Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5] Słabe hamulce przy większych prędkościach

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

[ A6 C5] Słabe hamulce przy większych prędkościach

Post autor: 130TDI » 31 gru 2012, 14:51

Zauważyłem że przy większych prędkościach np. 140 km/h strasznie wydłuża się droga hamowania. Do 80 km/h w miarę dobrze się hamuje a potem już jest nie bardzo. Odnoszę wrażenie że klocki polerują tarcze zamiast się ścierać i hamować. Dodam że klocki słabo pylą, felgi praktycznie czyste. Czy wymiana klocków na inne polepszyła by sprawę? Kupił bym cały komplet razem z tarczami ale znowu tarcze są dosyć grube i można na nich polatać jeszcze. Jakie są najlepsze klocki? miękkie czy twarde?

stefan1981_25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 31 paź 2012, 21:14
Lokalizacja: Woźniki, Śląskie

Post autor: stefan1981_25 » 01 sty 2013, 11:15

Witam,
miałem Cougara i wrzuciłem sobie tarcze i klocki EBC do niego. Jest tam duży wybór od zwykłych po sportowe. Co do pylenia klocków, miałem Green Stuff i ścierały się bardzo dobrze. Denerwowało mnie to bo felgi były zawsze brudne. W półtora roku zrobiłem 26 tyś. km i klocki i tarcze są w bdb stanie.
1. Fiat 126p
2. Golf 3 2.8 - VR 6
3. Ford Cougar 2.5
4. Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant

imm3

Post autor: imm3 » 01 sty 2013, 15:24

A to kolego teraz zmieniałeś klocki czy tak na starych klockach jest?

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 01 sty 2013, 16:06

Klocków i tarcz nie wymieniałem. Poprzedni właściciel je wymieniał, widać że nie zbyt dawno przed sprzedażą auta, bo klocki i tarcze są dość grube. Ale dziwi mnie że tak słabo pylą, długo trzeba jeździć żeby felga się zabrudziła, trochę też hamuję silnikiem i może też dlatego. Ale w poprzednim moim C5 klocki dużo bardziej pyliły i lepiej hamował.

imm3

Post autor: imm3 » 02 sty 2013, 15:58

Może zmienił same klocki? Założył na starą tarczę z lekkim rantem i jeszcze się to dobrze nie dotarło?

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 02 sty 2013, 16:52

Nie wydaje mi się żeby zmienił same klocki, nawet wpis jest w ks. serwisowej o zmianie tarcz i klocków.

niedzwiedz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana

Post autor: niedzwiedz » 24 cze 2013, 23:32

Do autora tematu ,czy problem rozwiązałeś?
ONLY AUDI

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 01 lip 2013, 13:41

Nie bo nie było jakoś okazji do mechanika podskoczyć, mało jeżdżę autem na co dzień, nie jest to jakiś problem wielki tylko że trzeba mieć uwagę że przy prędkościach powyżej 100 trzeba mocniej deptać po hamulcu. W najbliższym czasie mam zamiar wymienić płyn hamulcowy, może to jest przyczyną słabszych hamulców. Tylko nie wiem czy sam się za to zabrać czy do mechanika.

!Arturoo!
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 17 cze 2013, 17:47
Imię: Artur
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: !Arturoo! » 02 lip 2013, 23:36

sam i tak nie wymienisz.....trzeba przepompować/podeptać trochę....w 2 osoby już lepiej ;)

a co do klocków ,które nie pylą...może poprzednik założył jakieś ATE ceramiczne...i dlatego alu są czyste

matibronx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:09
Lokalizacja: Wschowa

Post autor: matibronx » 04 lip 2013, 21:52

Kolego a spróbuj rozgrzać klocki i zobaczyć jak rozgrzane hamują. może swoje właściwości osiągają dopiero po rozgrzaniu.

!Arturoo!
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 17 cze 2013, 17:47
Imię: Artur
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: !Arturoo! » 04 lip 2013, 21:55

tosz rozgrzane ....-hamujące z większej prędkości ...mu Âźle hamują ;)....

heble seryjne to pomyłka !! <rotfl>

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 11 lip 2013, 22:47

Może rozwinę swój problem szerzej. Po podniesieniu tylnych kół na lewarku i kręcę którymkolwiek kołem to czuć opór i delikatne szorowanie klocków o tarcze, problem występuje identycznie przy obu tylnych kołach i trzeba troszkę siły żeby ruszyć je z miejsca. Z przodu można paluszkiem kręcić oba koła . Próbowałem awaryjnie hamować ręcznym z prędkości ok 50-60 km/h hamowanie znikome! Ledwo co zwalnia. Na postoju ręczny trzyma, nawet przy jeÂździe na 1 biegu blokuje koła na polnej drodze, zaś przy wyższych prędkościach tak jakby z tyłu hamulców nie było.
Wracając do sedna problemu gdy hamuję tak do 70-80 km/h to hamulce dobrze działają pedał jest miększy i auto hamuje. Dzisiaj jechałem 120 km/h i przy hamowaniu pedał twardy trzeba mocno dusić żeby zahamować.
Serwo sprawdzałem: na zgaszonym silniku pompując kilka razy aż pedał twardy się zrobi po czym odpaliłem silnik i pedał powoli opada-czyli niby prawidłowo.
Jako dodatkową informację podam że w moim poprzednim C5 doszło do zablokowania kół że nie dało się ruszyć, dopiero mechanik zmienił jakieś tam oringi w pompie(które może trzymały ciśnienie w układzie) i wszystko wróciło do normy. W starym C5 w porównaniu do obecnego heble były lepsze.
Czy ktoś mógłby mnie ukierunkować co może być przyczyną słabych hamulców? Myślę że te nie odbijające klocki z tyłu mają związek ze słabymi hamulcami. Zaciski rozbierane były z tyłu i niby wszystko prawidłowo.

!Arturoo!
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 17 cze 2013, 17:47
Imię: Artur
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: !Arturoo! » 11 lip 2013, 23:02

może jest ręczny zapieczony i dlatego słabo hamuje.....zbyt napięta linka ręcznego ??


twardy pedał...nasuwa pytanie o vacum pompę ?? jakie podciśnienie masz ??możesz zmierzyć jakimś vacuometrem...byle warsztat powinien posiadać...za czteropak powinni Ci sprawdzić ;)

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 11 lip 2013, 23:21

ÂŻeby sprawdzić vacumpompe musiałbym skoczyć do mechanika, o ile się orientuję jakby vacumpompa była padnieta to i by to miało wpływ na turbo i egr. Oprócz słabych hebli i ciężko kręcących się tylnych kół i prawie że braku awaryjnego hamulca wszystko działa jak należy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl