[ ACK 2.8 193 KM] Czy to wina termostatu?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 06 maja 2012, 23:25
- Lokalizacja: Wodzisław
[ ACK 2.8 193 KM] Czy to wina termostatu?
Witam dzisiaj jadąc do pracy w upał temperatura silnika podskoczyła do 100 stopni, postawiłem auto na parking i w nocy po pracy auto miało już normalną temperaturę tzn było równo 90 stopni. Czy jest możliwe, że zaciął się termostat bo zawsze gdy silnik był bardziej gorący wraz z wzrostem obrotów słychać było mocny szum wentylatora a jadąc do pracy przy 100 stopniach nie było go słychać kręcił się ale nie tak mocno jak zawsze. Jeżeli była to wina termostatu i raz już się zawiesił to czy będzie się to często powtarzać pytam bo w piątek wyruszam w trase i nie wiem czy brać się za wymianę na nowy czy nie martwić się tym i jechać na starym termostacie?
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 06 maja 2012, 23:25
- Lokalizacja: Wodzisław
Nie chodzi mi o to, że pracował gorzej niż zazwyczaj ale chodził sobie na tak jakby wolnym biegu, no ale dzisiaj nie dawało mi to spokoju i wsiadłem troche pojeÂździć zrobiłem 50 km na dworze 23 stopnie jazda w korkach i normalna wskazówka temperatury nie drgnęła poza 90 stopni trzymała równo 90, wentylator na wiskozie też sprawny ponieważ w korkach włączał się tzw samolot huczał tak jak zawsze z wzrostem obrotów wiatrak od klimy również ok. Nie mam pojęcia dlaczego wczoraj mógł się zagrzać do 100 stopni
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 06 maja 2012, 23:25
- Lokalizacja: Wodzisław
Zauważyłem przed chwilą taką rzecz podpiąłem auto do vaga temperatura na mocno zagrzanym silniku 93-94 stopnie pokazuje vag a na liczniku wskaÂźnik stoi na 90, po zgaszeniu auta i przekręceniu kluczyka do zapalenia kontrolek wskazówka na liczniku przekracza 90 stopni i pokazuje właśnie te 93-94 stopnie a po zapaleniu auta od razu spada do 90 stopni gdy vag nadal pokazuje 93-94. Czy tak ma być? Wyczytałem, że jest jakaś tolerancja temp +/- 3 stopnie.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Różnica kilku stopni pomiędzy VAG a wskaÂźnikiem jest rzeczą normalnąadrian1234792 pisze:Zauważyłem przed chwilą taką rzecz podpiąłem auto do vaga temperatura na mocno zagrzanym silniku 93-94 stopnie pokazuje vag a na liczniku wskaÂźnik stoi na 90, po zgaszeniu auta i przekręceniu kluczyka do zapalenia kontrolek wskazówka na liczniku przekracza 90 stopni i pokazuje właśnie te 93-94 stopnie a po zapaleniu auta od razu spada do 90 stopni gdy vag nadal pokazuje 93-94. Czy tak ma być? Wyczytałem, że jest jakaś tolerancja temp +/- 3 stopnie.
Druga sprawa również jak najbardziej wszystko OK - po zgaszeniu silnika woda nie cyrkuluje lecz nadal odbiera ciepło od silnika, więc trochę temperatura wzrasta. Uruchamiasz silnik to i obieg wody jest - chłodniejsza zastępuje cieplejszą więc temperatura się normuje - to jest normalne - oznaka zdrowia układu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 06 maja 2012, 23:25
- Lokalizacja: Wodzisław
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
dlatego np. 2.7T i chyba V8 też, mają dodatkową elektryczną pompę wody, która uruchamia się wraz z wentylatorkiem i jeszcze chłodzi silnik przez kilka-kilkanaście minut po zgaszeniu, żeby uniknąć przegrzania...tomekkk1 pisze:- po zgaszeniu silnika woda nie cyrkuluje lecz nadal odbiera ciepło od silnika
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Całkiem rozsądne - w sumie duże jednostki to więcej powierzchni by tego ciepła oddać, a tak wymuszony obieg likwiduje zagrożeniemetyoo pisze:dlatego np. 2.7T i chyba V8 też, mają dodatkową elektryczną pompę wody, która uruchamia się wraz z wentylatorkiem i jeszcze chłodzi silnik przez kilka-kilkanaście minut po zgaszeniu, żeby uniknąć przegrzania...tomekkk1 pisze:- po zgaszeniu silnika woda nie cyrkuluje lecz nadal odbiera ciepło od silnika
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga