Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Syczy wezami z pod korka wlewu benzyny!

Silniki benzynowe
misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

[A6 C5] Syczy wezami z pod korka wlewu benzyny!

Post autor: misiak78 » 13 sty 2009, 07:42

Po chwili po odpaleniu i tak az do momentu zgaszenia z pod korka wlewu benzyny wydobywa sie dosc glosny "syk". Jesli odkrece korek to jakby cisnenie uchodzilo ale gdy zakrece to znowu narasta i syczy w nieboglosy. Jest to dosc glosny dzwiek i zastanawiam sie w jaki sposob moglym sie go pozbyc...
Dzieki za pomoc
Pozdro

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 13 sty 2009, 09:59

Mozesz, masz system odpowietrzenia zapchany lub uszkodzony jest zawor.
Najwidoczniej zbiornik nie jest odpowietrzany a powinien. Sprawdź sobie najpierw zawor odpwietrzający znajduje się on zaraz pod osłona(plastikowa przykrywa)obudowy filtra. Zaraz na obudowie filtra jest taki zawor z podlaczonym przewodem elektrycznym. Podczas pracy powinnien on cykac, powinno byc to slyszalne albo wyczuwalne jak wezmiesz go do reki.
Jesli tu jest ok to moze byc problem w przewodach i tu juz zaczyna sie problem bo moze trzeba bedzie demontowac zbiornik a jesli to Quattro to trzeba demontowac caly naped. Ogolnie pozostawienie takiego syczenia moze ostatecznie doprowadzic do duzych podcisnien i uszkodzenia pompy.

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 13 sty 2009, 17:16

oooo! Pedze do garazu sprawdzac co i jak... bo syczy mi juz dobre 3 miesiace...
Sprawdzilem.. Pytanie tylko ktory to czujnik ? ten na filtrze czy na rurze prowadzacej do filtra?
Swoja droga to nie cyka jak powinien. Jak poruszylem ten na filtrze pierwszy raz to cyknal a potem umilkl na wieki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 13 sty 2009, 20:08

Drugi rysunek to wlasnie ten zawor pierwszy to przeplywka. Jak nie cyka to trzeba wymienić , w PL placilem okolo 250 pln za nowy ori. Probowalem go czyścić ale to pomagało na krótko.

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 13 sty 2009, 20:40

Dzieki bardzo, jutro biore i wymieniam... Chociarz jak troche nim poruszalem to juz nie cisnieniuje w zbiorniku.. mimo ze cicho siedzi...

Awatar użytkownika
boluss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: boluss » 13 sty 2009, 22:49

no własnie mam ten sam problem. jutro sprawdze też. a co to za zawór? ja myslałem że to jest silnik krokowy. ale mówisz że powinie cykac?

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 14 sty 2009, 07:37

U mnie cyknelo raz i przestalo ale pamietam z 2.7T tam cykalo, i w 2.8 coupe tez... nawet w beemie 320 mi cykalo :)
Ale zauwaz ze jesli odlaczysz i podlaczysz spowrotem kabelek to przestaje syczec ? :) nie wiem na jak dlugo bo nie wysiadlem jeszcze z fury aby sprawdzic.. zawsze gasze przed... :/

Czy uszkodzony zawor ma jeszcze na cos wplyw czy tylko na cisnienie w zbiorniku?? Moze problemy z odpalaniem, spalaniem itp ?
Zna ktos angielska nazwe lub numer czesci?
Pozdro

Awatar użytkownika
dziq111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 14 sty 2009, 11:50

u mnie w 2.2 Turbo jest lekkie nadcisnienie w baku :) pomaga podawac paliwo:)

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 14 sty 2009, 13:11

PYTANIE!
Czy zawor o ktorym mowimy jeste odpowiedzialny za cos jeszcze orpocz wyrownywania poziomu cisnienia w zbiorniku paliwa?
Bylem dzis w serwisie i prawde mowiac kosztuje 75 funtow! Troszke drogo jak za kawalek gumy. Prosze o rzetelna opinie na ten temat, zostawic czy wymienic?
Oraz czym ten zaworek sie zajumje
Pozdrawiam
Czy ktos ma moze jakis artykul na ten temat?? Nie moge znalezc nic sensownego na necie na temat PURGE VALVE... Polska prawidlowa nazwa??

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 14 sty 2009, 17:32

U mnie ten zawór po dluzszym okresie nie dzialania zaczal powodowac nierowna prace silnika. Np kiedy zatankowalem auto na fulla to przez pierwe kilka km gasł mi.
To nie jest kawalek gumy tylko w srodku jest elektrozawór. To ze go podlaczas naprawdopodobniej powoduje ze sie otwiera i juz nie zamyka lub na odwrot w kazdym razie cisnienie spada po czym powroci. Nie wiem co ci poradzic ja wymienilem bo nie szlo jezdzic pozatym mechanik stwierdzil ze rozwale pompe.

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 14 sty 2009, 17:37

Dzieki za podpowiedz. Zamowilem czesc i jutro ja zamontuje. Ci pseudo mechaniorzy nic tu nie wiedza, nawet jak pokazalem palcem to kiwali sie na boki, glowami ruszali downy cholerne ale nic nie poradzili
Pozdro

Awatar użytkownika
boluss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: boluss » 14 sty 2009, 18:51

macie moze nr seryjne tego elektrozaworu?

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 15 sty 2009, 11:15

Tak to wyglada
http://www.aboveallmotorwerks.com/Produ ... 17C_S.aspx
Numer audi 077 133 517 C
Pozdro

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 15 sty 2009, 14:43

Panowie, elektro-zawor wymieniony. Juz nie syczy ze zbiornika a obroty silnika wydaja sie rowniejsze i spokojniejsze. LPG rowniez sie uspokoilo, od 0 do 40 mil/h troche nierowno przyspieszal (dlawil sie) teraz spokoj.
Aha jeszcze jedno. Sprawdzalem w dwoch audi 1.8 T i dwoch 2.8 Q, elektrozawor w zadnej z nich nie wydaje dzwieku - bedac sprawnym. Nie tyka nie cyka nie piszczy, cichutki jak myszka.
POzdrawiam i dzieki za pomoc

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 15 sty 2009, 14:57

Jak jest w dobrym stanie to nie slychac cykania ale jak go trzymasz w reku to czuc przelaczenie elektromagnesu. Ciesze sie ze pomoglem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl