Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] Wycierające się wałki po paru tyś. km?

Silniki wysokoprężne
RoveR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 gru 2009, 10:06
Imię: Bartek - szrot
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: RoveR » 04 lip 2013, 10:10

Co do motoru 1.9 TDI 130 kM, jest lepszy niż 2.5 TDI 150 KM, ma lepsze osiągi, i dużo mniej pali, 1.9 jest dużo lżejszy i sam stosunek mocy do masy w przy tych dwóch silnikach robi swoje. Wiadomo że 1.9 też można trafić zajechany, ale to wszystko kwestia jak ktoś kiedyś o niego dbał to samo się tyczy 2.5 TDI. Silnik o mocy 180 KM nie da się ukryć na przyspieszeniu są lepsze.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 04 lip 2013, 10:23

Najlepszym możliwym rozwiązaniem jest sprzedać (nawet za grosze) 2.5 tdi niż się bawić w naprawy...chyba, że ktoś nie ma co z kasą robić to nie widzę problemu :).

Mustasj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 25 cze 2012, 17:44
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Mustasj » 04 lip 2013, 13:18

spth pisze:[ Dodano: 2013-07-03, 22:07 ]
Witam !
Może 1,9 daje radę, ale radości z jazdy to na tym nie ma. Podstawową jednostką powinien być ( przynajmniej w gnojówce) 2,5 TDI. Co z tego, że 1,9 podkręci się na większą moc. Kto da gwarancję na trwałość motoru. Legendy o przebiegach 1,9 bazuja na SDI. W TDI czym większa moc - tym mniejszy przebieg.
pzdr
Jeżeli chodzi Ci tylko o radość to kup sobie jeszcze większy silnik. Jeśli kolega nie patrzy aż tak na to chociaż 1.9 też daje frajdę,bo naprawdę super silnik to niech robi swapa. Normalnie,że podstawa trafić na dobry silnik i bym szukał rozbitka albo angola jakiegoś i wymienił kompletny rozrząd itd. Co o podkręcaniu mocy to każdy silnik traci zawsze jakąś żywotność,a co do trwałości moja mama ma a6 1.9 i ma przelatane 400tyś i chodzi jak ta lala :) Więc nie wiem w czym problem. A co do sprzedania za grosze to wątpię czy jest w tym sens. Przypuśćmy za 2.5 byś teraz chciał 13tyś,bo ma dobry wypas tak? W 1.9 masz ten sam wypas a kosztuje prawie 20tyś. Przekładka wyjdzie ok 5tyś i to by było już dużo po sprzedaniu starych części itd i jeszcze możesz zyskac te 2tyś. Ludzie teraz patrzą na oszczędność i żeby silnik był mniej awaryjny!
RoveR dobrze mówi!

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 04 lip 2013, 21:02

zastanowie się nad tym wszystkim.
a że 1.9 mniej pali ? może trochu mniej,
patrząc to ja ze swojego 2.5 jestem bardzo zadowolony, na komputerze po przejechaniu 400 km w trasie pokazuje 6.3l przy 80-100 km/h to całkiem nieÂźle. I sprawdzając po baku to tak wychodzi....niecałe 40 zł za 100km

Mustasj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 25 cze 2012, 17:44
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Mustasj » 04 lip 2013, 21:25

ja też lubię moje 2.5,ale bym wolał 1.9. Poczytaj tematy podobne. A 1.9 pali mniej... Kolegi a6 1.9 jak wyliczyliśmy na 20l zrobił 397km. Tankowane było jak się załączyła rezerwa i do załączenia rezerwy. Wychodzi na to,że spalił ok 5l/100km po mieście przy oszczędnej jeÂździe. Niektórzy np nie umieją jeÂździć i pali im nawet 8-9l,a mówią,że przy spokojnej jeÂździe tyle im pali :P

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 04 lip 2013, 23:40

tak się zastanawiam co bedzie z tymi silnikami za 5-10 lat? chyba o nich zapomnimy;)

wtym silniku podoba mi sie elastyka, jaki bieg by nie był to się jedzie, niemalże jak w automacie;p spalanie mnie nie przekonuje, nie jeżdze dużo więc...
przy wymianie wałków i reszty to o czym pamiętac aby zapewnić im 100tys ? przebiegu ?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 05 lip 2013, 17:36

tibu pisze:przy wymianie wałków i reszty to o czym pamiętac aby zapewnić im 100tys ? przebiegu ?
dobre obchodzenie się z 2,5 tdi/etc zapewnienie długowieczności to mogę napisać kilka podpunktów:
1. Olej wymieniać co 10-12 tys km
2. Olej najlepiej syntetyczny
3. Po dłuższej jeździe lub dawaniu w palnik chłodzić turbinkę na wolnych obrotach
4. Nie butować przed 90st
5. Od czasu do czasu dolać do paliwa mixol lub jakiś specyfiki do przesmarowania układu
6. Od czasu do czasu przegonić auto na autostradzie
7. Paliwo od sprawdzonego dostawcy

To chyba z takich główniejszych. Każdy punkt w/w można rozwijać na mnóstwo sposobów który każdy z nas będzie miał jeszcze coś do powiedzenia.

RoveR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 gru 2009, 10:06
Imię: Bartek - szrot
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: RoveR » 06 lip 2013, 08:07

Należało by jeszcze wspomnieć o odmie, słyszałem już od kilku osób, że zaleca się ją wymienić co drugą wymianę oleju i że to jest główna przyczyna sypania się wałków. Głowy nie dam sobie urwać za tą informację, trzeba by jeszcze podrążyć temat w razie czego.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 06 lip 2013, 17:38

RoveR pisze:Należało by jeszcze wspomnieć o odmie, słyszałem już od kilku osób, że zaleca się ją wymienić co drugą wymianę oleju i że to jest główna przyczyna sypania się wałków. Głowy nie dam sobie urwać za tą informację, trzeba by jeszcze podrążyć temat w razie czego.
Z racji tego że zapytanie było o 100tys to to mamy na myśli że wszystko powymieniane...wałki, hydraulika, oleje, odma.... i startujemy....

Wymiana odmy co 20tys to byłaby przeginka.....sprawdzenie, wymiana a w niektórych przypadkach czyszczenie obligatoryjnie przy wymianie rozrządu....co 100-120tys.

Nie róbmy sobie jaj i nie przesadzajmy bo takie opinie robią z silnika 2,5 jednostkę słabą, miękką i co tak każdy sobie wymyśli......

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 07 lip 2013, 17:29

hydraulike wymieniłem 5 tyś temu, jej nie powinno sie nic chyba stac po takim przebiegu, wymienie wałki i dÂźwignie, odme to powinno chodzić?
dbać tak jak napisłam kolega wyżej to się do tego stosuje,.... we wszystkich samochodach;)

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 12 lip 2013, 00:06

tibu pisze:hydraulike wymieniłem 5 tyś temu, jej nie powinno sie nic chyba stac po takim przebiegu, wymienie wałki i dÂźwignie, odme to powinno chodzić?
Powinno...oczywiście.
Jednak, przy takim remoncie zalecałbym rewizję pod deklami przy 2 wymianie oleju powiedzmy po 20tys od wymiany, aby upewnić się że zakupione wałki i hydraulika jest dobrej jakości i czy przypadkiem nie zaczyna się jakieś bruzdowanie itp.

Pomyśl o zaworkach zwrotnych w podstawie filtra przy okazji rozebranego rozrządu. Ich dobry stan jest nieodzownym kryterium utrzymywania oleju w górnych warstwach głowicy. ;)

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 14 lip 2013, 10:32

gdzie te zaworki sie znajdują? macie jakieś zdjęcie, je się wymienia czy czyści ?

mechanizator66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 10 mar 2013, 13:16
Lokalizacja: Głogów

Post autor: mechanizator66 » 16 lip 2013, 17:36

Na pewno za pompom oleju która jest nad miską oleju .

arri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 11 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: arri » 17 lip 2013, 23:27

Wypowiedzi niektórych "znawców" przerażają...

Jeżeli chodzi o SWAPY to ja akurat jestem na świeżo bo przekładałem AFB na AKE... ale hydraulika zostawała bo jest jak dla mnie ok.

Różnice miedzy tymi motorami to:

Inny korek zaślepiający na blokadę wału w bloku silnika - 15 zł bo kupiłem bez :>
w AKE jest wkręcany z pierścieniem, w AFB jest plastikowy z mocowaniem i dokręcaniem na śrubkę M6

Inna pompa Vacum.... nie pasują rozstawy na głowicy i mocowaniu wałka - można przełożyć stare mocowanie ale bedzie trzymac tylko na 1 śrubie

rolka prowadząca pasek rozrządu, w starym AFB sie zrywały gwinty ( mi również i miałem tam dorabianą tulejkę) w AFB jest chyba M10 drobnozwojowy, a w AKE M12

a! i są wzmacniane głowice w sensie, że podstawki wałków są ze spobą połączone po skosie takimi jakby mosteczkami :)

Koniec, więcej róznic nie znalazłem :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja