala".
Ze swojego doświadczenia polecam 2 serwisy gdzie diagnozują i mogą bez kosztów na próbę wymienić wtryski i sprzwdzić co jest nie tak:
Oba na śląsku
1. Piekary - Diesel Center Adamczyk
2. Goleszów - Artur Bujok
W środę odbieram w końcu auto - jeszcze potwierdze czy faktycznie wszystko jest OK.
Pozdrawiam i bardzo Wam wszystkim dziękuję za Wasze rady i sugestie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 maja 2012, 12:05
- Lokalizacja: rzeszów
a na 100% zostały prawidłowo zakodowane?
Już się spotkałem z tym, że różne urządzenia diagnostyczne różnie interpretowały kolejność wtrysków - jeżeli coś zostało przypadkiem pomieszane, to też może być przyzczyną kopcenia.
Ja bym na Twoim miejscu znalazł kogoś kumatego albo dobry serwis, gdzie bez ponoszenia dużych kosztów wymieni pozostałe wtryski "na chwile" i sprawdzisz czy dalej kopci czy nie.
Moje wtryski też były sprawdzane na maszynie i niby wszystko jeszcze jest w normie a po podmianie pozostałych na nowe problem ustąpił.
Już się spotkałem z tym, że różne urządzenia diagnostyczne różnie interpretowały kolejność wtrysków - jeżeli coś zostało przypadkiem pomieszane, to też może być przyzczyną kopcenia.
Ja bym na Twoim miejscu znalazł kogoś kumatego albo dobry serwis, gdzie bez ponoszenia dużych kosztów wymieni pozostałe wtryski "na chwile" i sprawdzisz czy dalej kopci czy nie.
Moje wtryski też były sprawdzane na maszynie i niby wszystko jeszcze jest w normie a po podmianie pozostałych na nowe problem ustąpił.
Jeszcze doleje oliwy do ognia...
Niestety w przypadku AUDI A6 3.0 TDI Quattro sprawdza się w 100% zasada, że nie wystarczy kupić super auto w dobrej cenie - musi Cię być jeszcze stać na jego utrzymanie...
Nie mówie, że mnie nie stać, ale wydałem te pieniądze z dużym bólem i jak pomyśle, że te 15 tys zamiast na remont silnika i wtryski mogłem przeznaczyć na coś o wiele przyjemniejszego jak np urlop na jakiejś wyspie to mnie coś trafia
Nie powiem... Bardzo lubie to auto, ale zrobie nim 130 tys i sprzedaje...
Niestety w przypadku AUDI A6 3.0 TDI Quattro sprawdza się w 100% zasada, że nie wystarczy kupić super auto w dobrej cenie - musi Cię być jeszcze stać na jego utrzymanie...
Nie mówie, że mnie nie stać, ale wydałem te pieniądze z dużym bólem i jak pomyśle, że te 15 tys zamiast na remont silnika i wtryski mogłem przeznaczyć na coś o wiele przyjemniejszego jak np urlop na jakiejś wyspie to mnie coś trafia

Nie powiem... Bardzo lubie to auto, ale zrobie nim 130 tys i sprzedaje...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 maja 2012, 12:05
- Lokalizacja: rzeszów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
- Imię: Zbyszek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KIELCE
Ja bym tego jednak nie ujednolicał, samo kopcenie to nie odrazu wtryski,trzeba przyjżeć się turbinie bo wystarczy że minimalnie będzie brać oleju i kocenie jak się patrzy. Natomiast wtryski do wymiany to kopcenie, przybywanie oleju i czasami przycinanie się silnika przy odpalaniu po chwilowym posoju na gorącym silniku. 

Właśnie dostałem potwierdzenie od mechanika, że autko chodzi jak nowe - tak więc w moim przypadku pomogła wymiana pozostałych 4 wtrysków. Szkoda tylko, że cała operacja najpierw remontu silnika potem diagnozy ponownego kopcenia trwała w sumie prawie 2 miesiące... i musiałem się tłuc toyotą yaris I bez klimy :P
[ Dodano: 2013-07-30, 11:58 ]
jeszcze tylko dodam, że wtryski w naszych kochanych A6 3.0 TDI wytrzymują max do 200 tys km.
- tak więc ostrożnie Panowie i Panie, żebyście potem nie mieli takich kosztów jak ja.
[ Dodano: 2013-07-30, 11:58 ]
jeszcze tylko dodam, że wtryski w naszych kochanych A6 3.0 TDI wytrzymują max do 200 tys km.
- tak więc ostrożnie Panowie i Panie, żebyście potem nie mieli takich kosztów jak ja.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt: