Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] Opinie o skrzyni multitronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Snajperboss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
Lokalizacja: Rybnik

[ MULTI] Opinie o skrzyni multitronic

Post autor: Snajperboss » 20 cze 2013, 19:30

Witam noszę się z zamiarem kupienia a6 2.0 tdi 170km common rail. Jako ze nie ma w tym silniku skrzyn tiptronic ani dsg a bardzo mi zalezy na automacie, pytam Was jak sprawuje sie multi. W c5 był bardzo awaryjny, nie wiem czy w c6 jest ta skrzynia udoskonalona czy dalej taka felerna???

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 21 cze 2013, 14:38

Koledzy z klubowego forum duch-dziadka i lyngso mają a przynajmniej mieli takie furki o jaką pytasz. Spróbuj się z nimi jakoś skontaktować, i popytać ich. <okok>
Zresztą trochę tutaj podyskutowali -inny-20-tdi-170km-common-rail-vt57014,15.htm ;)
Lektor.

Snajperboss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Snajperboss » 25 cze 2013, 23:36

Nikt nic nie wie na temat tej skrzyni?

kahuna
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 26 maja 2013, 12:55
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: kahuna » 28 cze 2013, 13:03

Witam, jeżdzę multitronikiem od nowości, póki co prowadzi się pięknie i bez żadnych awarii. Wymiana oleju co 60 tys (tylko wg specyfikacji VAG 507.00), niektóre niezależne serwisy zalecają nawet co 30 tys, chociaż myślę że to naciąganie na niepotrzebny wydatek. Skrzynia jest udoskonalona ( 7 lameli)

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 28 cze 2013, 14:27

W C5 kłopoty były podobno przy samochodach z dużymi momentami obrotowymi- dieslach, benzynowych o większych pojemnościach. Podejrzewam że sprowadzane diesle miały kręcone liczniki, więc wychodziły awarie po np.50tys. (w pamięci 150tys). Czytałem opinie użytkowników którzy jeżdżąc "normalnie" wymieniając regularnie olej nie mieli kłopotów ze skrzynią. Oczywiście, przy awarii trochę kosztuje, bez względu na ilość lamelli.

Awatar użytkownika
spth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 19 maja 2012, 16:55
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: spth » 28 cze 2013, 18:47

Witam !
Prawda lezy po środku. Część skrzyń faktycznie miało awarię - promy kosmiczne też mają. Jednak uważam, że część skrzyń była "naprawiana" niepotrzebnie. Wystarczyło naprawić sterownik i było by w porządku. Tylko po co kasować klienta na 1 tys. PLN jak można go skubnąć na 5 tys PLN ? Tak utarło się, że multitronic jest awaryjny i poszło dalej.
pzdr

duch-dziadka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 23 gru 2012, 21:22
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Post autor: duch-dziadka » 07 lip 2013, 17:23

Hej
Ja mogę już całkiem sporo powiedzieć o tej skrzyni... :)
Kupiłem auto z przebiegiem 87 tys i juz na 110 tys przeszedłem chrzestbojowy związany z naprawą.
Koszt całej imprezy okolo 8500 PLN, ale ponieważ miałem ubezpieczenie na naprawy mechaniczne dostałem zwrot kosztów.
Co do samego użytkowania to poprostu rewelacja. 7 stopniowe przełożenia powodują, że auto przy predkosciach od 140 do 180(przelot na trasie zagranicznej) nie wyszło mi jeszcze powyzej 8,3 litra na 100 km.
W normalnym uzytkowaniu na Polskich drogach 6,8 przy mojej nodze 7,5.
Auto mam od stycznia tego roku(3 tygodnie stało zanim naprawiono skyrznie) przelatałem już 34 tys km i nie mam zastrzeżeń.
Przełączenie na S powoduje, że kazdy kto ze mna jedzie jest przekonany ze to 3.0 TDI(mam auto bez emblematów).
Na chwilę obecną mam zamiar robić przeglady i zmiany oleju na czas więc będę obserwował co się dzieje i na pewno zdam relacje.
Pomimo usterki jestem bardzo zadowolony ze swojej furki, aczkolwiek tiptronic pewnie byłby rozsadniejszym rozwiązaniem.
W razie pytan pytaj śmiało... :)

Snajperboss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Snajperboss » 08 lip 2013, 00:37

A co się stało i jaką była przyvzyna tej usterki

duch-dziadka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 23 gru 2012, 21:22
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Post autor: duch-dziadka » 08 lip 2013, 07:42

Nic się nie działo właściwie.
Poprostu pewnego zimowego dnia przy odpuszczeniu gazu przed zakrętem tak jakby odłączył się napęd. Mimo przełożeń nie działało ani P ani R ani D...tak jakby był na loozie.
W ASO początkowo sadzili ze to elektronika, ale było grubiej...
...a to winowajca...


Obrazek

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 13 lip 2013, 17:21

Snajperboss - w C6 siedzi poprawiona generacja CVT. Jeśli właściciel dbał o skrzynię, nic nie powinno się dziać. Kluczowy jest przebieg - przy 300 000km robi się kapitalkę skrzyni (miej to na uwadze). Generalnie obowiązkowo "testdrive" i szukanie wszelkich nieprawidłowości (jak przy każdym zakupie auta ;)).

tomekmx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 06 lip 2013, 23:26
Lokalizacja: bremen

Post autor: tomekmx » 15 lip 2013, 00:57

Kolego bierz automat a multi to naprawde bajka sie jedzie.japrzerobilem
Juz automaty w mercedesie bmw vw i zawsze wszyscy straszyli mnie ze sie rozsypie .i nigdy nic sie nie rozpadlo.podstawa to wymiana oleju .i jak juz cos siada to tylko do fachofcow co naprawde maja do czynienia z automatami.a tak poza tym to audi kupilem z przypadku i w tej konfiguracji 2, 7 tdi i multi jestem naprawde mile zaskoczony mialem mesia e klase 320cdi 207 ps w automacie i musze powiedziec ze napewno nie zbieral sie tak jak to audi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga