[1.8T AWT 150KM] wymiana termostatu
Pozwolę się podpiąć pod temat.
Mam co prawda inny silnik bo 1.8T AEB i w Passacie B5, ale mam następujący problem.
Kupiłem auto, dzisiaj zrobiłem pierwszą trasę ok. 10km i temperatura nawet mi nie drgnęła.
Podłączyłem pod VAGa = błąd 16500 - czujnik G62. Mało tego jak auto stoi to łapie temperature 90 stopni bez większego problemu, a gdy znowu zaczynam jechać to spada...
Sprawdziłem w VAGu temperature silnika i wychodziło 75 stopni (maksymalnie, przy wskazaniu 90 na zegarach) i 60 podczas jazdy.
Prócz tego auto nie ma ssania, jak po nocy uruchamiam to od razu te 800 obrotów.
Termostat czy czujnik? Od czego zacząć?
Mam co prawda inny silnik bo 1.8T AEB i w Passacie B5, ale mam następujący problem.
Kupiłem auto, dzisiaj zrobiłem pierwszą trasę ok. 10km i temperatura nawet mi nie drgnęła.
Podłączyłem pod VAGa = błąd 16500 - czujnik G62. Mało tego jak auto stoi to łapie temperature 90 stopni bez większego problemu, a gdy znowu zaczynam jechać to spada...
Sprawdziłem w VAGu temperature silnika i wychodziło 75 stopni (maksymalnie, przy wskazaniu 90 na zegarach) i 60 podczas jazdy.
Prócz tego auto nie ma ssania, jak po nocy uruchamiam to od razu te 800 obrotów.
Termostat czy czujnik? Od czego zacząć?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
Wniosek jest jeden.Aby ustrzec się przed zgadywankami czy aby mój termostat jest ok i czy otwiera się prawidłowo tzn. 30 sek za wczesniej lub 30 sek za pózno.Powino sie go wymieniać wraz z rozrządem,wtedy ma człowiek spokój.Glikol potrafi go zakleić i tym utrudiajac mu swobodną pracę.Przeczytałem temat i odniosłem wrażenie jakby kosztował majątek.Kiedy jest tani jak barszcz.W AWT jest to dość prosta wymiana i nie powinno sprawić problemu nawet dla laika.Trzeba się zaopatrzeć w nowy oring na króciec,aby nie było niespodzianek po złożeniu w postaci wycieków.Dostęp od góry,ciasno ale do zrobienia bez zbędnego demontowania innych częśći.Króciec pod którym znajduje się termostat jes pezpośrednio pod alternatorem.Padnięte czujniki się wymienia a potam stawia diagnozę,nigdy odwrotnie.Pozdrawiam
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 lut 2013, 06:54
- Lokalizacja: whitestock
Witam, szukałem po kilku forach, ale dopiero tu znalazłem w miarę konkretny temat, chciałbym się zapytać czy w samochodzie golf IV GTI 1.8T wymiana termostatu polega na tej samej zasadzie co w audi A6 1.8T? Zostawiłem samochód u znajomego mechanika z takim własnym garażem pod domem i powiedział mi, że nie da się dojść od dołu tylko musi dojść od góry a co za tym idzie, masa rozkręcania i pieprzenia się jak to określił. Wątpię, że chce mnie aż tak naciągnąć, ale sam przyznał, że nigdy nie pracował nad takim silnikiem.
Proszę o pomoc kogoś kto się na tym zna
Proszę o pomoc kogoś kto się na tym zna

nie wiem jaki masz kod silnika... ale w AEB od dołu a w AWT od góry zmienialem... i w jednym i drugim proste to było jak kopanie ziemniaków
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto 
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...
Mam podobny problem, ale być może ten termostat nie jest uszkodzony.
Dosyć wolno łapie mi temperaturę.
Mam do pracy 2,5km i dzisiaj temperatura zaczęła się podnosić dopiero jak już dojeżdżałem do pracy.
Jaka powinna być norma?
W poprzednim moim Audiku z silnikiem 2.6 ABC temperatura 90 stopni wydaje mi się że wcześniej była osiągana ...
Dodatkowo nie za bardzo idzie mu z osiągnięciem tych 90 stopni, trzeba go trochę przypałować, żeby od 80 stopni doszedł do 90.
Dosyć wolno łapie mi temperaturę.
Mam do pracy 2,5km i dzisiaj temperatura zaczęła się podnosić dopiero jak już dojeżdżałem do pracy.
Jaka powinna być norma?
W poprzednim moim Audiku z silnikiem 2.6 ABC temperatura 90 stopni wydaje mi się że wcześniej była osiągana ...
Dodatkowo nie za bardzo idzie mu z osiągnięciem tych 90 stopni, trzeba go trochę przypałować, żeby od 80 stopni doszedł do 90.
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
witam , panowie potrzebuję szybkiej porady , gotuje mi się płyn w 1.8t , jakieś 30 tys, temu wymieniany kompletny rozrząd ,i termostat wahler , sprawa jest o tyle dziwna że z nawiewów leci gorące powietrze więc chyba pompa jest sprawna , górny wąż gorący dolny zimny a płyn kipi zbiorniczkiem i bulga w wężach obstawiał bym termostat że się zaciął bo gdyby to pompa to ciepłego powietrza by też nie było , dobrze ja to kombinuję ? bo już popadam w panikę że znowu 1000 pójdzie na wymianę rozrządu z pompą .
[ Dodano: 2016-12-12, 08:14 ]
dobra .. już wiem , - padła pompa wody

[ Dodano: 2016-12-12, 08:14 ]
dobra .. już wiem , - padła pompa wody



Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik 
