Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BDV 2.4 170 KM] ÂŻle odpala po nocy

Silniki benzynowe
mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 06 kwie 2013, 15:26

Witam
Korektę długoterminową sond można wyzerować poprzez odłączenie akumulatora-tylko.
Dymek świadzczy o tym że autko spala olej.Pokazuje się najczęsciej przy odpalaniu i podczas jazdy gdy puszczamy gaz i przełączamy bieg.(słabo widoczne)
Adaptacja przepustnicy nie ma tu nic do tego(nie opisujesz objawów niezaadaptowanej przepustnicy)
Pozdrawiam Stanisław

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 06 kwie 2013, 18:24

mstan pisze:Korektę długoterminową sond można wyzerować poprzez odłączenie akumulatora-tylko.
Nie tylko, również vagiem można wyzerować korekty.
Ale nie o to chodziło chyba autorowi wątku ani osobom mu pomagającym.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 07 kwie 2013, 15:42

mstan pisze:Witam
Korektę długoterminową sond można wyzerować poprzez odłączenie akumulatora-tylko.
Dymek świadzczy o tym że autko spala olej.Pokazuje się najczęsciej przy odpalaniu i podczas jazdy gdy puszczamy gaz i przełączamy bieg.(słabo widoczne)
Adaptacja przepustnicy nie ma tu nic do tego(nie opisujesz objawów niezaadaptowanej przepustnicy)
Co do pierwszego to już Grzemo napisał. Co do dymku - opisujesz objawy zużytych uszczelniaczy zaworowych. W tym przypadku dymek może być tego objawem, ale nie musi. Przy dużych korektach na plus (bo mieszanka za uboga) podczas odpalania prawdopodobnie ECU korzysta z korekt długoterminowych i wzbogaca wg tego, czego "nauczył się" na lpg. Tymczasem na benzynie po prostu go przelewa i jak w końcu odpali to mamy właśnie dymek ze zbyt bogatej mieszanki + to co się nie spaliło od razu. To oczywiście tylko moje przypuszczenia opisane na podstawie doświadczenia i lektury forum tego i innych.

Co do przepustnicy - wydaje mi się, że tak jak piszesz - nie powinno to mieć wpływu na odpalanie, zwłaszcza przy innych, opisanych objawach.
Pozdrawiam,
Krisker

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 07 kwie 2013, 22:23

Witam
Korekta długoterminowa przy zbyt dobrze pracującym silniku na gazie (Uboga mieszanka)
idzie na minus i dochodzi do -25% i powoduje obcięcie dawki rozruchowej.Stąd kłopoty z odpalaniem w okresie zimowym.
Ps. Niebieski dymek świadczy o spalaniu oleju i niema to znaczenia którędy on się dostaje do komory spalania.
Pozdrawiam Stanisław

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 08 kwie 2013, 11:37

mstan pisze: Korekta długoterminowa przy zbyt dobrze pracującym silniku na gazie (Uboga mieszanka)
idzie na minus i dochodzi do -25% i powoduje obcięcie dawki rozruchowej.
Gdy korekta idzie na minus to mieszanka za bogata.

michal801
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 06 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Radom

Post autor: michal801 » 08 kwie 2013, 20:53

Chyba o to chodziło.
Wykasowałem i zobacze co będzie dalej ale narazie jak nie odpalał tak nie odpala.
Był błąd 16825 - System odpowietrzenia zbiornika paliwa, niewystarczająca przepustowość.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

manzir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 01 cze 2013, 14:27
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: manzir » 09 lip 2013, 23:14

Witam

Czy wyjaśniło się coś z ttym odpalaniem?

Mam taki sam silnik i te same objawy.

ÂŻadnych błędów nie ma - parametry można powiedzieć zorcowe, tylko ten kaprys z odpalaniem.

memek29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 sie 2015, 22:35
Lokalizacja: Wieliszew

Post autor: memek29 » 17 wrz 2015, 18:13

Witam odgrzeje kotleta,też mam problem z zapalającym się chekiem na desce myślałem że od gazu ale jeździłem terazna pb i też wywala błędy: 3 Faults Found:
16805 - Warm Up Catalyst: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0421 - 35-00 - -
16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0431 - 35-00 - -
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 35-00 - -
od czego zacząć diagnozę?

Beep
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 maja 2014, 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Beep » 17 wrz 2015, 21:35

16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

Zawór odpowietrzenia baku się wysypał prawdopodobnie. Albo wymiana. Albo zaślep od niego przewody. Możesz pojeździć z rozszczelnionym bakiem i zobaczyć czy będzie lepiej.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 18 wrz 2015, 00:29

EVAP finalnie pewnie będzie do wymiany (koszt w motoryzacyjnym chyba niecałe 200zł, w ASO 523zł) oraz katalizatory, bo wywala ich niedrożność.

Ja miałam swego czasu te same błędy co i u Ciebie są, a checka u mnie wywalał błąd EVAP.

memek29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 sie 2015, 22:35
Lokalizacja: Wieliszew

Post autor: memek29 » 18 wrz 2015, 17:59

kurde z tymi katami to droga sprawa trochę... a co do zaworu to nie da się go jakoś wyczyścić? wyciągałem i podłączałem na tzw krutko i cyka normalie chyba.

Beep
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 maja 2014, 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Beep » 18 wrz 2015, 20:02

Nie da się go wyczyścić. Pozostaje wymiana albo zaślepienie. Rozszczelnij korek od baku na jakiś czas i zobacz czy jest poprawa.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 wrz 2015, 21:44

tu masz trochę ciekawych filmików związanych z EVAP: https://www.youtube.com/user/ExoVCDS/search?query=evap

memek29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 sie 2015, 22:35
Lokalizacja: Wieliszew

Post autor: memek29 » 18 wrz 2015, 22:07

no zobaczę z tym korkiem,filmiki mi nic ciekawego nie mówią sprawdzałem i cyka mi też i przedmuchałem i też nic,pokombinuję i jak nic nie zdzaiłam to czeka mnie wymiana ale co powiecie o używce? pewnie nie bo nie wiadomo w jakim stanie... a boscha znalazłem za 155zł. sporo jak na zaworek.

Beep
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 maja 2014, 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Beep » 18 wrz 2015, 22:28

Taniej raczej nie znajdziesz. Używka ok jeśli masz pewność że sprawna ew. możesz bezproblemowo wymienić/oddać gdyby okazało się że jednak nie hula.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja