[ AFB 2.5 150 KM] Wycierające się wałki po paru tyś. km?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 04 gru 2009, 10:06
- Imię: Bartek - szrot
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łódź
Co do motoru 1.9 TDI 130 kM, jest lepszy niż 2.5 TDI 150 KM, ma lepsze osiągi, i dużo mniej pali, 1.9 jest dużo lżejszy i sam stosunek mocy do masy w przy tych dwóch silnikach robi swoje. Wiadomo że 1.9 też można trafić zajechany, ale to wszystko kwestia jak ktoś kiedyś o niego dbał to samo się tyczy 2.5 TDI. Silnik o mocy 180 KM nie da się ukryć na przyspieszeniu są lepsze.
Jeżeli chodzi Ci tylko o radość to kup sobie jeszcze większy silnik. Jeśli kolega nie patrzy aż tak na to chociaż 1.9 też daje frajdę,bo naprawdę super silnik to niech robi swapa. Normalnie,że podstawa trafić na dobry silnik i bym szukał rozbitka albo angola jakiegoś i wymienił kompletny rozrząd itd. Co o podkręcaniu mocy to każdy silnik traci zawsze jakąś żywotność,a co do trwałości moja mama ma a6 1.9 i ma przelatane 400tyś i chodzi jak ta lalaspth pisze:[ Dodano: 2013-07-03, 22:07 ]
Witam !
Może 1,9 daje radę, ale radości z jazdy to na tym nie ma. Podstawową jednostką powinien być ( przynajmniej w gnojówce) 2,5 TDI. Co z tego, że 1,9 podkręci się na większą moc. Kto da gwarancję na trwałość motoru. Legendy o przebiegach 1,9 bazuja na SDI. W TDI czym większa moc - tym mniejszy przebieg.
pzdr

RoveR dobrze mówi!
ja też lubię moje 2.5,ale bym wolał 1.9. Poczytaj tematy podobne. A 1.9 pali mniej... Kolegi a6 1.9 jak wyliczyliśmy na 20l zrobił 397km. Tankowane było jak się załączyła rezerwa i do załączenia rezerwy. Wychodzi na to,że spalił ok 5l/100km po mieście przy oszczędnej jeÂździe. Niektórzy np nie umieją jeÂździć i pali im nawet 8-9l,a mówią,że przy spokojnej jeÂździe tyle im pali :P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
- Imię: Tonny
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Tuchów
tak się zastanawiam co bedzie z tymi silnikami za 5-10 lat? chyba o nich zapomnimy;)
wtym silniku podoba mi sie elastyka, jaki bieg by nie był to się jedzie, niemalże jak w automacie;p spalanie mnie nie przekonuje, nie jeżdze dużo więc...
przy wymianie wałków i reszty to o czym pamiętac aby zapewnić im 100tys ? przebiegu ?
wtym silniku podoba mi sie elastyka, jaki bieg by nie był to się jedzie, niemalże jak w automacie;p spalanie mnie nie przekonuje, nie jeżdze dużo więc...
przy wymianie wałków i reszty to o czym pamiętac aby zapewnić im 100tys ? przebiegu ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
dobre obchodzenie się z 2,5 tdi/etc zapewnienie długowieczności to mogę napisać kilka podpunktów:tibu pisze:przy wymianie wałków i reszty to o czym pamiętac aby zapewnić im 100tys ? przebiegu ?
1. Olej wymieniać co 10-12 tys km
2. Olej najlepiej syntetyczny
3. Po dłuższej jeździe lub dawaniu w palnik chłodzić turbinkę na wolnych obrotach
4. Nie butować przed 90st
5. Od czasu do czasu dolać do paliwa mixol lub jakiś specyfiki do przesmarowania układu
6. Od czasu do czasu przegonić auto na autostradzie
7. Paliwo od sprawdzonego dostawcy
To chyba z takich główniejszych. Każdy punkt w/w można rozwijać na mnóstwo sposobów który każdy z nas będzie miał jeszcze coś do powiedzenia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Z racji tego że zapytanie było o 100tys to to mamy na myśli że wszystko powymieniane...wałki, hydraulika, oleje, odma.... i startujemy....RoveR pisze:Należało by jeszcze wspomnieć o odmie, słyszałem już od kilku osób, że zaleca się ją wymienić co drugą wymianę oleju i że to jest główna przyczyna sypania się wałków. Głowy nie dam sobie urwać za tą informację, trzeba by jeszcze podrążyć temat w razie czego.
Wymiana odmy co 20tys to byłaby przeginka.....sprawdzenie, wymiana a w niektórych przypadkach czyszczenie obligatoryjnie przy wymianie rozrządu....co 100-120tys.
Nie róbmy sobie jaj i nie przesadzajmy bo takie opinie robią z silnika 2,5 jednostkę słabą, miękką i co tak każdy sobie wymyśli......
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Powinno...oczywiście.tibu pisze:hydraulike wymieniłem 5 tyś temu, jej nie powinno sie nic chyba stac po takim przebiegu, wymienie wałki i dÂźwignie, odme to powinno chodzić?
Jednak, przy takim remoncie zalecałbym rewizję pod deklami przy 2 wymianie oleju powiedzmy po 20tys od wymiany, aby upewnić się że zakupione wałki i hydraulika jest dobrej jakości i czy przypadkiem nie zaczyna się jakieś bruzdowanie itp.
Pomyśl o zaworkach zwrotnych w podstawie filtra przy okazji rozebranego rozrządu. Ich dobry stan jest nieodzownym kryterium utrzymywania oleju w górnych warstwach głowicy.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 mar 2013, 13:16
- Lokalizacja: Głogów
Wypowiedzi niektórych "znawców" przerażają...
Jeżeli chodzi o SWAPY to ja akurat jestem na świeżo bo przekładałem AFB na AKE... ale hydraulika zostawała bo jest jak dla mnie ok.
Różnice miedzy tymi motorami to:
Inny korek zaślepiający na blokadę wału w bloku silnika - 15 zł bo kupiłem bez
w AKE jest wkręcany z pierścieniem, w AFB jest plastikowy z mocowaniem i dokręcaniem na śrubkę M6
Inna pompa Vacum.... nie pasują rozstawy na głowicy i mocowaniu wałka - można przełożyć stare mocowanie ale bedzie trzymac tylko na 1 śrubie
rolka prowadząca pasek rozrządu, w starym AFB sie zrywały gwinty ( mi również i miałem tam dorabianą tulejkę) w AFB jest chyba M10 drobnozwojowy, a w AKE M12
a! i są wzmacniane głowice w sensie, że podstawki wałków są ze spobą połączone po skosie takimi jakby mosteczkami
Koniec, więcej róznic nie znalazłem
Jeżeli chodzi o SWAPY to ja akurat jestem na świeżo bo przekładałem AFB na AKE... ale hydraulika zostawała bo jest jak dla mnie ok.
Różnice miedzy tymi motorami to:
Inny korek zaślepiający na blokadę wału w bloku silnika - 15 zł bo kupiłem bez

w AKE jest wkręcany z pierścieniem, w AFB jest plastikowy z mocowaniem i dokręcaniem na śrubkę M6
Inna pompa Vacum.... nie pasują rozstawy na głowicy i mocowaniu wałka - można przełożyć stare mocowanie ale bedzie trzymac tylko na 1 śrubie
rolka prowadząca pasek rozrządu, w starym AFB sie zrywały gwinty ( mi również i miałem tam dorabianą tulejkę) w AFB jest chyba M10 drobnozwojowy, a w AKE M12
a! i są wzmacniane głowice w sensie, że podstawki wałków są ze spobą połączone po skosie takimi jakby mosteczkami

Koniec, więcej róznic nie znalazłem
