Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ACK 2.8 193 KM] Czy to wina termostatu?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
adrian1234792
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 06 maja 2012, 23:25
Lokalizacja: Wodzisław

[ ACK 2.8 193 KM] Czy to wina termostatu?

Post autor: adrian1234792 » 11 lip 2013, 01:21

Witam dzisiaj jadąc do pracy w upał temperatura silnika podskoczyła do 100 stopni, postawiłem auto na parking i w nocy po pracy auto miało już normalną temperaturę tzn było równo 90 stopni. Czy jest możliwe, że zaciął się termostat bo zawsze gdy silnik był bardziej gorący wraz z wzrostem obrotów słychać było mocny szum wentylatora a jadąc do pracy przy 100 stopniach nie było go słychać kręcił się ale nie tak mocno jak zawsze. Jeżeli była to wina termostatu i raz już się zawiesił to czy będzie się to często powtarzać pytam bo w piątek wyruszam w trase i nie wiem czy brać się za wymianę na nowy czy nie martwić się tym i jechać na starym termostacie?

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 11 lip 2013, 02:24

Jeżeli według ciebie wentylator pracował gorzej niż zazwyczaj - sprzęgło wiskotyczne zużyte - znajdziesz o tym sporo informacji na Forum <okok>
Rozumiem że mniejszy wentylator (ten od klimy) hulał na drugim biegu tak jak powinien ??

adrian1234792
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 06 maja 2012, 23:25
Lokalizacja: Wodzisław

Post autor: adrian1234792 » 11 lip 2013, 12:43

Nie chodzi mi o to, że pracował gorzej niż zazwyczaj ale chodził sobie na tak jakby wolnym biegu, no ale dzisiaj nie dawało mi to spokoju i wsiadłem troche pojeÂździć zrobiłem 50 km na dworze 23 stopnie jazda w korkach i normalna wskazówka temperatury nie drgnęła poza 90 stopni trzymała równo 90, wentylator na wiskozie też sprawny ponieważ w korkach włączał się tzw samolot ;p huczał tak jak zawsze z wzrostem obrotów wiatrak od klimy również ok. Nie mam pojęcia dlaczego wczoraj mógł się zagrzać do 100 stopni <uoee>

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 11 lip 2013, 12:49

tak jak napisał tomekkk1, wisko powoli pada. Gdyby termostat się zawiesił na małym obiegu, bardzo szybko zobaczyłbyś temp 120+st. W gorące dni niesprawny układ chłodzenia bardzo szybko robi focha.

adrian1234792
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 06 maja 2012, 23:25
Lokalizacja: Wodzisław

Post autor: adrian1234792 » 11 lip 2013, 13:33

Zauważyłem przed chwilą taką rzecz podpiąłem auto do vaga temperatura na mocno zagrzanym silniku 93-94 stopnie pokazuje vag a na liczniku wskaÂźnik stoi na 90, po zgaszeniu auta i przekręceniu kluczyka do zapalenia kontrolek wskazówka na liczniku przekracza 90 stopni i pokazuje właśnie te 93-94 stopnie a po zapaleniu auta od razu spada do 90 stopni gdy vag nadal pokazuje 93-94. Czy tak ma być? Wyczytałem, że jest jakaś tolerancja temp +/- 3 stopnie.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 11 lip 2013, 14:41

adrian1234792 pisze:Zauważyłem przed chwilą taką rzecz podpiąłem auto do vaga temperatura na mocno zagrzanym silniku 93-94 stopnie pokazuje vag a na liczniku wskaÂźnik stoi na 90, po zgaszeniu auta i przekręceniu kluczyka do zapalenia kontrolek wskazówka na liczniku przekracza 90 stopni i pokazuje właśnie te 93-94 stopnie a po zapaleniu auta od razu spada do 90 stopni gdy vag nadal pokazuje 93-94. Czy tak ma być? Wyczytałem, że jest jakaś tolerancja temp +/- 3 stopnie.
Różnica kilku stopni pomiędzy VAG a wskaÂźnikiem jest rzeczą normalną <okok>
Druga sprawa również jak najbardziej wszystko OK - po zgaszeniu silnika woda nie cyrkuluje lecz nadal odbiera ciepło od silnika, więc trochę temperatura wzrasta. Uruchamiasz silnik to i obieg wody jest - chłodniejsza zastępuje cieplejszą więc temperatura się normuje - to jest normalne - oznaka zdrowia układu <okok>

adrian1234792
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 06 maja 2012, 23:25
Lokalizacja: Wodzisław

Post autor: adrian1234792 » 11 lip 2013, 14:59

No to mnie uspokoiłeś :) Teraz tylko trochę pojeÂździć przed wyjazdem i sprawdzać jak zachowuje się wisko, jeżeli ok to można jechać oby nic nie wyszło w trasie :)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 11 lip 2013, 19:08

tomekkk1 pisze:- po zgaszeniu silnika woda nie cyrkuluje lecz nadal odbiera ciepło od silnika
dlatego np. 2.7T i chyba V8 też, mają dodatkową elektryczną pompę wody, która uruchamia się wraz z wentylatorkiem i jeszcze chłodzi silnik przez kilka-kilkanaście minut po zgaszeniu, żeby uniknąć przegrzania...

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 11 lip 2013, 23:44

metyoo pisze:
tomekkk1 pisze:- po zgaszeniu silnika woda nie cyrkuluje lecz nadal odbiera ciepło od silnika
dlatego np. 2.7T i chyba V8 też, mają dodatkową elektryczną pompę wody, która uruchamia się wraz z wentylatorkiem i jeszcze chłodzi silnik przez kilka-kilkanaście minut po zgaszeniu, żeby uniknąć przegrzania...
Całkiem rozsądne - w sumie duże jednostki to więcej powierzchni by tego ciepła oddać, a tak wymuszony obieg likwiduje zagrożenie <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga