Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AUDI A6 C5 1.9 TDI 130KM ] POMOC W WYBORZE SPRęÂŻARKI

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
pancurp10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 20 paź 2012, 00:56
Lokalizacja: legnica

[AUDI A6 C5 1.9 TDI 130KM ] POMOC W WYBORZE SPRęÂŻARKI

Post autor: pancurp10 » 13 lip 2013, 16:09

Potrzebuję pomocy w doborze sprężarki do mojego auta. Mam auto poliftowe 1.9 130km i sprężarkę mam bezsprzęgiełkową jak na zdjęciu w linku poniżej
http://www.4cars.pl/img/66/mid/img_2502656013.jpg
i problem mam taki gdyż nie mogę tu na miejscu nigdzie znaleÂźć dokładnie takiej sprężarki , i pytanie mam takie gdyż mogę kupić w bardzo dobrym stanie sprężarkę od passata 1.9 tdi 130km FL. kompresor idealnie da się zamontować do mojej audi tylko jeden problem jest lub może go nie ma ale chce sie dowiedzieć o wtyczkę która idzie do kompresora, gdyż w mojej uszkodzonej sprężarce jest kostka na dwa piny a ta od passata ma jedną, w mojej sprężarce się zamyka lub otwiera zawór a w tej od passata załancza się sprzęgiełko, i pytanie się nasuwa czy jak podam czerwony przewód do zielonej kostki w kompresorze od passata i podam czarny przewód do obudowy sprężarki (masa) czy sprężarka będzie się załączała?

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 13 lip 2013, 17:13

Nie będzie sie załaczała. Sprężarka ze stałym kołem - czyli taka jaką Ty posiadasz - jako sterowanie otrzymuje impulsy prostokątne to zaworu w tylnej części kompresora. Z kolei sprężarka z passata - obie bodajże firmy Denso 7 SBU - na cewke otrzymuje pełne 12V a masa zamyka się przez obudowę sprężarki. Jesli zrobisz tak jak opisujesz - spalisz elektrozawór. A co się stało, ze wymieniasz kompresor??
Ewentualnie, jeśli masz odpowiedni sprzet i troche samozaparcia, możesz wymienić koło kompresora z jednego do drugiego i przełożyć zawory sterujące - zamienić mechaniczny na elektroniczny. Wiele razy to się udawało, ponieważ są to te same spręzarki. Wiem z doświadczenia i wieloletniej praktyki w serwisie klimy :) Czasami jednak różnią się wałkami, gdyż stałe koło często się nakręca a sprzęgło nakłada i dokręca śrubą. Jeśli wałki beda sie zgadzać - ma to szanse życia.

Pozdrawiam :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

pancurp10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 20 paź 2012, 00:56
Lokalizacja: legnica

Post autor: pancurp10 » 14 lip 2013, 15:20

bardzo dziękuje za informację nie ukrywam, że bardzo mi pomogłeś bo na tym forum nie znalazłem zabardzo konkretnych informacji, a zmieniam sprężarkę gdyż ma bardzo słabą wydajność w serwisie od klimatyzacji mi mówili że robi na jałowych obrotach tylko 6 brar, i ma to sens bo chłód jedynie czułem jak obory silnika było od 3tys. Po kilku dniach z resztą tak i tak oderwało się sprzęgiełko.
Czy jest może gdzieś opis jak to zrobić z przełożeniem ? żeby z dwóch jedną zrobić? Jednak wezmę się i zrobię tę przekładkę gdyż mogę mieć od passata bardzo tanio.
Opiszę na tym forum jak mi się udało z tym poradzić

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 15 lip 2013, 18:56

Zwróć uwagę na wałki sprężarki. Czy sprzęgło jest nakładane i dokręcane śrubą czy wkręcane na wałek bez śruby. Jeśli oba są takie same to ma to prawo żyć. :) Zwróć uwagę na zawory w tylnej części sprężarki, jeśli uda Ci się je wyciągnąć, a nie ukrywam, że jest to nie lada wyzwanie ze względu na to, iż często są zapieczone, zobacz ilość sekcji zaworów - muszą sie zgadzać oraz ich długość.

Zerwane zabezpieczenie sprężarki jest następstwem zbyt WYSOKIEGO ciśnienia tłoczenia, ewentualnie zacierania się sprężarki.
efekt dobrego chłodzenia jest uzależniony od kilku czynników w tym aucie:
- sprawny wentylator na chłodnicy (elektryczny)
- drożna chłodnica klimy i wody - dla dobrego przepływu powietrza i wymiany ciepła
- czysta dysza rozprężna przy grodzi.

To takie podstawy dla dobrego działania układu. Gdy wymieniasz sprężarke - byłoby dobrze gdybys wymienił filtr osuszacz. Tę bańkę z przodu auta po stronie pasażera gdzie wchodza i wychodzą rurki od klimatyzacji.

Pozdrawiam :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja