[ AEL 2.5 140 KM] Spore spalanie
[ AEL 2.5 140 KM] Spore spalanie
Witam wszystkich forumowiczów
Jak w temacie zastanawia mnie (jak dla mnie ) doże spalanie w moim nowym nabytku , A6 2.5tdi AEL .
Auto pali mi 8-9l w cyklu mieszanym i staram się jeÂździć lekka naga tzn przy 2tys zmiana na wyższy (nie wiem czy dobrze robię ). Martwi mnie chmura czarnego dymu która puszcza moja niunia jak przeciągnę ja na wyższych obrotach .
Znajomy mówił ze moze byc kilka powodów tego spalania , według mnie 2 ważniejsze z nich to :
-nieszczelny układ dolotowy
-zwiększona dawka na pompie
Dzis bylem u mechanika i popia ja do kompa , żadnych błędów , dawka paliwa ok , mówi ze jak zmniejszy to nie będzie chciała iść
Nie wiem czego dalej szukać , może ktoś z was mial podobny problem
Z gory dziekuje za pomoc
Jak w temacie zastanawia mnie (jak dla mnie ) doże spalanie w moim nowym nabytku , A6 2.5tdi AEL .
Auto pali mi 8-9l w cyklu mieszanym i staram się jeÂździć lekka naga tzn przy 2tys zmiana na wyższy (nie wiem czy dobrze robię ). Martwi mnie chmura czarnego dymu która puszcza moja niunia jak przeciągnę ja na wyższych obrotach .
Znajomy mówił ze moze byc kilka powodów tego spalania , według mnie 2 ważniejsze z nich to :
-nieszczelny układ dolotowy
-zwiększona dawka na pompie
Dzis bylem u mechanika i popia ja do kompa , żadnych błędów , dawka paliwa ok , mówi ze jak zmniejszy to nie będzie chciała iść
Nie wiem czego dalej szukać , może ktoś z was mial podobny problem
Z gory dziekuje za pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 lut 2012, 19:49
- Lokalizacja: podkarpacie
podpieciem do kompa w warsztacie auto to strata kasy.
podpiac tak ale proba dynamiczna i analiza logow.
zanim to sie zrobi to trza dprawdzic droznosc wydechu
moj tez dymil i byl ospaly
po wywaleniu katalizatora ozyl i juz nie dymi
owszem jak sie mu do dechy wcisnie z niskich obrotow to tez baka pusci,potem przestaje.
co do spalania-9 litrow to za duzo jak na mieszana i oszczedna jazde
moj gdzie jezdzi w cyklu mieszanym,50% niedogrzany,spalanie max 7,5
nie z kompa a z obliczen.
wracajac do dymienia,czesto pisza koledzy tu na gorum tez ze padaja weze turbo- intercoler-kolektor.
nawet dziorka 1-2 mm zalatwia na dobre dymienie
podpiac tak ale proba dynamiczna i analiza logow.
zanim to sie zrobi to trza dprawdzic droznosc wydechu
moj tez dymil i byl ospaly
po wywaleniu katalizatora ozyl i juz nie dymi
owszem jak sie mu do dechy wcisnie z niskich obrotow to tez baka pusci,potem przestaje.
co do spalania-9 litrow to za duzo jak na mieszana i oszczedna jazde
moj gdzie jezdzi w cyklu mieszanym,50% niedogrzany,spalanie max 7,5
nie z kompa a z obliczen.
wracajac do dymienia,czesto pisza koledzy tu na gorum tez ze padaja weze turbo- intercoler-kolektor.
nawet dziorka 1-2 mm zalatwia na dobre dymienie
Przywitanie gotowe , sory ze tak pozno ale wypadlo mi z glowy
Jutro zerkne na ten waz , rzeczywiscie mialem tak w b4 ale wedy slychac bylo takie glosne zasysanie .
Czyli co , najpierw katalizator wek a pozniej pod kompa tak ?Czy zna ktos moze jakias inna przyczyne ?
Ps. moje spalanie liczylem rowniez przez obliczenia a nie z komputera
Jutro zerkne na ten waz , rzeczywiscie mialem tak w b4 ale wedy slychac bylo takie glosne zasysanie .
Czyli co , najpierw katalizator wek a pozniej pod kompa tak ?Czy zna ktos moze jakias inna przyczyne ?
Ps. moje spalanie liczylem rowniez przez obliczenia a nie z komputera
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
- Lokalizacja: Katowice
Ta 7l a na trasie ile? 5? Nie oszukujmy sie masz 1,7tony, naped quattro, kawal samochodu to jest i 2.5litra, nie spali ci 7litrow nawet ze stozkiem, dwoma magnetyzerami i patentem z wentylatorem w dolocie z dacii... mam silnik we wmiare dobrej kondycji i nigdy 7 mi nie spalil w cyklu mieszanym, 8 owszem przy oszczednej jezdzie, tak to 9-10l.DaNNy91 pisze:co do spalania brat mial identyczna i palila mu 7l w cyklu mieszanym
o kat nie pytalem ale chyba dobry skoro nic nie mowil ( jesli sprawdza sie go pod kompem )
[ Dodano: 2013-06-04, 21:01 ]
kat ma duze znaczenie w spalaniu ?
Sprawdz dawke ja dzisiaj zmieniałem, kopcil tez mi jak smok bo była 7mg/R, wczesniej mialem waz pekniety to tez kopcil jak cholera
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 21 cze 2008, 15:38
- Imię: Grzesiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
posiadam takie cudo w quattro 2,5 TDI AEL
jak kolega pisal 7,5l/100km to wcyklu mieszanym moze byc 70km trasa 30km miasto
w moim przypadku ze wskazan kompa 5l/100km nie przekaczajac 90km/h trasa - da sie zrobic tylko w momencie jak mam okolo 10l w zbiorniku i CPN jest daleko wskazanie kompa pokazuje nawet 4,2l/100km nawet mniej ale to jest chwilowe
w miescie Lublin codzinnej jazdy z korkami odpalaniem rzedu 30 -50 razy i wiecej odpalen dziennie - licze srednio 10l/100km
bez klimy bo nie dziala
dam rade zejsc w okolice 8.5l/100km ale w nocy no moze nawet 8,0l/100km
nadmieniam jestem kierowca taksowki i robie miasto do okola co dziennie
ale lubie batorego za tylnia szyba wiec czyszcze wydech na al,Witosa przed zjazdem do domu
i ten zapach z turbiny pod domem
kolego jest taki kurs jazdy na kropelke czy jakos tam to sie nazywa
Skoda mozna zejsc do 1,6l/100km ale przyjemnosci z takiej jazdy to chyba nie ma
oczywiscie nie namawiam do lamania przepisow ale lubie sie bujnac sie z jakas szlifierka z pod zamku lubelskiego do ul,Doswiadczalnej i poczuc troche adrenaliny
reasumujac pali ci jak nalezy mozes oczywiscie sprawdzic dolot weze turbiny i kat wtrysku + wtryskiwacze czy nie leja
ale prawda jest jedna AEL musi kopcic to jego natura
jesli pedal w podlodze to wtryski podaja paliwo masa samochodu brak powietrza w cylindrach itd.
Ja jesli chce zeby szedl to 2500obr/min musi byc 3 . 4 bieg mimo tego ma i tak niezly moment obrotowy i jest elastyczny wszystko to jednak zalezy od potrzeb kierowcy
a po codziennej jezdzie miejskiej i znacznym przebiegu silnika sadze przytykaja katalizatory wiec dymic musi
Nie martw sie i pociskaj
mozesz wywalic katalizatory i porzadek z ERG zrobic troche glosniej bedzie i troche szybciej
jesli ktos sie nie zgadza prosze poprawic moj post
jak kolega pisal 7,5l/100km to wcyklu mieszanym moze byc 70km trasa 30km miasto
w moim przypadku ze wskazan kompa 5l/100km nie przekaczajac 90km/h trasa - da sie zrobic tylko w momencie jak mam okolo 10l w zbiorniku i CPN jest daleko wskazanie kompa pokazuje nawet 4,2l/100km nawet mniej ale to jest chwilowe
w miescie Lublin codzinnej jazdy z korkami odpalaniem rzedu 30 -50 razy i wiecej odpalen dziennie - licze srednio 10l/100km
bez klimy bo nie dziala
dam rade zejsc w okolice 8.5l/100km ale w nocy no moze nawet 8,0l/100km
nadmieniam jestem kierowca taksowki i robie miasto do okola co dziennie
ale lubie batorego za tylnia szyba wiec czyszcze wydech na al,Witosa przed zjazdem do domu
i ten zapach z turbiny pod domem
kolego jest taki kurs jazdy na kropelke czy jakos tam to sie nazywa
Skoda mozna zejsc do 1,6l/100km ale przyjemnosci z takiej jazdy to chyba nie ma
oczywiscie nie namawiam do lamania przepisow ale lubie sie bujnac sie z jakas szlifierka z pod zamku lubelskiego do ul,Doswiadczalnej i poczuc troche adrenaliny
reasumujac pali ci jak nalezy mozes oczywiscie sprawdzic dolot weze turbiny i kat wtrysku + wtryskiwacze czy nie leja
ale prawda jest jedna AEL musi kopcic to jego natura
jesli pedal w podlodze to wtryski podaja paliwo masa samochodu brak powietrza w cylindrach itd.
Ja jesli chce zeby szedl to 2500obr/min musi byc 3 . 4 bieg mimo tego ma i tak niezly moment obrotowy i jest elastyczny wszystko to jednak zalezy od potrzeb kierowcy
a po codziennej jezdzie miejskiej i znacznym przebiegu silnika sadze przytykaja katalizatory wiec dymic musi
Nie martw sie i pociskaj
mozesz wywalic katalizatory i porzadek z ERG zrobic troche glosniej bedzie i troche szybciej
jesli ktos sie nie zgadza prosze poprawic moj post
quattro
nie wiem ile quattro zabiera mocy ale mam dwa auta w domu z silnikami AAT w domu. jedno to Audi 100 C4 Avant z automatyczną skrzynią biegów, i na trasie przy płynnej jeÂździe ( nie powolnej) spalanie wacha się w granicach 5,5-6,5l/100km w zależności od nogi. jazda z prędkościami do 130-140km/h na niemieckich autostrachach była jazda z prędkościami w przedziale 130-180km/h i średnia około 150km/h i spalanie wyniosło w dokładnie 6,8l/100km
w mieście z powodu automatycznej skrzyni już spalanie jest w okolicach 8.5-9.0l100km
w drugim aucie a mianowicie Audi Coupe B3 mam włożony taki sam silnik ale ze skrzynią manualną i to za krótką i spalanie jest na trasie lekko poniżej 5;l przy spokojnej jeÂździe a natomiast w mieście 6-8-7,5l w zależności od nogi.
także jak widać spalanie nie jest zależno od pojemności bo tyle samo pali mi trzecie auto Golf MK2 1.9TD a jedynie zależne jest od prędkości masy auta, podczas jazdy w mieście lub tam gdzie często sie prędkość zmienia.
w mieście z powodu automatycznej skrzyni już spalanie jest w okolicach 8.5-9.0l100km
w drugim aucie a mianowicie Audi Coupe B3 mam włożony taki sam silnik ale ze skrzynią manualną i to za krótką i spalanie jest na trasie lekko poniżej 5;l przy spokojnej jeÂździe a natomiast w mieście 6-8-7,5l w zależności od nogi.
także jak widać spalanie nie jest zależno od pojemności bo tyle samo pali mi trzecie auto Golf MK2 1.9TD a jedynie zależne jest od prędkości masy auta, podczas jazdy w mieście lub tam gdzie często sie prędkość zmienia.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
- Lokalizacja: Katowice
Panowie problem rozwiązany
jakiś czas temu bylem u naszego speca od silniczków na ON i wydumał ze mam zbyt małą dawkę paliwa ustawiona na pompie , mailem cos pomiedzy 5-5,5 ( nie pamietam dokladnie ale cos w tych granicach ) , a teraz ustawil mi 3,7-4,0 i spalanie spadlo diametralnie w pierwszym tankowaniu po przestawieniu wyszlo mi 6,8l/100km nastepne przy dosc dynamicznej jezdzie 7l/100km wiec chyba norma
jakiś czas temu bylem u naszego speca od silniczków na ON i wydumał ze mam zbyt małą dawkę paliwa ustawiona na pompie , mailem cos pomiedzy 5-5,5 ( nie pamietam dokladnie ale cos w tych granicach ) , a teraz ustawil mi 3,7-4,0 i spalanie spadlo diametralnie w pierwszym tankowaniu po przestawieniu wyszlo mi 6,8l/100km nastepne przy dosc dynamicznej jezdzie 7l/100km wiec chyba norma
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
- Lokalizacja: Katowice
Nie wierze w to mimo ze mam quattro, przy dosc dynamicznej jezdzie moje auto potrafi spalic nawet 11l po miescie, wiec nie wierze ze twoje pali 4l mniej.DaNNy91 pisze:Panowie problem rozwiązany
jakiś czas temu bylem u naszego speca od silniczków na ON i wydumał ze mam zbyt małą dawkę paliwa ustawiona na pompie , mailem cos pomiedzy 5-5,5 ( nie pamietam dokladnie ale cos w tych granicach ) , a teraz ustawil mi 3,7-4,0 i spalanie spadlo diametralnie w pierwszym tankowaniu po przestawieniu wyszlo mi 6,8l/100km nastepne przy dosc dynamicznej jezdzie 7l/100km wiec chyba norma
PS. Masz naped na tył:O?
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga