[ MULTI] Opinie o skrzyni multitronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
[ MULTI] Opinie o skrzyni multitronic
Witam noszę się z zamiarem kupienia a6 2.0 tdi 170km common rail. Jako ze nie ma w tym silniku skrzyn tiptronic ani dsg a bardzo mi zalezy na automacie, pytam Was jak sprawuje sie multi. W c5 był bardzo awaryjny, nie wiem czy w c6 jest ta skrzynia udoskonalona czy dalej taka felerna???
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Koledzy z klubowego forum duch-dziadka i lyngso mają a przynajmniej mieli takie furki o jaką pytasz. Spróbuj się z nimi jakoś skontaktować, i popytać ich.
Zresztą trochę tutaj podyskutowali -inny-20-tdi-170km-common-rail-vt57014,15.htm

Zresztą trochę tutaj podyskutowali -inny-20-tdi-170km-common-rail-vt57014,15.htm

Warsztat, naprawy Audi A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
Witam, jeżdzę multitronikiem od nowości, póki co prowadzi się pięknie i bez żadnych awarii. Wymiana oleju co 60 tys (tylko wg specyfikacji VAG 507.00), niektóre niezależne serwisy zalecają nawet co 30 tys, chociaż myślę że to naciąganie na niepotrzebny wydatek. Skrzynia jest udoskonalona ( 7 lameli)
W C5 kłopoty były podobno przy samochodach z dużymi momentami obrotowymi- dieslach, benzynowych o większych pojemnościach. Podejrzewam że sprowadzane diesle miały kręcone liczniki, więc wychodziły awarie po np.50tys. (w pamięci 150tys). Czytałem opinie użytkowników którzy jeżdżąc "normalnie" wymieniając regularnie olej nie mieli kłopotów ze skrzynią. Oczywiście, przy awarii trochę kosztuje, bez względu na ilość lamelli.
Witam !
Prawda lezy po środku. Część skrzyń faktycznie miało awarię - promy kosmiczne też mają. Jednak uważam, że część skrzyń była "naprawiana" niepotrzebnie. Wystarczyło naprawić sterownik i było by w porządku. Tylko po co kasować klienta na 1 tys. PLN jak można go skubnąć na 5 tys PLN ? Tak utarło się, że multitronic jest awaryjny i poszło dalej.
pzdr
Prawda lezy po środku. Część skrzyń faktycznie miało awarię - promy kosmiczne też mają. Jednak uważam, że część skrzyń była "naprawiana" niepotrzebnie. Wystarczyło naprawić sterownik i było by w porządku. Tylko po co kasować klienta na 1 tys. PLN jak można go skubnąć na 5 tys PLN ? Tak utarło się, że multitronic jest awaryjny i poszło dalej.
pzdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 23 gru 2012, 21:22
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Hej
Ja mogę już całkiem sporo powiedzieć o tej skrzyni...
Kupiłem auto z przebiegiem 87 tys i juz na 110 tys przeszedłem chrzestbojowy związany z naprawą.
Koszt całej imprezy okolo 8500 PLN, ale ponieważ miałem ubezpieczenie na naprawy mechaniczne dostałem zwrot kosztów.
Co do samego użytkowania to poprostu rewelacja. 7 stopniowe przełożenia powodują, że auto przy predkosciach od 140 do 180(przelot na trasie zagranicznej) nie wyszło mi jeszcze powyzej 8,3 litra na 100 km.
W normalnym uzytkowaniu na Polskich drogach 6,8 przy mojej nodze 7,5.
Auto mam od stycznia tego roku(3 tygodnie stało zanim naprawiono skyrznie) przelatałem już 34 tys km i nie mam zastrzeżeń.
Przełączenie na S powoduje, że kazdy kto ze mna jedzie jest przekonany ze to 3.0 TDI(mam auto bez emblematów).
Na chwilę obecną mam zamiar robić przeglady i zmiany oleju na czas więc będę obserwował co się dzieje i na pewno zdam relacje.
Pomimo usterki jestem bardzo zadowolony ze swojej furki, aczkolwiek tiptronic pewnie byłby rozsadniejszym rozwiązaniem.
W razie pytan pytaj śmiało...
Ja mogę już całkiem sporo powiedzieć o tej skrzyni...

Kupiłem auto z przebiegiem 87 tys i juz na 110 tys przeszedłem chrzestbojowy związany z naprawą.
Koszt całej imprezy okolo 8500 PLN, ale ponieważ miałem ubezpieczenie na naprawy mechaniczne dostałem zwrot kosztów.
Co do samego użytkowania to poprostu rewelacja. 7 stopniowe przełożenia powodują, że auto przy predkosciach od 140 do 180(przelot na trasie zagranicznej) nie wyszło mi jeszcze powyzej 8,3 litra na 100 km.
W normalnym uzytkowaniu na Polskich drogach 6,8 przy mojej nodze 7,5.
Auto mam od stycznia tego roku(3 tygodnie stało zanim naprawiono skyrznie) przelatałem już 34 tys km i nie mam zastrzeżeń.
Przełączenie na S powoduje, że kazdy kto ze mna jedzie jest przekonany ze to 3.0 TDI(mam auto bez emblematów).
Na chwilę obecną mam zamiar robić przeglady i zmiany oleju na czas więc będę obserwował co się dzieje i na pewno zdam relacje.
Pomimo usterki jestem bardzo zadowolony ze swojej furki, aczkolwiek tiptronic pewnie byłby rozsadniejszym rozwiązaniem.
W razie pytan pytaj śmiało...

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 23 gru 2012, 21:22
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Snajperboss - w C6 siedzi poprawiona generacja CVT. Jeśli właściciel dbał o skrzynię, nic nie powinno się dziać. Kluczowy jest przebieg - przy 300 000km robi się kapitalkę skrzyni (miej to na uwadze). Generalnie obowiązkowo "testdrive" i szukanie wszelkich nieprawidłowości (jak przy każdym zakupie auta
.

Kolego bierz automat a multi to naprawde bajka sie jedzie.japrzerobilem
Juz automaty w mercedesie bmw vw i zawsze wszyscy straszyli mnie ze sie rozsypie .i nigdy nic sie nie rozpadlo.podstawa to wymiana oleju .i jak juz cos siada to tylko do fachofcow co naprawde maja do czynienia z automatami.a tak poza tym to audi kupilem z przypadku i w tej konfiguracji 2, 7 tdi i multi jestem naprawde mile zaskoczony mialem mesia e klase 320cdi 207 ps w automacie i musze powiedziec ze napewno nie zbieral sie tak jak to audi.
Juz automaty w mercedesie bmw vw i zawsze wszyscy straszyli mnie ze sie rozsypie .i nigdy nic sie nie rozpadlo.podstawa to wymiana oleju .i jak juz cos siada to tylko do fachofcow co naprawde maja do czynienia z automatami.a tak poza tym to audi kupilem z przypadku i w tej konfiguracji 2, 7 tdi i multi jestem naprawde mile zaskoczony mialem mesia e klase 320cdi 207 ps w automacie i musze powiedziec ze napewno nie zbieral sie tak jak to audi.