[ A6 C5] Słabe hamulce przy większych prędkościach
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
[ A6 C5] Słabe hamulce przy większych prędkościach
Zauważyłem że przy większych prędkościach np. 140 km/h strasznie wydłuża się droga hamowania. Do 80 km/h w miarę dobrze się hamuje a potem już jest nie bardzo. Odnoszę wrażenie że klocki polerują tarcze zamiast się ścierać i hamować. Dodam że klocki słabo pylą, felgi praktycznie czyste. Czy wymiana klocków na inne polepszyła by sprawę? Kupił bym cały komplet razem z tarczami ale znowu tarcze są dosyć grube i można na nich polatać jeszcze. Jakie są najlepsze klocki? miękkie czy twarde?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 31 paź 2012, 21:14
- Lokalizacja: Woźniki, Śląskie
Witam,
miałem Cougara i wrzuciłem sobie tarcze i klocki EBC do niego. Jest tam duży wybór od zwykłych po sportowe. Co do pylenia klocków, miałem Green Stuff i ścierały się bardzo dobrze. Denerwowało mnie to bo felgi były zawsze brudne. W półtora roku zrobiłem 26 tyś. km i klocki i tarcze są w bdb stanie.
miałem Cougara i wrzuciłem sobie tarcze i klocki EBC do niego. Jest tam duży wybór od zwykłych po sportowe. Co do pylenia klocków, miałem Green Stuff i ścierały się bardzo dobrze. Denerwowało mnie to bo felgi były zawsze brudne. W półtora roku zrobiłem 26 tyś. km i klocki i tarcze są w bdb stanie.
1. Fiat 126p
2. Golf 3 2.8 - VR 6
3. Ford Cougar 2.5
4. Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
2. Golf 3 2.8 - VR 6
3. Ford Cougar 2.5
4. Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Klocków i tarcz nie wymieniałem. Poprzedni właściciel je wymieniał, widać że nie zbyt dawno przed sprzedażą auta, bo klocki i tarcze są dość grube. Ale dziwi mnie że tak słabo pylą, długo trzeba jeździć żeby felga się zabrudziła, trochę też hamuję silnikiem i może też dlatego. Ale w poprzednim moim C5 klocki dużo bardziej pyliły i lepiej hamował.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
- Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Nie bo nie było jakoś okazji do mechanika podskoczyć, mało jeżdżę autem na co dzień, nie jest to jakiś problem wielki tylko że trzeba mieć uwagę że przy prędkościach powyżej 100 trzeba mocniej deptać po hamulcu. W najbliższym czasie mam zamiar wymienić płyn hamulcowy, może to jest przyczyną słabszych hamulców. Tylko nie wiem czy sam się za to zabrać czy do mechanika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Może rozwinę swój problem szerzej. Po podniesieniu tylnych kół na lewarku i kręcę którymkolwiek kołem to czuć opór i delikatne szorowanie klocków o tarcze, problem występuje identycznie przy obu tylnych kołach i trzeba troszkę siły żeby ruszyć je z miejsca. Z przodu można paluszkiem kręcić oba koła . Próbowałem awaryjnie hamować ręcznym z prędkości ok 50-60 km/h hamowanie znikome! Ledwo co zwalnia. Na postoju ręczny trzyma, nawet przy jeÂździe na 1 biegu blokuje koła na polnej drodze, zaś przy wyższych prędkościach tak jakby z tyłu hamulców nie było.
Wracając do sedna problemu gdy hamuję tak do 70-80 km/h to hamulce dobrze działają pedał jest miększy i auto hamuje. Dzisiaj jechałem 120 km/h i przy hamowaniu pedał twardy trzeba mocno dusić żeby zahamować.
Serwo sprawdzałem: na zgaszonym silniku pompując kilka razy aż pedał twardy się zrobi po czym odpaliłem silnik i pedał powoli opada-czyli niby prawidłowo.
Jako dodatkową informację podam że w moim poprzednim C5 doszło do zablokowania kół że nie dało się ruszyć, dopiero mechanik zmienił jakieś tam oringi w pompie(które może trzymały ciśnienie w układzie) i wszystko wróciło do normy. W starym C5 w porównaniu do obecnego heble były lepsze.
Czy ktoś mógłby mnie ukierunkować co może być przyczyną słabych hamulców? Myślę że te nie odbijające klocki z tyłu mają związek ze słabymi hamulcami. Zaciski rozbierane były z tyłu i niby wszystko prawidłowo.
Wracając do sedna problemu gdy hamuję tak do 70-80 km/h to hamulce dobrze działają pedał jest miększy i auto hamuje. Dzisiaj jechałem 120 km/h i przy hamowaniu pedał twardy trzeba mocno dusić żeby zahamować.
Serwo sprawdzałem: na zgaszonym silniku pompując kilka razy aż pedał twardy się zrobi po czym odpaliłem silnik i pedał powoli opada-czyli niby prawidłowo.
Jako dodatkową informację podam że w moim poprzednim C5 doszło do zablokowania kół że nie dało się ruszyć, dopiero mechanik zmienił jakieś tam oringi w pompie(które może trzymały ciśnienie w układzie) i wszystko wróciło do normy. W starym C5 w porównaniu do obecnego heble były lepsze.
Czy ktoś mógłby mnie ukierunkować co może być przyczyną słabych hamulców? Myślę że te nie odbijające klocki z tyłu mają związek ze słabymi hamulcami. Zaciski rozbierane były z tyłu i niby wszystko prawidłowo.