Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6(c6) 3.0 TDI - Dalej kopci po remoncie silnika [silnikBMK]

Silniki wysokoprężne
krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 15 lip 2013, 12:37

Ja spotkałem się z rozszeczelnieniem turba od środka i też dymiła od czasu do czasu oleju ubywało ale bardzo nie wiele.
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

lukasz audi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2012, 12:05
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lukasz audi » 21 lip 2013, 17:50

Witam. Simon Woods Rozwiązałeś problem dymienia.

Simon Woods

Post autor: Simon Woods » 23 lip 2013, 18:24

Niestety niee :-/

Winsor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 06 kwie 2013, 19:06
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Winsor » 23 lip 2013, 23:29

Panowie na postoju nie kopci wcale jeżeli przycisnę trochę to puści dymek,w czasie jazdy również jak przyciśnie to podobnie,są jakieś objawy ? Może na to wpływać złe paliwo ?

Simon Woods

Post autor: Simon Woods » 28 lip 2013, 13:26

No więc jak obiecałem tak robie...
Mam już w końcu pełną diagnoze kopcenia - do wymiany reszta wtrysków - w ilości 4 sztuki.
Niestety okazało się, że popełniony został błąd pod tytułem... "jeżeli strzelą ci 2 wtryski a reszta niby mieści się jeszcze w normie, to albo wymieniasz te które walnęły na używki w podobnym stanie jak pozostałe albo wymieniasz wszystkie na nowe co wiąże się z duuużym wydatkiem. Chodzi o to, że te nowe wtryski przez to, że mają o wiele większą wydajność niż reszta zakłucane są przez te stare i odwrotnie.

Pamiętajcie też, że diagnoza wtrysków poprzez komputer nie jest w 100% pewna!

Ostrzegam wszystkich przed oddawaniem audi do byle "kowala".
Ze swojego doświadczenia polecam 2 serwisy gdzie diagnozują i mogą bez kosztów na próbę wymienić wtryski i sprzwdzić co jest nie tak:
Oba na śląsku
1. Piekary - Diesel Center Adamczyk
2. Goleszów - Artur Bujok

W środę odbieram w końcu auto - jeszcze potwierdze czy faktycznie wszystko jest OK.

Pozdrawiam i bardzo Wam wszystkim dziękuję za Wasze rady i sugestie.

lukasz audi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2012, 12:05
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lukasz audi » 28 lip 2013, 13:42

Simon Woods. Ja miałem sprawdzane wtryskiwacze na maszynie i wyszło że 5 sztuk mam w bardzo dobrym stanie a jeden do wymiany . Wymieniłem jeden i nadal kopci i śmierdzi nie spaloną ropą . Jak jeszcze sprawdzić wtryskiwacze jak maszyna Boscha pokazuje że są ok.

Simon Woods

Post autor: Simon Woods » 28 lip 2013, 13:59

a na 100% zostały prawidłowo zakodowane?
Już się spotkałem z tym, że różne urządzenia diagnostyczne różnie interpretowały kolejność wtrysków - jeżeli coś zostało przypadkiem pomieszane, to też może być przyzczyną kopcenia.

Ja bym na Twoim miejscu znalazł kogoś kumatego albo dobry serwis, gdzie bez ponoszenia dużych kosztów wymieni pozostałe wtryski "na chwile" i sprawdzisz czy dalej kopci czy nie.

Moje wtryski też były sprawdzane na maszynie i niby wszystko jeszcze jest w normie a po podmianie pozostałych na nowe problem ustąpił.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 29 lip 2013, 06:27

Wszystko od początku wskazywało na wtryski,
a to, że na maszynie pokazało w normie - to nie znaczy, że jest całkiem ok

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 29 lip 2013, 08:46

wymienic wszsystkie wtryski i po klopocie nie ma co sie bawic w pol- srodki bo wydasz jeszcze wiecej.pzdr

Simon Woods

Post autor: Simon Woods » 29 lip 2013, 10:24

Jeszcze doleje oliwy do ognia...

Niestety w przypadku AUDI A6 3.0 TDI Quattro sprawdza się w 100% zasada, że nie wystarczy kupić super auto w dobrej cenie - musi Cię być jeszcze stać na jego utrzymanie...

Nie mówie, że mnie nie stać, ale wydałem te pieniądze z dużym bólem i jak pomyśle, że te 15 tys zamiast na remont silnika i wtryski mogłem przeznaczyć na coś o wiele przyjemniejszego jak np urlop na jakiejś wyspie to mnie coś trafia ;-)

Nie powiem... Bardzo lubie to auto, ale zrobie nim 130 tys i sprzedaje...

lukasz audi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2012, 12:05
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lukasz audi » 29 lip 2013, 18:57

Witam. Czyli nie da się zdiagnozować prawidłowo wtryskiwaczy , tylko jak zacznie kopcić to wymiana na nowe .

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 30 lip 2013, 06:39

lukasz audi pisze:Witam. Czyli nie da się zdiagnozować prawidłowo wtryskiwaczy , tylko jak zacznie kopcić to wymiana na nowe .
Jak wtryski mają ponad 180 tyś km. i auto zaczyna kopcić to nie ma co sprawdzać, tylko wymieniać !
Szkoda 600 zł za sprawdzenie !

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 30 lip 2013, 08:22

Ja bym tego jednak nie ujednolicał, samo kopcenie to nie odrazu wtryski,trzeba przyjżeć się turbinie bo wystarczy że minimalnie będzie brać oleju i kocenie jak się patrzy. Natomiast wtryski do wymiany to kopcenie, przybywanie oleju i czasami przycinanie się silnika przy odpalaniu po chwilowym posoju na gorącym silniku. <okok>

Simon Woods

Post autor: Simon Woods » 30 lip 2013, 11:54

Właśnie dostałem potwierdzenie od mechanika, że autko chodzi jak nowe - tak więc w moim przypadku pomogła wymiana pozostałych 4 wtrysków. Szkoda tylko, że cała operacja najpierw remontu silnika potem diagnozy ponownego kopcenia trwała w sumie prawie 2 miesiące... i musiałem się tłuc toyotą yaris I bez klimy :P

[ Dodano: 2013-07-30, 11:58 ]
jeszcze tylko dodam, że wtryski w naszych kochanych A6 3.0 TDI wytrzymują max do 200 tys km.
- tak więc ostrożnie Panowie i Panie, żebyście potem nie mieli takich kosztów jak ja.

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 30 lip 2013, 11:59

Simon Woods, możesz mi na PW napisac który mechanik Ci to robił ?? Mam nadzieję że nie ten o którym myślę <zalamka>
Warsztat, naprawy Audi A6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja